طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و قارچ | سس سالاد ماکارونی
فهرست مطالب

سالاد ماکارونی یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی است که به راحتی تهیه می شود و می تواند به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مقوی یا همچنین بعنوان وعده اصلی برای شام در نظر گرفته شود یا در مهمانی ها و مراسم ها سرو شود. اگر می خواهید طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ مرحله به مرحله یاد بگیرید، در این مقاله جهت مشاهده طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ خوشمزه و مجلسی رستورانی به صورت گام به گام با ما همراه باشید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ
طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

همانطور که گفتیم سالاد ماکارونی یا همان سالاد پاستا یکی از سالادهای خوشمزه و لذیذ می باشد که می تواند در بسیاری از مهمانی ها و مراسم ها سرو شود. جهت آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ خیلی خوشمزه ابتدا می بایست مواد زیر را به طور دقیق آماده کنید:

پیشنهاد ویژ: اگر می خواهید لیست کاملی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی را داشته باشید، به صفحه لیست غذا برای خانمها مراجعه کنید.

  • ماکارونی فرمی: ۱ بسته
  • هویج: ۲ عدد
  • سینه مرغ: ۴۰۰ گرم
  • پیاز: برای پخت مرغ ۱ عدد
  • خیار شور: ۶ عدد متوسط
  • سیب زمینی (اختیاری): ۱ عدد متوسط
  • کنسرو ذرت: ۱ لیوان
  • ماست چکیده: ½ پیمانه
  • سس مایونز: ½ پیمانه
  • آب لیمو ترش: ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
  • آویشن: ۱ قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

نکته: مقداری که گفته شده برای طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ برای ۴ نفر می باشد، اگر که به دنبال مواد لازم جهت طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ برای دو نفر هستید نصف این مواد کافیست اما در صورتی که به دنبال طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ برای ۸ نفر، طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ برای 6 نفر یا طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ برای 10 نفر، می بایست این مقادیر را افزایش دهید.

سمبوسه یکی از انواع غذاهای آماده و خوشمزه است که با چند قلم مواد ساده تهیه می شود و می تواند گزینه ای عالی برای شام شما در نظر گرفته شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه سمبوسه جتوبی اصل، مقاله طرز تهیه سمبوسه پیتزایی را مطالعه کنید.

جهت مشاهده آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ ساده با طعم بسیار عالی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و سیب زمینی
طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و سیب زمینی

برای طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و سیب زمینی، ابتدا سینه مرغ را همراه با 2 لیوان آب، 1 عدد پیاز و مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه، در یک قابلمه بریزید و سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا زمانی که آب به جوش آید.

زمانی که آب به جوش آمد، کف های سفید رنگ روی سطح قابلمه را با یک قاضق جمع کرده و دور بریزید. سپس حرارت را کم کنید و صبر کنید تا گوشت مرغ کاملا پخته شود.

به این نکته توجه داشته باشید که حتما کف های روی سطح قابلمه را با قاشق جمع کنید و دور بریزید تا در آخر مرغ شما بو و طعم بدی نداشته باشد.

در مرحله سوم طرز تهيه سالاد ماكاروني با مرغ، پس از آن که آب درون قابلمه کاملا جمع شد و مرغ پخته شد، آن را به صورت ریش ریش یا نگینی خرد شده آماده کنید و در ظرفی مناسب بریزید. در قدم بعد هویج و سیب زمینی را همراه با 1 لیوان آب درون یک قابلمه جدا بریزید.

قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا هر دو کاملا پخته شوند. زمانی که آب درون قابلمه به طور کامل جمع شد و سیب زمینی و هویج پخته شدند، آن ها را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و کنار بگذارید.

برای طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و قارچ، می توانید مقداری قارچ تیز خرد کرده و در یک تابه تفت دهید و در اخر به مواد سالاد ماکارونی اضافه نمایید.

اگر می خواهید طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و سیب زمینی را به صورت گام به کام یاد بگیرید، بر روی لینک کلیک کنید.

در این مرحله یک قابلمه مناسب بردارید و آن را تا نیمه با آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید. در قدم بعد 1 قاشق غذاخوری نمک و روغن به آب اضافه کنید و پس از آنکه آب جوش آمد، ماکارونی را به قابلمه اضافه کنید.

حال حدود 7 الی 12 دقیقه اجازه دهید تا ماکارونی ها به طور کامل پخته و نرم شوند، سپس می توانید آن ها را آبکشی کنید و ماکارونی ها را همراه با گوشت مرغ، سیب زمینی، هویج و ذرت در یک کاسه بزرگ و جادار بریزید.

در این قسمت از آموزش دستور پخت سالاد ماکارونی، خیارشورها را به صورت نگینی خرد کنید و به کاسه اضافه نمایید.

حال نوبت اضافه کردن سس سالاد ماکارونی می شود. برای این کار می بایست ماست و سس مایونز را به همراه آب لیمو ترش، روغن زیتون، آویشن و مقداری نمک و فلفل سیاه را درون یک ظرف بریزید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند. اگر تمایل ندارید در تهیه سس سالاد ماکارونی از ماست استفاده کنید، می توانید به جای آن از سس مایونز بیشتری استفاده نمایید.

در آخرین مرحله از طرز تهیه ی سالاد ماکارونی، سس سالاد ماکارونی را به سالاد اضافه کرده و به آرامی با هم ترکیب کنید به طوری که ماکارونی ها له نشوند و تمام مواد به سس آغشته شوند. سپس روی ظرف را با یک سلفون بپوشانید و به مدت 1 ساعت قبل از سرو در یخچال قرار دهید تا کاملا جا بیفتد. سپس در یک ظرف مناسب سرو کنید و لذت ببرید. نوش جان!

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید آموزش پخت انواع فست فودهای خوشمزه را به صورت حرفه ای در بهترین آموزشگاه آشپزی یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم در دوره  آموزش فست فود آریا تهران شرکت کنید.

فیلم طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

در قسمت قبل طرز تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون را به طور کامل توضیح دادیم. اگر به دنبال مشاهده فیلم طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ مجلسی و لذیذ به صورت گام به گام هستید، باید بگوییم که در این قسمت به زودی همکاران ما فیلم طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و سیب زمینی را قرار خواهند داد.

جهت مشاهده آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی به روش های مختلف و خوشمزه، به صفحه طرز تهیه سالاد ماکارونی مراجعه نمایید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی
طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی

طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی

طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی به چه صورت است؟ برای اینکه بخواهید سالاد ماکارونی را به صورت رژیمی تهیه کنید، می توانید به جای ژامبون مرغ از گوشت سینه مرغ استفاده کنید و همچنین مقداری سبزیجات تازه مانند شوید به ان اضافه کنید.

برای طرز تهیه سالاد مرغ و شوید و همچنین طرز تهیه سالاد ماکارونی مرغ با جعفری کافیست مقداری شوید یا جعفری خشک شده یا شوید تازه خرد شده را تفت دهید و به مواد سالاد ماکارونی اضافه کنید.

علاوه بر این بهتر است به جای سس مایونز از ماست و روغن زیتون همراه با فلفل سیاه و آب لیمو ترش استفاده کنید. فراموش نکنید که سالاد ماکارونی با سبزیجات کم کالری تهیه می شود.

اگر قصد دارید از غذاهای رژیمی مصرف کنید، ما در مقاله غذاهای رژیمی برای لاغری شکم و پهلو لیستی از غذاهای رژیمی را برای شما آورده ایم.

اگر می خواهید با طرز تهیه ماکارونی با سبزیجات آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و کاهو

برای طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و کاهو شما به 1 عدد کاهو پیچ، ۱/۲ بسته پاستا فرمی (شکل دلخواه)، ۱ عدد بزرگ سینه مرغ، ۱ عدد پیاز قرمز و ۲ عدد نان تست نیاز دارید.

ابتدا باید سینه مرغ را بشویید و پس از اینکه استخوان را جدا کردید، روی یک تخته برش آن ها را به صورت مکعبی برش دهید. سپس مرغ را همراه با مقداری نمک و فلفل سیاه و آویشن و پیاز در یک پلاستیک زیپ دار قرار دهید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا مرغ مزه دار شود.

در قدم بعد، مرغ را همراه با مقداری روغن زیتون در یک تابه بریزید و روی شعله ملایم گریل کنید. در قدم بعد ماکارونی های فرمی را به همان شیوه ای که در ابتدای مقاله توضیح دادیم، آماده کنید.

در مرحله بعد کاهوها را بشویید و به صورت ریز خرد کنید و کناری بگذارید. حال نان تست ها را بردارید و آن ها را روی تخته به صورت مکعبی برش دهید.

اگر می خواهید بدانید سالاد فصل خوشمزه با کلم و کاهو چگونه درست می شود، مطالعه مقاله سالاد فصل مجلسی را به شما پیشنهاد می دهیم.

در این مرحله یک تابه بردارید و در آن مقداری کره بریزید و نان های تست را با کره تفت دهید تا زمانی که طلایی و سوخاری شوند. پس از آن که دو طرف نان طلایی شد، آنها را از تابه خارج کرده و کنار قرار دهید.

حال نوبت به آماده سازی سس می رسد. برای تهیه سس سالاد ماکارونی نواب ابراهیمی، ماست و روغن زیتون را همراه با مقداری ادویه و سبزیجات معطر با هم ترکیب کنید و هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

در مرحله آخر همه مواد را با هم مخلوط کنید و سپس سس سالاد آماده شده را روی مواد بریزید و به ارامی با هم آغشته کنید تا همه مواد با هم به خوبی ترکیب شوند.

سالاد خوشمزه شما آماده خوردن است. برای خوشمزه تر شدن سالاد می توانید نیم ساعت قبل از سرو سالاد را در یخچال قرار دهید و سپس نوش جان کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید بدانید طرز تهیه سس سالاد سزار چگونه است، ما در مقاله سس سزار اصل به طور کامل آموزش داده ایم.

طرز تهیه ماکارونی با سبزیجات
طرز تهیه ماکارونی با سبزیجات

طرز تهیه ماکارونی با سبزیجات

در صورتی که می خواهید سالاد سالم تری داشته باشید این روش دستور سالاد ماکارونی را امتحان کنید.

برای طرز تهیه ماکارونی با سبزیجات، ابتدا موارد زیر را تهیه کنید:

  • اسپاگتی: ۴۰۰ گرم
  • هویج: ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای رنگی: ¼ پیمانه
  • نخود فرنگی: ½ پیمانه
  • سیب زمینی: ۱ عدد متوسط
  • پیازچه (اختیاری): ۱ ساقه
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی: ۳ عدد
  • نمک: ۱ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه: ½ قاشق غذاخوری
  • پودر آویشن: ½ قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه و پولبیبر: ۱ قاشق چایخوری

پیشنهاد ویژه: شاید بخواهید با نحوه درست کردن سالاد اندونزی با کشمش و گردو آشنا شوید.

برای تهيه سالاد ماكاروني سبزیجات، ابتدا باید گوجه فرنگی ها را همراه با سیب زمینی و هویج کاملا تمیز بشویید و سپس پوست آن ها را جدا کنید. حال سیب زمینی ها را به صورت نگینی ریز و گوجه فرنگی ها را به صورت درشت خرد کنید.

در قدم بعد، گوجه فرنگی ها را در غذاساز بریزید و با هم میکس کنید به صورتی که گوجه فرنگی ها پوره شوند. در قدم بعد فلفل دلمه ای و پیازچه را بشویید و همراه با هویج به صورت زیر خرد کنید.

حال یک تابه بردارید و روی حرارت ملایم قرار دهید. مقداری روغن مایع به تابه اضافه کنید و صبر کنید تا کمی تابه داغ شود. هویج را همراه با دلمه ای، پیازچه، سیب زمینی و نخود فرنگی درون تابه بریزید و سپس با هم مخلوط کنید تا مواد ترکیب شوند.

پس از گذشت 2 دقیقه، زمانی که سبزیجات به صورت سبک درآمدند، نوبت آن است که ادویه جات را اضافه کنید. برای این کار مقداری نمک، زردچوبه، پودر آویشن، پولبیبر و فلفل سیاه را به تابه اضافه کنید و مجددا تفت دهید تا زمانی که عطر و بوی ادویه های خارج شود.

زمانی که بوی ادویه ها خارج شد، مواد را با قاشق در یک سمت تابه جمع کنید و مقداری رب گوجه را به همراه پوره گوجه فرنگی که از قبل آماده کرده اید، به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی گوجه فرنگی از بین برود.

در این مرحله از طرز تهیه ماکارونی ساده با سبزیجات، سبزیجات و پوره گوجه فرنگی تفت داده شده را با هم مخلوط کنید و صبر کنید تا کمی آب اضافی گوجه فرنگی ها جمع شود و مایه غلیظی بدست آورید.

پیشنهاد ویژه: سالاد شیرازی یکی دیگر از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفدار می باشد که در مقاله سالاد شیرازی طرز تهیه سالاد شیرازی اصیل را توضیح داده ایم.

برای طرز تهیه ماکارونی با مرغ، می توانید مقداری سینه مرغ را آبپز کرده و به صورت ریش ریش شده به ماکارونی خود اضافه کنید.

در این قسمت ماکارونی ها را آماده کنید. برای این کار یک قابلمه بردارید و در آن مقدری آب و نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید و زمانی که آب به جوش آمد، ماکارونی را به قابلمه اضافه کنید و صبر کنید تا ماکارونی ها نرم و پخته شوند.

سپس ماکارونی ها را آبکشی کنید و اسپاگنی ها را همراه با مواد سالاد ماکارونی با هم ترکیب کنید و به آرامی هم بزنید تا ماکارونی ها له نشوند.

در آخرین مرحله از طرز تهیه ی ماکارونی، یک قابلمه بردارید و مقدرای روغن در آن بریزید و روی حرارت قرار دهید. چند ورقه سیب زمینی در کف قابلمه قرار دهید و سپس ماکارونی ها را در قابلمه بریزید و سپس درب قابلمه را با دمکنی بپوشانید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.

در نهایت اجازه دهید تا ماکارونی شما به مدت 30 الی 40 دقیقه بپزد و سپس نوش جان کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی قالبی

یکی از روش های طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی که می توانید آن را در کنار غذاهای فست فودی نوش جان کنید، به صورت قالبی است. برای این که بتوانید سالاد ماکارونی قالبی درست کنید می نوانید زمانی که سالاد کاملا آماده شد، آن را در قالب مورد نظر خود قرار دهید به طوری که تمامی قسمت های قالب با مواد سالاد ماکارونی ها پر شود.

درنهایت قالب را در یخچال قرار دهید تا قالب تا حالت خود را حفظ کند. برای این که سالاد به راحتی از قالب جدا شود می توانید کف قالب را کیسه فریزر قرار دهید و سپس سالاد را روی کیسه فریزر بریزید.

جلوگیری از خشک شدن سالاد ماکارونی

یکی از سوالاتی که ممکن است برای خیلی از افراد در هنگام درست کردم سالاد ماکارونی ایجاد شود این است که چگونه از خشک شدن سالاد ماکارونی جلوگیری کنیم؟

همانطور که می دانید معمولا پس از قرار گرفتن سالاد ماکارونی در یخچال، ماکارونی ها ممکن است به شدت آب جذب کنند و به همین خاطر حالت خشکی به خود می گیرند.

برای رفع این مشکل می توانید مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید یا مقدار بیشتری سس به سالاد خود بزنید تا نرم شود و بافت خود را حفظ کند.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس
طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

طرز تهيه سالاد ماكاروني با كالباس چگونه است؟ به طور کلی سالاد ماکارونی با گوشت مرغ تهیه می شود اما در صورتی که تمایل دارید در طرز تهيه ي سالاد ماكاروني، از کالباس استفاده کنید می توانید سینه مرغ را از لیست مواد لازم حذف کرده و کالباس را جایگزین آن کنید.

برای این کار کافیست کالباس ها را به صورت نگینی خرد کنید و سپس به مواد حاوی سالاد ماکارونی اضافه کنید.

لازم به ذکر است که برای طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و کالباس نیازی به حذف مرغ نیست، می تونید علاوه بر مرغ کالباس ها را به همان گونه که گفتیم، به مواد اضافه کنید.

اگر به غذاهای فست فود علاقه مند هستید، ما در مقاله اسم فست فود های خوشمزه ایرانی، لیستی از خوشمزه ترین فست فودهای ایرانی را آماده کرده ایم.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با سوسیس

سالاد ماکارونی با سوسیس به چه صورت است؟ یکی دیگر از روش های طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه، با استفاده از سوسیس می باشد.

برای طرز تهیه سالاد مرغ با سوسیس همانند روشی که در طرز تهيه سالاد مرغ با کالباس گفته شد، فقط کافیست مرغ یا کالباس را از لیست مواد اولیه حذف کرده و سوسیس را جایگزین آن کنید.

برای این کار می توانید سوسیس ها را به دلخواه به صورت کبابی یا سرخ شده و یا خام به مواد سالاد ماکارونی اضافه کنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

سالاد ماکارونی با تن ماهی یکی دیگر ار روش های تهیه این سالاد مجلسی است که با استفاده از تن ماهی تهیه می شود. البته اکر به دنبال طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ مجلسی و طعمی بی نظیر هستید، بهتر است این غذای خوشمزه را با استفاده از مرغ یا کالباس درست کنید.

در ابتدای صفحه می نوانید آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی را به صورت مرحله به مرحله مشاهده کنید.

جمع بندی

در این مقاله به آموزش صفر تا صد طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ ریش ریش ساده و لذیذ به روش ساده و خوشمزه پرداخته شد. همانطور که گفتیم سالاد ماکارونی یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که می توانید بعنوان یک میان وعده در بسیاری از مجالس و مهمانی ها سرو شود. اگر می خواهید طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ خوشمزه و خانگی را به راختی یاد بگیرید، این مقاله بهترین راهنمای شماست.

سوالات متداول

سالاد ماکارونی با سوسیس چگونه است؟

برای تهیه این سالاد خوشمزه با سوسیس همانطور که در دستور تهیه این سالاد خوشمزه گفته شد، می توانید مرغ یا کالباس را از لیست مواد اولیه حذف کرده و مطابق با روشی که گفته شده، سوسیس را جایگزین آن کنید.

علت خمیر شدن سالاد چیست؟

یکی از مهم ترین علت خمیر شدن سالاد، باقی ماندن بیش از حد ماکارونی ها در آب جوش می باشد که می توانید خمیر شدن سالاد را به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از این امر می بایست پس از 7 دقیقه، ماکارونی ها را تست کرده و در صورتی که پخته بودند، آن ها را آبکشی کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی به چه صورت است؟

برای اینکه بخواهید سالاد ماکارونی را به صورت رژیمی میل کنید، می توانید به جای ژامبون مرغ از گوشت سینه مرغ استفاده کنید و همچنین ماست را جایگزین سس مایونز کنید یا از سس مایونز کمتری استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات