طرز تهیه کالباس گوشت و مرغ خانگی

طرز تهیه کالباس گوشت و مرغ خانگی | طرز تهیه کالباس بازاری
فهرست مطالب

کالباس یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف‌ترین محصولات گوشتی در جهان به شمار می رود. این فرآورده از مواد متنوعی تهیه می‌شود و در انواع مختلفی از تند تا ملایم و با طعم‌ها و ادویه‌های متنوع به بازار عرضه می‌شود. اگر می خواهید این فرآورده گوشتی خوشمزه را خودتان در منزل تهیه کنید، در ادامه آموزش طرز تهیه کالباس خانگی با گوشت قرمز و مرغ با ما همراه باشید.

طرز تهیه کالباس خانگی با مرغ
طرز تهیه کالباس خانگی با مرغ

طرز تهیه کالباس خانگی با مرغ

همانطور که گفتیم کالباس گوشت و مرغ یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین فرآورده های گوشتی محسوب می شود که در کنار انواع غذاهای فست فودی سرو می شود. کالباس در بسیاری از کشورها به عنوان یک غذای محبوب و خوشمزه شناخته می‌شود و به عنوان یک پیش‌غذا، مکمل غذایی، یا حتی به عنوان مواد اصلی در وعده‌های غذایی مصرف می‌شود.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که ترجیح می دهید به جای خرید کالباس بازاری، خودتان در منزل کالباس خانگی تهیه کنید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید طرز تهیه سوسیس خانگی لیوانی را مرحله به مرحله یاد بگیرید، مقاله طرز تهیه سوسیس خانگی لیوانی را مطالعه کنید.

مواد لازم کالباس مرغ خونگی عبارتند از:

  • سینه و ران مرغ: هر کدام ۱ عدد
  • قارچ: ۲۰۰ گرم
  • هویج پخته: ۱ عدد
  • مغز پسته: ۵۰ گرم
  • سیر: ۵ حبه
  • سس کچاپ: ۱ قاشق غذاخوری
  • نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذاخوری
  • ادویه کالباس: ۱ قاشق غذاخوری
  • جوز هندی: ۱ عدد
  • خردل: ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری
  • گوشت قرمز (اختیاری): ۵۰ گرم
  • یخ: ½ لیوان
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

با مراجعه به صفحه اسم فست فود های خوشمزه ایرانی می توانید لیستی از انواع فست فودهای معروف را داشته باشید.

طرز تهیه کالباس مرغ و قارچ
طرز تهیه کالباس مرغ و قارچ

طرز تهیه کالباس مرغ و قارچ

در اولین مرحله از طرز تهیه کالباس مرغ، قارچ ها را بشویید و سپس آن ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید. در ادامه یک قابلمه بردارید و در آن مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب جوش بیاید.

در مرحله بعد قارچ های خرد شده را به قابلمه آب در حال جوش اضافه کنید و پس از گذشت 2 الی 3 دقیقه قارچ ها را در یک آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس بلافاضله قارچ ها را در آب سرد بریزید.

در ادامه طرز تهيه كالباس خانگي با مرغ، مقداری آب جوش را در یک لیوان بریزید و سپس مغز پسته را اضافه کنید تا کمی نرم شوند. حال در این قسمت پوست هویج ها را بگیرید و یک قابلمه بردارید و به آن کمی آب اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین و کاربردی ترین دوره های آموزش سوسیس و کالباس ویزه بازار کار با مدرک بین المللی هستید تا بتوانید از این طریق کسب درآمد داشته باشید یا کسب و کار خود را شروع کنید، همین حالا به صفحه آموزش سوسیس و کالباس حرفه ای مراجعه کنید.

در قدم بعد هویج ها را درون قابلمه قرار دهید و صبر کنید تا هویج ها نیم پز شوند. پس از نیم پز شدن هویج ها، آن ها به صورت نگینی ریز خرد کنید. در مرحله بعد سینه و ران مرغ را به صورت تکه های ریز خرد کرده و با استفاده از چرخ گوشت یا غذاساز، آن ها را چرخ کنید.

در این قسمت از طرز تهیه کالباس خانگی عالی، سیر، نشاسته ذرت، خردل، سس کچاپ، جوز هندی، روغن مایع، ادویه کالباس، نمک و فلفل سیاه را به گوشت مرغ چرخ شده اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا مواد کاملا با هم یکدست شوند. برای اینکه مایه کالباس بهتر میکس شود، می توانید چند تکه یخ اضافه کنید و سپس مجددا مواد را میکس کنید.

پس از میکس کردن، مایه کالباس را از غذا ساز خارج کرده و در یک ظرف جادار بریزید. در این مرحله قارچ بلانج شده، هویج نیم پز، مغز پسته و به دلخواه گوشت قرمز را به مایه کالباس مرغ اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید بدانید با مراحل تهیه سوسیس بندری خوشمزه با قارچ و سیب زمینی آشنا شوید، حتما مقاله طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و سیب زمینی را مطالعه کنید.

حال در این مرحله می توانید به دو روش کالباس مرغ درست کنید. در روش اول می توانید روی سطح کار دو لایه سلفون پهن کنید و از مایه کالباس مرغ روی سلفون بریزید. دو لایه سلفون را روی هم قرار دهید و سپس دو طرف آن را محکم ببندید به طوری که آب به آن نفوذ نکند.

فراموش نکنید که در این قسمت تمام هوای اضافی بین مواد کالباس مرغ را خارج کنید. در ادامه کالباس مرغ را به صورت دو لایه فویل آلومینیومی بسته بندی کنید و سپس به صورت شکلات پیج رول کنید و مجددا دو طرف فویل را محکم گره بزنید.

در روش دوم، یک لیوان مناسب مقاوم در برابر حرارت را انتخاب کنید و سپس کم کم مواد را به لیوان اضافه کنید. پس از ریختن مقداری مایه کالباس مرغ آن را با جسمی فشار دهید تا منسجم شود و هوای بین مواد از بین برود.

در ادامه این مرحله، روی لیوان را با دو لایه فویل آلومینیومی بپوشانید تا بتوانید از این طریق از ورود آب جلوگیری کنید. در ادامه درون یک قابلمه بزرگ آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید و سپس لیوان یا رول کالباس مرغ را درون قابلمه قرار دهید.

حال اجازه دهید تا کالباس مرغ، به مدت 2 الی 3 ساعت در قابلمه حاوی آب جوش بپزد. پس از پخت کالباس مرغ، آن را به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید تا منسجم شود. در نهایت کالباس مرغ را برش بزنید و همراه با نان ساندویچی و خیارشور سرو کنید. نوش جان

پیشنهاد ویژه: آموزشگاه آریا تهران برگزار کننده دوره های آموزش پخت انواع فست فود خوشمزه و پرطرفدار در تهران می باشد. جهت شرکت در دوره های عملی و حرفه ای آموزش پخت انواع فست فودهای خوشمزه تحت نظر سرآشپزان مجرب، به صفحه آموزش فست فود مراجعه کنید.

فیلم طرز تهیه کالباس خانگی ساده با مرغ

اگر می خواهید طرز تهیه کالباس خانگی را به صورت تصویری مشاهده کنید، در این قسمت به زودی همکاران ما برای شما عزیزان فیلم طرز تهیه کالباس خانگی ساده با مرغ و همچنین فیلم طرز تهیه کالباس گوشت خانگی را قرار خواهند داد.

طرز تهیه کالباس گوشت خانگی
طرز تهیه کالباس گوشت خانگی

طرز تهیه کالباس گوشت خانگی

طرز تهیه کالباس گوشت مثل بیرون چگونه است؟ یکی از روش های تهیه کالباس خانگی با استفاده از گوشت می باشد که این روش برای افرادی که کالباس را با مرغ نمی پسندند مناسب است.

سمبوسه پیتزایی یکی دیگر از انواع فست فودهای خوشمزه و پرطرفدار می باشد که در مقاله طرز تهیه سمبوسه پیتزایی به طور کامل مراحل تهیه آن را توضیح داده ایم.

  • گوشت گوسفند یا گوساله: ۴۰۰ گرم
  • تخم‌مرغ: یک عدد
  • شکر: ۲/۱ قاشق‌چای‌خوری
  • شیرخشک: ۲/۱ قاشق‌چای‌خوری
  • پودر نشاسته: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر سیر: یک قاشق‌چای‌خوری
  • فلفل سیاه: به میزان لازم
  • پودر موسیر: به میزان لازم
  • آب سرد و یخ پودر شده: ۶۰ میلی‌لیتر
  • مغز پسته: ۵۰ گرم
  • هویج: ۲ عدد متوسط
  • قارچ: ۱۰۰ گرم
  • ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه): به میزان لازم
  • روغن مایع: به میزان لازم

در طرز تهیه کالباس گوشت، گوشت را به خوبی بشویید و سپس چندین بار آن را چرخ کنید. سپس گوشت چرخ شده را به مدت 5 دقیقه با دست ورز دهید. حال گوشت را در یک نایلون بریزید و آن را در فریزر قرار دهید تا کمی یخ بزند.

در ادامه آموزش طرز تهیه کالباس گوشت گوساله، گوشت را از فریزر خارج کرده و مقداری نمک و یخ پودر شده به آن اضافه کنید و با دست ورز دهید تا مواد با هم ترکیب شوند. در قدم بعد تخم‌مرغ و ادویه‌ها را به گوشت اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم یکدست شوند.

در آخر هویج آب پز شده، قارچ ورقه‌ای و پسته را نیز به مواد اضافه کرده و طبق روشی که در طرز تهیه کالباس بازاری با مرغ گفته شد، آن را رول کنید و صبر کنید تا بپزد. حال کالباس گوشت شما آماده خوردن است. می توانید آن را برش بزیند و در فریزر نگهداری کنید.

با شرکت در کلاس آشپزی آریا تهران می توانید صفر تا صد انواع غذاهای قست فود را همراه با فوت و فن ها یاد بگیرید و با دریافت مدرک فنی حرقه ای در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید.

فوت و فن های طرز تهیه کالباس بازاری

برای تهیه کالباس خانگی ساده می‌توانید قارچ، پسته و گوشت قرمز را از لیست مواد اولیه حذف کنید.

افراد گیاهخوار نیز می توانند از این نوع کالباس گیاهی خانگی استفاده کنند.

طرز تهیه کالباس دودی نیز به همین صورت می باد اما برای طعم دودی کالباس می بایست به ازای هر ۶۰۰ گرم گوشت مرغ یا مخلوط گوشت گوسفند و گوساله، ۴۰۰ گرم سویای دودی یا کبابی که از قبل خیسانده‌ شده است نیز اضافه کنید.

اضافه کردن قالب یخ برای پایین آوردن دمای گوشت توصیه می شود.

پس از آماده شدن کالباس 1 ساعت صبر کنید تا بتوانید به راحتی آنها را از لیوان جدا کنید.

کالباس را حدود 6 ساعت در یخچال استراحت دهید تا خوب خودش را بگیرد و به راحتی برش بخورد.

از آنجایی که کالباس خانگی مثل کالباس بیرونی و بازاری مواد نگهدارنده ندارد، بهتر است حداکثر سه روز مصرف شود.

جمع بندی

همانطور که گفتیم کالباس یکی ازخوشمزه ترین و محبوب ترین فرآورده های گوشتی می باشد که در کنار انواع غذاهای دیگر یا به تنهایی می تواند سرو شود. در این صفحه طرز تهیه کالباس خانگی با مرغ و گوشت را به صورت مرحله به مرحله برای شما آورده ایم تا بتوانید خودتان در منزل کالباس خانگی و سالم درست کنید و لذت ببرید.

سوالات متداول

طرز تهیه کالباس بازاری چگونه است؟ 

طرز تهیه کالباس گوشت مثل بیرون یا کالباس مرغ کار ساده ای است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. فقط کافیست مواد اولیه را به دقت تهیه کرده و سپس طبق مراحلی که در مقاله توضیح داده ایم، را طی کنید.

طرز تهیه کالباس مرغ و قارچ به چه صورت است؟

یکی از روش های تهیه کالباس خانگی با مرغ و قارچ می باشد که مراحل تهیه آن را به طور کامل در این مقاله توضیح داده ایم.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات