طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و سیب زمینی

طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و سیب زمینی | طرز تهیه سوسیس بندری ابادانی
فهرست مطالب

همانطور که می دانید سوسیس بندری یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار ایرانی است که متعلق به جنوب کشور می باشد و با استفاده از سوسیس خوشمزه، قارچ و سیب زمینی تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه علاو ه بر طعم بی‌ نظیر، غنی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی است که می تواند در بسیاری از مهمانی ها سرو شود. جهت مشاهده آموزش طرز تهیه سوسیس بندری خانگی اصل خوشمزه، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و سیب زمینی
طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و سیب زمینی

طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و سیب زمینی

همانطور که گفته شد، سوسیس بندری یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ در لیست غذا برای خانمها می باشد که می تواند بعنوان یک وعده غذایی فوری و راخت در نظر گرفته شود. اگر شما هم علاقه مند به درست کردن سوسیس بندری خوشمزه خانگی هستید، این مقاله برای شماست.

چگونه سوسیس بندری درست کنیم؟ برای تهیه سوسیس سیب زمینی بندری خوشمزه برای 4 نفر به مواد زیر نیاز دارید:

  • سوسیس: 6 عدد
  • پیاز: 2 عدد بزرگ
  • سیب زمینی ( اختیاری ): 2 عدد متوسط
  • قارچ: 5 عدد
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • سس کچاپ: 1 قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز و فلفل سیاه: به اندازه کافی
  • روغن و نمک: به اندازه کافی

در اولین مرحله از طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی، سوسیس ها را به صورت ورقه ای نازک یا به صورت مورب خرد کنید و در یک ظرف مناسب بریزید.

در صورتی که تمایل ندارید از سوسیس کارخانه ای در تهیه سوسیس بندری استفاده کنند، می توانید با دستوری که در مقاله طرز تهیه سوسیس خانگی توضیح داده شده است، خودتان در منزل خوشمزه ترین سوسیس خانگی درست کنید.

توجه داشته باشید که در طرز تهیه سوسیس بندری ابادانی اصل، سیب زمینی وجود ندارد و در صورتی که به آن سیب زمینی اضافه کنید ممکن است سوسیس بندری طعم اصلی خود را از دست بدهد؛ اما اگر به هر دلیلی می خواهید در تهیه سوسیس بندری از سیب زمینی استفاده کنید، ادامه مراحل را انجام دهید.

سیب زمینی ها را تمیز بشویید. سپس همراه با مقداری آب و نمک در یک قابلمه بریزید و اجازه دهید تا سیب زمینی ها نیم پز شوند. پس از آن پوست سیب زمینی ها را بگیرید و آن ها را به صورت نگینی خرد کنید.

در قدم بعد پوست پیازها را بگیرید آن ها را به صورت خلالی درشت خرد کنید. همانطور که می دانید در طرز تهیه ی سوسیس بندری جنوبی، از پیاز فراوان استفاده می شود.

حال یک تابه بردارید و در آن مقداری روغن بریزید و پس از آن که روغن به خوبی داغ شد، در این مرحله پیازهای خرد شده را در یک تابه مناسب بریزید و خوب تفت دهید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با انواع فست فودهای خوشمزه ایرانی آشنا شوید، حتما مقاله اسم فست فود های خوشمزه ایرانی را مطالعه کنید.

پس از آن که پیازها شفاف و نرم شدند، سوسیس و سپس سیب زمینی ها را به تابه اضافه کنبد و تفت دهید تا زمانی که هر دو سرخ شوند. در ادامه قارچ ها را بشوید و خرد کنید و سپس در یک تابه جداگانه با کمی روغن و آب لیمو تفت دهید و سپس به مواد اضافه کنید.

در مرحله بعد طرز تهیه سوسیس سیب زمینی، مقداری نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز به تابه اضافه کنید. سپس چند دقیقه دیگر مواد را با هم تفت دهید. فراموش نکنید که در شهرهای جنوبی، این غذا با فلفل فراوان تهیه می شود. در قدم بعد مقداری رب گوجه فرنگی را به صورت جداگانه در یک تابه کوچک تفت دهید.

توجه کنید که رب گوجه فرنگی باید به طور کامل سرخ شود تا بوی خام آن کاملا از بین برود. نکته ای که باید در این قسمت یادآور شوید این است که در هنگام تفت دادن، رب گوجه دقت کنید تا رب گوجه را نسوزانید چرا که این امر روی طعم اصلی غذای شما تاثیر خواهد گذاشت.

در ادامه آموزس طرز تهیه بندری با سوسیس، پس از آن که رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شد، آن را با کمی سس کچاپ و نصف فنجان آب جوش مخلوط کنید و سپس به تابه حاوی سوسیس اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. حال کمی دیگر تفت دهید تا رب گوجه فرنگی با دیگر مواد به خوبی ترکیب شود.

تفت دادن را تا زمانی ادامه دهید که کل آب موجود در تابه تبخیر شود و درنهایت غذایتان روغن بیندازند. حال سوسیس بندری شما آماده است. می توانید آن را در ظرف مناسب بریزید و همراه با پیاز سفید،خیارشور و گوجه فرنگی خرد شده سرو کنید. نوش جان!

پیشنهاد ویژه: آموزش پخت انواع فست فود خوشمزه و پرطرفدار را در آموزشگاه آریا تهران که یکی از بهترین آموزشگاه های آموزش آشپزی و فست فود در تهران می باشد تجربه کنید. جهت شرکت در دوره های عملی و حرفه ای آموزش پخت انواع فست فودهای خوشمزه، به صفحه آموزش فست فود مراجعه کنید.

طرز تهیه سوسیس بندری مجلسی
طرز تهیه سوسیس بندری مجلسی

طرز تهیه سوسیس بندری مجلسی

چگونه سوسیس بندری مجلسی درست کنیم؟ در قسمت قبل طرز تهیه سوسیس بندری مثل بیرون توضیح داده شد و گفتیم که سوسیس بندری اصل جنوبی با پیاز فراوان و بدون سیب زمینی و قارج تهیه می شود.

در صورتی که به دنبال دستور سوسیس بندری مجلسی هستید، می توانید سوسیس بندری با قارچ یا فلفل دلمه و کمی پنیر پیتزا درست کنید که دستور آن را در ادامه این مقاله می توانید مشاهده کنید.

این مواد متنوع می توانند طعم سوسیس بندری شما را متفاوت تر کنند و ظاهر آن را زیباتر و مجلسی تر جلوه دهند.

اگر می خواهید با طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و پنیر پیتزا آشنا شوید، مقاله طرز تهیه سوسیس بندری را مطالعه کنید.

طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و پنیر پیتزا  

قارچ و پنیر می تواند طعم و خوشمزگی سوسیس بندری شما را چند برابر کند. طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و فلفل دلمه و پنیز پیتزا بسیار ساده است. برای تهیه خوراک سوسیس و قارچ همراه با پنیز پیتزا، شما علاوه بر موادی که در ابتدای مقاله ذکر شد، به مقداری پنیز پیتزا نیاز دارید.

در طرز تهیه بندری با قارچ و پنیر، می بایست قارچ ها و فلفل دلمه را به صورت نگینی خرد کرده و سپس به صورت مجرا تفت دهید و در نهایت به مواد سوسیس بندری اضافه کنید.

برای اضافه کردن پنیر پیتزا باید این کار را 5 دقیقه قبل از اتمام پخت انجام دهید. به این صورت که مقداری پنیر پیتزا به دلخواه بردارید و روی سوسیس بندری ها بریزید و سپس در تابه را ببنید تا پنیزپیتزا به خوبی آب شود.

سوسیس بندری شما آماده حوردن است. نوش جان

اگر می خواهید لیستی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی را داشته باشید، حتما مقاله لیست غذاهای ایرانی را مطالعه کنید.

طرز تهیه سوسیس بندری بدون سیب زمینی

سوسیس بندری بدون سیب زمینی چگونه درست می شود؟ در ابتدای مقاله به ارائه طرز تهیه بندری با سیب زمینی پرداخته شد، اما حال اگر به هر دلیلی نمی خواهید در دستور سوسیس بندری، از سیب زمینی استفاده کنید، فقط کافیست سیب زمینی را از دستور بالا حذف کنید و سپس ادامه مراحل را انجام دهید.

فیلم طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی

اگر به دنبال مشاهده فیلم طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی هستید، باید بگوییم که در این قسمت به زودی همکاران ما فیلم آموزش طرز تهیه انواع سوسیس بندری با سیب زمینی و قارچ و هندی را قرار خواهند داد.

در کلاس آشپزی آریا تهران طرز تهیه انواع غذاهای خوشمزه همراه با فوت و فن ها، به شما آموزش داده می شود و در انتهای دوره فیلم آموزش جلسات به صورت رایگان به شما ارائه داده می شود.

فوت و فن های طرز تهیه سوسیس بندری خانگی
فوت و فن های طرز تهیه سوسیس بندری خانگی

فوت و فن های طرز تهیه سوسیس بندری خانگی

در صورتی که خوراک سوسیس بندری با سیب زمینی سرخ شده یا آب پز شده را دوست ندارید، فقط کافیست آن را از دستور پخت سوسیس بندری حذف کنید.

طرز تهیه سوسیس بندری اصل جنوب، با پیاز فراوان و بدون پنیز و قارچ می باشد اما در صورتی که دوست دارید این غذای خوشمزه را با پنیز پیتزا و قارچ درست کنید می توانید طبق دستوری که گفته شده پیش بروید.

در صورتی که به دنبال طرز تهیه سوسیس بندری خوشمزه به روش ساندویچی مثل بیرون هستید، می توانید یک عدد فلفل دلمه‌ ای سبز یا قرمز را به صورت ریز خرد کرده و در مرحله تفت دادن پیازها پس از آن که پیازها به خوبی سرخ شدند به آن اضافه کنید.

یکی دیگر از نکات مهم در طرز تهیه سوسیس بندری نواب ابراهیمی، اضافه کردن مقداری ادویه کاری به سوسیس بندری برای خوش عطر شدن می باشد.

سوسیس بندری جنوب در اصل تند است اما به طور کلی میزان تند بودن آن به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال دوره های آموزش سوسیس و کالباس با مدرک بین المللی هستید تا بتوانید از این طریق کسب درآمد داشته باشید یا کسب و کار خود را شروع کنید، همین حالا به صفحه آموزش سوسیس و کالباس حرفه ای مراجعه کنید.

فوت و فن های طرز تهیه سوسیس بندری خانگی
فوت و فن های طرز تهیه سوسیس بندری خانگی

ادویه سوسیس بندری چیست

ادویه سوسیس بندری چیست؟ برای طرز تهیه سوسیس بندری تند (طرز تهیه سوسیس بندری عربی) از چه ادویه هایی باید استفاده کنیم؟

  • زنجبیل خشک
  • دارچین
  • میخک
  • زیره سیاه
  • جوز هندی
  • دانه فلفل سیاه
  • فلفل قرمز
  • زردچوبه
  • هل سبز
  • فلفل پاپریکا
  • تخم گشنیز

یکی از نکات مهم در تهیه سوسیس بندری خوشمزه خانگی، استفاده از ادویه های متنوع است. همانطور که در قسمت بالا مشاهده می کنید ادویه های سوسیس بندری بسیار متنوع است به طوری که برخی از آن ها برای داشتن طعم تند ادویه و برخی دیگر برای معطر کردن آن استفاده می شوند.

سالاد ماکارونی یکی دیگر از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی است که به سادگی در کمترین زمان می تواند تهیه شود. برای درست کردن سالاد ماکارونی خوشمزه و خوش طعم، مقاله طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ را مطالعه کنید.

خواص سوسیس بندری

سوسیس بندری، علاوه بر طعم خوشمزه و محبوبی که دارد، دارای خواص مختلف برای سلامتی نیز می‌باشد. در ادامه، به برخی از خواص سوسیس بندری اشاره می‌کنیم:

اگر می خواهید درباره مزایا و معایب انواع غذاهای فست فودی اطلاعات کاملی کسب کنید، حتما مقاله فست فود چیست را مطالعه کنید.

  • منبع پروتئین: سوسیس به عنوان یک منبع پروتئین شناخته می‌شود. پروتئین‌ها برای رشد و ساختن بافت ها و ماهیچه ها مفید است و مصرف مناسب آنها برای حفظ سلامت عضلات، پوست و بافت‌های مختلف بدن ضروری است.
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی: سوسیس بندری حاوی ویتامین‌های مهمی مانند ویتامین B12، ویتامین B6، نیاسین، و ویتامین K می‌باشد. همچنین، این غذا دارای مواد معدنی از جمله آهن، روی، فسفر و سلنیوم است که برای سلامت بدن ضروری هستند.
  • منبع اسیدهای چرب: سوسیس بندری حاوی اسیدهای چرب مانند اومگا-3 و اومگا-6 است. این اسیدها برای حفظ سلامت قلب و عروق، کاهش التهابات و حمایت از سلامت مغز مفید هستند.
  • ارزش غذایی: سوسیس بندری دارای مقادیر قابل توجهی از کالری، پروتئین، چربی، و کربوهیدرات است که برای تأمین انرژی بدن اساسی هستند.

سوسیس بندری مال کجاست

سوسیس بندری غذای کجاست؟ سوسیس بندری در اصل یکی از انواع غذاهای فست فودی است که اصالت آن متعلق به مناطق جنوبی کشور می باشد.

طرز تهیه سوسیس بندری برای ۳۰ نفر

همانطور می دانید سوسیس بندری یکی از انواع فست فود های پرطرفدار است که در بسیاری از جشن تولدها و مهمانی ها سرو می شود.

در ابتدای مقاله طرز تهیه سوسیس بندری برای ۴ نفر ارائه شده است. اگر به دنبال مواد لازم طرز تهیه سوسیس بندری برای ۳۰ نفر هستید، می توانید از ۴۵ عدد سوسیس، ۸ عدد پیاز، ۱۰ الی ۱۵ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و مقداری فلفل سیاه، زردچوبه، نمک و ادویه کاری استفاده کنید.

برای تهیه سوسیس بندری برای ۱۵ نفر، می بایست این مقادیر را نصف کنید.

اگر به دنبال دریافت مدرک بین المللی آشپزی هستید تا از این طریق بتوانید در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید و یا کسب و کار خود را راه اندازی کنید و درآمد عالی کسب کنید، به صفحه مدرک آشپزی فنی حرفه ای مراجعه کنید.

طبع سوسیس بندری گرم است یا سرد

در پاسخ به این سوال که طبع سوسیس بندری گرم است یا سرد، باید بگوییم که سوسیس بندری به دلیل تند بودن و استفاده از ادویه جات، دارای طبع گرمی می باشد. در حالت کلی مواد غذایی از جمله گوشت گوسفند، شتر، بوقلمون، مرغابی، انواع شیرینی ها، کشمش، خرما، عسل، ارده، انجیر، انگور، موز، خرمالو، خربزه، گردو، نمک، روغن، هل، تخم مرغ، نان گندم، ادویه جات تند و غذاهای فرآوری شده همچون سوسیس و کالباس دارای طبع گرمی می باشند.

پیشنهاد ویژه:برای آشنایی با طرز تهیه کالباس مرغ و گوشت به صورت مرحله به مرحله، حتما مقاله طرز تهیه کالباس گوشت و مرغ خانگی را مطالعه کنید.

سوسیس بندری به انگلیسی

سوسیس بندری به انگلیسی به صورت Port sausage نوشته می شود که در ابتدای مقاله درباره طرز تهیه سوسیس بندری ویکی پدیا به طور کامل و جامع صحبت کردیم.

جمع بندی

در این مقاله صفر تا صد طرز تهیه سوسیس بندری تند خوشمزه و ساده با فلفل دلمه و قارچ و همچنین با سیب زمینی آموزش داده شده است. اگر شما هم جزو طرفداران غذای خوشمزه سوسیس بندری هستید، مطالعه این مقاله می تواند به شما کمک کند که طرز تهیه سوسیس بندری ابادانی را به روشی ساده یاد بگیرید و از درست کردن این غذای خوشمزه در منزل لذت ببرید.

سوالات متداول

ساندویچ سوسیس بندری چند کالری دارد؟ 

ساندویچ سوسیس بندری 46 کالری دارد. در صورتی که مقدار کالری این غذا برایتان مهم است توصیه می کنیم سیب زمینی و پنیر پیتزا را حذف کنید.

اگر سوسیس بندری شور شد چه کنیم؟

برای رفع شوری سوسیس بندری می توانید از راهکارهای متفاوتی استفاده کنید. یکی از این راهکارها اضافه کردن سیب زمینی به سوسیس بندری می باشد که می تواند تا حد زیادی شوری آن را رفع کند.

سوسیس بندری را با چی بخوریم؟

پاسخ به این سوال کاملا بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد اما به طور کلی می توانید این غذای لذیذ را همراه با خیارشور، گوجه، سس کچاپ، نوشابه و… میل کنید و لذت ببرید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات