طرز تهیه سمبوسه پیتزایی

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی در فر | طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با سیب زمینی
فهرست مطالب

سمبوسه پیتزایی یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه است که می‌توانید در مهمانی‌ها، جشن‌ها یا حتی در یک میز ناهار و شام خانگی تهیه کنید. این دستور غذایی ساده و لذیذ از ترکیب مواد سیب زمینی، سوسیس، قارچ، پنیر پیتزا و… ساخته می‌شود و می‌تواند گزینه ای عالی برای کسانی باشد که به دنبال یک پیش‌غذا یا میان‌وعده متفاوت هستند. در این مقاله، مراحل طرز تهیه سمبوسه پیتزایی خوشمزه و مخصوص به روش بازاری را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی
طرز تهیه سمبوسه پیتزایی

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی

سمبوسه پیتزایی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که می تواند بعنوان یک وعده غذایی خوشمزه یا میان وعده در لیست غذا برای خانمها در نظر گرفته شود. دستور پخت سمبوسه تقریبا شبیه به دستور پخت سمبوسه معمولی می باشد با این تفاوت که مواد آن حاوی مواد پیتزا می باشد.

اگر می خواهید طرز تهیه سمبوسه پیتزایی به روش بیرونی و با طعم عالی را آموزش ببینید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

قبل از اینکه به آموزش سمبوسه پیتزایی بپردازیم، ابتدا باید مواد لازم که در قسمت زیر درج شده اند را آماده کنید:

  • سوسیس: 2 عدد
  • قارچ: 100 گرم
  • پیاز: 1 عدد
  • پنیر پیتزا: 100 گرم
  • سیب زمینی: 1 عدد
  • نان لواش: به تعداد کافی
  • نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی
  • روغن مخصوص سرخ کردنی: به اندازه کافی

لازم به ذکر است که مواد لازم جهت طرز تهیه سمبوسه پیتزایی برای 4 نفر، می باشد در صورتی که قصد دارید این غذای حوشمزه و لذیذ را برای تعداد بیشتری تهیه کنید، می بایست نسبت مواد را اقزایش دهید.

سوسیس بندری یکی دیگر از غذاهای خوشمزه و معروف ایرانی است که در مقاله طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و سیب زمینی، صفر تا صد آن را توضیح داده ایم.

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با سیب زمینی
طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با سیب زمینی

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با سیب زمینی

در اولین مرحله از طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با سیب زمینی، ابتدا باید سیب زمینی ها را پوست بگیرید و سپس به صورت حبه قندی خرد کنید و آن ها را با آب سرد بشویید. این کار باعث می شود تا نشاسته های اضافی از روی سیب زمینی از بین برود. حال سیب زمینی ها را با یک دستمال خشک کنید.

در قدم بعد طرز تهیه سمبوسه یک تابه مناسب بردارید و روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید تا داغ شود. سپس سیب زمینی ها را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سیب زمینی ها کاملا سرخ شوند. زمانی که سیب زمینی ها سرخ شدند، آن ها را از تابه بردارید و در ظرفی مناسب بریزید.

در مرحله بعد پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و در تابه بریزید. پیازها را تا زمانی که خوب طلایی شوند، تفت دهید. پس از ان که پیازها طلایی شدند، آن ها را از تابه خارج کنید و در ظرف حاوی سیب زمینی بریزید.

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با سوسیس

این مرحله از طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با سوسیس، نوبت به آماده کردن سوسیس ها می رسد. همانطور که در فیلم طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با سوسیس یا تصاویر مشاهده می کنید، برای این کار می بایست سوسیس ها را به صورت نگینی خرد کنید و سپس در روغن تفت دهید. پس از سرخ شدن سوسیس ها آن ها را از تابه خارج کنید و به ظرف حاوی سیب زمینی اضافه کنید.

در صورتی که تمایل ندارید از سوسیس کارخانه ای در تهیه سمبوسه پیتزایی استفاده کنند، می توانید با دستوری که در مقاله طرز تهیه سوسیس خانگی توضیح داده شده است، خودتان در منزل سوسیس سالم و خوشمزه درست کنید.

در این مرحله، قارچ ها را تمیز بشویید و آن ها را یه صورت نگینی خرد کنید و سپس در تابه تفت دهید تا زمانی که قارچ ها آب بیندازند. پس از اینکه قارج ها خوب سرخ شدند، حرارت را کم کنید.

در ادامه آموزش طرز تهیه سمبوسه پیتزایی بیرونی، سوسیس، سیب زمینی و پیاز سرخ شده را به قارچ ها اضافه کنید و کمی با هم تفت دهید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید. لازم به ذکر است که در این مرحله می توانید مقداری سس تند نیز به مواد اضافه کنید.

پیشنهاد ویژه: آموزشگاه آریا تهران برگزار کننده دوره های آموزش پخت انواع فست فود خوشمزه و پرطرفدار در تهران می باشد. جهت شرکت در دوره های عملی و حرفه ای آموزش پخت انواع فست فودهای خوشمزه، به صفحه آموزش فست فود مراجعه کنید.

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با نان لواش

پس از آن که مواد کاملا با هم ترکیب شدند، حرارت زیر تابه را خاموش کنید و سمبوسه ها را آماده کنید. برای طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با نان لواش، ابتدا باید نان های لواش را به صورت طولی به 4 قسمت برش بزنید و سپس اول هر نان مقداری از مواد سمبوسه بریزید و سپس کمی پنیر پیتزا روی آن قرار دهید و آن را به صورت مثلث تا بزنید.

در صورتی که به دنبال طرز تهیه سمبوسه پیتزایی رولی هستید و می خواهید سمبوسه های رولی داشته باشید، می توانید به جای مثلثی آن ها را به صورت رولی تا کنید و سپس در روغن سرخ کنید.

در این مرحله یک تابه گود و کوچک بردارید و سپس به اندازه ای که سمبوسه در روغن شناور باشد، روغن اضافه کنید. فراموش نکنید که حرارت زیر تابه باید متوسط باشد و حتما از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید چرا که در غیر این صورت روغن معمولی خیلی سریع می سوزد و سیاه می شود.

در مرحله آخر طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با لواش، سمبوسه ها را در روغن بریزید و صبر کنید تا سمبوسه ها به طور کامل طلایی شوند و سپس از روغن خارج کنید و در یک توری فلزی یا روی دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن آن ها گرفته شود. سپس مابقی سمبوسه ها را به همین ترتیب سرخ کنید.

در آخر سمبوسه ها را به همراه سس کچاپ و گوجه و خیارشور به دلخواه سرو کنید.

اگر می خواهید لیستی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی را داشته باشید، حتما مقاله لیست غذاهای ایرانی را مطالعه کنید.

فیلم طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با سیب زمینی

اگر به دنبال مشاهده فیلم طرز تهيه سمبوسه پيتزايي هستید، باید بگوییم که در این قسمت به زودی همکاران ما برای شما فیلم طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی برای 4 نفر را قرار خواهند داد.

با شرکت در کلاس آشپزی آریا تهران می توانید صفر تا صد انواع غذاهای قست فود را یاد بگیرید و علاوه بر دریافت مدرک فنی حرقه ای در پایان دوره، فیلم جلسات آموزشی را به صورت رایگان دریافت نمایید.

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی بدون گوشت
طرز تهیه سمبوسه پیتزایی بدون گوشت

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی بدون گوشت

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی بدون گوشت چگونه است؟ اگر تمایل دارید این سمبوسه خوشمزه را بدون گوشت درست کنید، می توانید بهجای گوشت از سبزیجات تازه استفاده کنید که در این صورت یک سمبوسه رژیمی خواهید داشت.

برای این منظور می توانید مقدار قارچ را دوبرابر کنید و یا از فلفل دلمه ای یا هر گونه سبزیجات دیگری به دلخواه خود استفاده کنید.

سالاد ماکارونی یکی از محبوب ترین انواع غذاهای ایرانی است که به سادگی در کمترین زمان می تواند تهیه شود. برای درست کردن سالاد ماکارونی خوشمزه و خوش طعم، مقاله طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ را مطالعه کنید.

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با مرغ

اگر به هر دلیلی تمایل دارید از گوشت مرغ در تهیه این سمبوسه خوشمزه استفاده کنیم، باید بگوییم که طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با مرغ بسیار ساده است. به این منظور باید از مقداری فیله مرغ استفاده کنید.

برای طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با مرغ ابتدا باید مقداری فیله مرغ را همراه با یک پیاز کوچک و مقداری زردچوبه و آب، روی حرارت قرار دهید تا مرغ آبپز شود. سپس مرغ را از قابلمه خارج کرده و سپس آن را ریش ریش کنید و سپس با مواد سمبوسه با هم مخلوط کنید و درنهایت مود را در نان سمبوسه بپیچید و سرخ کنید.

اگر می خواهید با انواع فست فودهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی آشنا شوید، مطالعه مقاله اسم فست فود های خوشمزه ایرانی را به شما پیشنهاد می کنیم.

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با فر
طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با فر

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با فر

اگر تمایل ندارید سمبوسه را در روغن فراروان سرخ کنید، استفاده از فر بهترین گزینه می باشد. برای طرز تهیه سمبوسه پیتزایی در فر (طرز تهیه سمبوسه در فر) می بایست دو طرف سمبوسه ها را کمی روغن بمالید و درون قالب پیتزا بچینید.

سپس اجازه دهید تا سمبوسه ها به مدت 20 دقیقه با دمای 200 درجه سانتی گراد بپزد. پس از پایان این مدت زمان، سمبوسه ها را از فر خارج کرده و به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

با مراجعه به صفحه غذاهای رژیمی برای لاغری شکم و پهلو، می توانید با انواع غذاهای رژیمی آشنا شوید.

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با کالباس

همانطور که در فیلم طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با کالباس مشاهده می کنید، شما می توانید این غذای خوشمزه را با کالباس نیز تهیه کنید و از مزه بی نظیر آن لذت ببرید.

برای طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با کالباس کافیست به جای سوسیس از کالباس اسنفاده کنید. کالباس ها را باید به صورت نگینی خرد کرده و به مواد سمبوسه اضافه کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال دوره های آموزش سوسیس و کالباس ویژه بازار کار با مدرک بین المللی هستید تا بتوانید از این طریق کسب درآمد داشته باشید یا کسب و کار خود را شروع کنید، همین حالا به صفحه آموزش سوسیس و کالباس حرفه ای مراجعه کنید.

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با گوشت

طرز تهیه سمبوسه گوشت به چه صورت است؟ یکی دیگر از روش های طرز تهیه ی سمبوسه که یکی از انواع غذاهای فست فودی به شمار می رود، استفاده از گوشت چرخ کرده می باشد.

اگر تمایل دارید این غذای خوشمزه را با گوشت چرخ کرده درست کنید، می توانید برای طرز تهيه سمبوسه گوشت، در مراحل اولیه دستور سمبوسه، پس از تفت دادن پیاز مقداری گوشت چرخ کرده را در آن بریزید و مجددا تفت دهید تا زمانی که گوشت به خوبی سرخ شود. سپس بقیه مواد را آماده کرده و در آخر همراه با گوشت چرخ کرده با هم ترکیب کنید.

طرز تهیه سمبوسه با خمیر یوفکا

طرز تهیه سمبوسه با خمیر یوفکا چگونه است؟ در صورتی که قصد دارید این غذای خوشمزه را با خمیر یوفکا درست کنید، می توانید خمیر یوفکا را به صورت آماده تهیه کرده و به جای نان لواش، از آن استفاده کنید.

برای طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با خمیر یوفکا، خمیر یوفکای مستطیلی را از وسط به صورت عمودی برش بزنید. مواد را در خمیر یوفکا بریزید و سپس سمبوسه ها را بپیچید و آن ها را در روغن و یا در سینی فر به مدت 10-15 دقیقه قرار دهید.

اگر به دنبال دریافت مدرک بین المللی آشپزی هستید تا از این طریق بتوانید در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید و یا مهاجرت کنید در کشور های اروپایی مشغول به کار شوید و درآمد عالی کسب کنید، به صفحه مدرک آشپزی فنی حرفه ای مراجعه کنید.

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با خمیر نانوایی

بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از نان لواش یا خمیر یوفکای آماده، خودشان در منزل به تهیه خمیر نان سمبوسه بپردازند که در ادامه طرز تهیه نان سمبوسه را به طور کامل توضیح داده ایم.

مواد مورد نیاز جهت تهیه خمیر سمبوسه عبارتند از:

  • آرد: یک و نیم لیوان
  • نمک: یک قاشق چایخوری
  • روغن: 3 قاشق غذاخوری

برای طرز تهیه نان سمبوسه ابتدا، آرد، نمک و روغن را در ظرفی مناسب بریزید و سپس به قدری ورز دهید تا به دستتان نچسبد. سپس خمیر را در یک نایلون قرار دهید و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید تا استراحت کند.

پس از این مدت زمان، از خمیر کوفته هایی به اندازه گردو بردارید و با استفاده از یک وردنه یا یک وسیله گرد مانند نوشابه خانواده، به صورت گرد در بیاورید.

حال می توانید مواد سمبوسه را بین خمیر قرار دهید و سپس خمیر را به هم بچسبانید. حال به دلخواه می توانید آن را در مدل های مختلف درست کنید. سپس سمبوسه ها را همانطور که گفتیم در روغن زیاد سرخ کنید و طبق سلیقه خود سرو کنید.

اگر می خواهید درباره انواع غذاهای فست فودی و همچنین مزایا و معایب آن اطلاعات کاملی کسب کنید، به صفحه فست فود چیست مراجعه کنید.

طرز تهیه سمبوسه ساده
طرز تهیه سمبوسه ساده

طرز تهیه سمبوسه ساده

اگر می خواهید غذایتان متنوع باشد و سمبوسه پیتزایی را همراه با سمبوسه ساده سرو کنید، یا به هر دلیلی قصد دارید سمبوسه ساده درست کنید، می توانید از دستور زیر پیروی کنید.

طرز تهیه سمبوسه ساده همانطور که از اسمش مشخص است، با چند قلم مواد ساده تهیه می شود. برای تهیه سمبوسه ساده شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • سیب زمینی: ۲ عدد بزرگ
  • گشنیز: ۵۰ گرم
  • جعفری: ۵۰ گرم
  • پیاز: ۲ عدد متوسط
  • سیر: ۲ حبه
  • نان لواش: به تعداد کافی
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
  • روغن و زردچوبه: به مقدار کافی

پیشنهاد ویژه:برای آشنایی با طرز تهیه کالباس مرغ و گوشت به صورت مرحله به مرحله، مطالعه مقاله طرز تهیه کالباس گوشت و مرغ خانگی را به شما پیشنهاد می دهیم.

در اولین مرحله از طرز تهیه سمبوسه ساده می بایست سیب زمینی ها را همراه با 2 لیوان آب ومقداری نمک در یک قابلمه مناسب بریزید و اجازه دهید تا سیب زمینی ها آبپز شوند.

در قدم بعد، پس از آبپز شدن سیب زمینی ها، پوستشان را جدا کرده و آن ها را گوشتگوب بکوبید تا به شکل پوره سیب زمینی درآید.

حال در این مرخله پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کنید و با مقداری روغن در تابه تفت دهید تا زمان که پیازها طلایی شوند. زمانی که پیازها سرخ شدند، کمی سیر و زردچوبه به پیازها اضافه کنید و مجددا تفت دهید تا بوی عطر سیر بلند شود.

سپس گشنیز و جعفری که از قبل به صورت ریز خرد شده اند را به پیازها اضافه کنید و مجددا تقت دهید تا زمانی که آب سبزیجات به طور کامل تبخیر شود. سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

در این مرحله پیاز داغ و سبزیجات را به پوره سیب زمینی اضافه کنید و سپس به مقدار دلخواه ادویه مانند نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه اضافه کنید و در آخر مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید.

همانطور که گفتیم برای طرز تهیه سمبوسه جنوبی باید از فلفل زیاد اضافه کنید. پس از اینکه مواد را آماده کردید، طبق مراحلی که در ابتدای مقاله گفته شد، مواد سمبوسه را لای نان بپیچید و سپس آن ها با صورت مثلثی یا رولی در روغن سرخ کنید.

اگر به دنبال دستور پخت کوکوی سبزی خوشمزه به صورت مرحله به مرحله هستید، مقاله طرز تهیه کوکو سبزی ساده با سیب زمینی را مطالعه کنید.

فوت و فن های طرز پخت سمبوسه

طرز تهیه سمبوسه جنوبی یا سمبوسه پیتزایی اهوازی معمولا به صورت تند است اما در حالت کلی این غذا می تواند با توجه به ذائقه و سلیقه شما تند یا معمولی باشد.

علاوه بر این اگر طعم تند دوست دارید، می توانید به جای فلفل قرمز یا سیاه، از سس تند هنگام سرو کردن سمبوسه استفاده کنید.

در صورتی که می خواهید سمبوسه را به صورت رژیمی و بدون روغن تهیه کنید، می توانید به جای سرخ کردن، آن را طبق مراحلی که گفته شد، در فر قرار دهید.

به طور معمول در طرز تهیه سمبوسه ساده، با نان لواش می باشد اما در صورتی که می خواهید این غذای خوشمزه را با خمیر یوفکا میل کنید می توانید خمیر یوفکای آماده تهیه کنید یا خودتان در منزل طبق دستوری که برای خمیر سمبوسه داده ایم، خمیر مخصوص درست کنید.

جمع بندی

در این مقاله به آموزش طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با نان لواش و سوسیس در فر و تابه پرداخته شد تا بتوانید این غذای خوشمزه را به روش های مختلف و متنوع در منزل تهیه کنید و لذت ببرید.

اگر در هر قسمت از طرز تهیه سمبوسه پیتزایی خوشمزه و مخصوص با پنیر پیتزا سوال یا ابهامی دارید، می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید.

سوالات متداول

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی چگونه است؟

همانطور که گفتیم طرز تهیه سمبوسه پیتزایی تقریبا مشابه طرز تهیه سمبوسه ساده است با این تفاوت که در مواد سمبوسه پیتزایی باید از قارچ، فلفل دلمه، سوسیس و پنیر پیتزا استفاده کنید که در این مقاله طرز تهیه آن را مرحله به مرحله توضیح داده ایم.

طرز تهیه سمبوسه جنوبی به چه صورت است؟

همانطور که می دانید غذاهای جنوبی معمولا به صورت تند سرو می شوند و به همین خاطر اگر شما غذاهای دارای طبع تند را بیشتر می پسندید، می توانید در طرز تهیه سمبوسه جنوبی از فلفل زیاد استفاده کنید.

آیا می توان سمبوسه را با فر تهیه کرد؟

بله همانطور که در قسمت طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با فر گفته شد، شما می توانید پس از آماده سازی سمبوسه ها آن ها را در سینی فر قرار داده و سپس به مدت 20 دقیقه با دمای 200 درجه سانتی گراد اجازه دهید تا سمبوسه ها ترد و طلایی شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات