طرز تهیه سوسیس خانگی لیوانی

طرز تهیه سوسیس خانگی لیوانی | طرز تهیه سوسیس خانگی با مرغ و گوشت
فهرست مطالب

همانطور که می دانید سوسیس یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین فرآورده های گوشتی می باشد که در بسیاری از غذاهای فست فودی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد به این دلیل که از سالم و بهداشتی بودن سوسیس های کارخانه ای اطمینان ندارند، ترجیح می دهند که خودشان در خانه به درست کردن سوسیس خانگی خوشمزه و سالم بپردازند. در این مقاله با آموزش تهیه سوسیس خانگی با ساده ترین روش ممکن همراه شما عزیزان هستیم.

طرز تهیه سوسیس خانگی لیوانی
طرز تهیه سوسیس خانگی لیوانی

طرز تهیه سوسیس خانگی لیوانی

طرز تهیه سوسیس خانگی لیوانی چگونه است؟ همانطور که گفتیم سوسیس یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین فرآورده های گوشتی است که بعنوان یک ماده غذایی اصلی در طرز تهیه بسیاری از غذاها مانند طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و سیب زمینی می باشد.

برای طرز تهیه سوسیس خانگی ساده (طرز تهیه سوسیس لیوانی) خوشمزه در منزل، ابتدا باید مواد اولیه را تهیه کنید که در قسمت زیر برای شما لیست کرده ایم:

  • گوشت گوساله یا مرغ: ۶۰۰ گرم
  • سویا: نصف پیمانه
  • سیر: ۳ حیه
  • شیر خشک: ۱۵ گرم
  • آرد سفید: ۱۸۰ گرم
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • سس کچاپ: ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: ۵۰ گرم
  • اسانس دود: ۲ قطره
  • آب یخ: ۱۰۰ گرم
  • کاور سوسیس: ۲ متر
  • فلفل سیاه: ۱ قاشق چایخوری
  • فلفل قرمز: ۱ قاشق چایخوری
  • زردچوبه: ½ قاشق چایخوری
  • آویشن: ½ قاشق چایخوری
  • هل: ½ قاشق چایخوری
  • میخک: ½ قاشق چایخوری
  • جوز هندی: ½ قاشق چایخوری
  • پودر تخم گشنیز: ½ قاشق چایخوری
  • پودر زنجبیل: ½ قاشق چایخوری
  • پودر پیاز: ۱ قاشق چایخوری
  • پودر سیر: ۱ قاشق چایخوری
  • دارچین: ¼ قاشق چایخوری

پس از اینکه مواد اولیه را آماده کردید، حال نوبت آن است که به سراغ آموزش طرز تهیه سوسیس خانگی خوشمزه و لذیذ برویم.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال لیست کاملی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای ایرانی هستید، پیشنهاد می کنیم به صفحه  لیست غذا برای خانمها مراجعه نمایید.

در ادامه با ساده‌ترین طرز تهیه سوسیس خانگی با گوشت و مرغ همراه شما خواهیم بود. لازم به ذکر است که به زودی در این قسمت طرز تهیه کالباس خانگی لیوانی قرار خواهد گرفت.

طرز تهیه سوسیس خانگی با مرغ
طرز تهیه سوسیس خانگی با مرغ

طرز تهیه سوسیس خانگی با مرغ

توجه داشته باشید که برای تهیه سوسیس خانگی نی نی سایت، می بایست از گوشت نیمه منجمد استفاده کنید؛ بنابراین در صورتی که می خواهید از گوشت تازه مرغ یا گوساله استفاده کنید، ابتدا باید آن را در فریزر قرار دهید و سپس زمانی که منجمد شد آن را خارج کرده و با یک چاقو به قطعات کوچک تری تقسیم کنید.

در مرحله اول برای تهیه سوسیس خانگی با مرغ، گوشت مرغ نیمه منجمد را به همراه سویا، شیر خشک، آرد سفید، آب یخ، تخم مرغ، روغن مایع، سس کچاپ، سیر و اسانس دود را در یک مخلوط کن بریزید و سپس با هم مخلوط کنید تا زمانی که خمیری یکدست بدست آورید.

حال به سراغ ادویه های سوسیس در لیوان بروید. فراموش نکنید که ادویه های سوسیس همه باید به صورت آسیاب شده و پودر باشند. در این قسمت ادویه سوسیس خانگی نی نی سایت که شامل فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، آویشن، هل، میخک، جوز هندی، تخم گشنیز، زنجبیل، پودر پیاز، پودر سیر و دارچین می شود را با هم مخلوط کنید.

سپس تمامی ادویه ها را در الک بریزید و سپس الک کنید تا ادویه ها کاملا نرم و یکدست شوند. در ادامه ادویه ها را به مخلوط کن اضافه کرده و چند پالس بزنید تا ادویه ها با خمیر سوسیس مخلوط شوند.

پس از شکل گرفتن خمیر سوسیس در مخلوط کن، آن را خارج کرده و روی سطح کار قرار دهید و به مدت 30 دقیقه آن را با دست ورز دهید تا خمیر کاملا منسجم شود.

در این مرحله از طرز تهیه سوسیس خانگی، پس از ورز دادن می توان گفت که خمیر شما آماده است و می توانید به سراغ مرحله کاور و پخت بروید. شما به دو صورت می توانید این سویس خوشمزه و لذیذ را تهیه کنید.

روش اول به صورت لیوانی است و روش دوم به صورت ساده با استفاده از قیف است. اگر به دنبال طرز تهیه سوسیس خانگی لیوانی خوشمزه و سالم هستید، می توانید پس از آماده شدن خمیر سوسیس، چند لیوان شفاف آماده کنیذ و سپس مواد گوشتی را در آن بریزید و سپس درون یک قابلمه آبی بریزید. سپس قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید و 30 الی 40 دقیقه اجازه دهید تا سویس ها پخته شوند.

سپس سوسیس‌ های لیوانی را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کاملا خنک شوند. توصیه می کنیم قبل از مصرف سوسیس‌ ها را در یخچال قرار دهید تا تازگی و طعم اصلی خود را حفظ کنند.

در روش دوم اگر چرخ گوشت شما سوسیس ساز دارد، می توانید آن را نصب کرده و خمیر سوسیس را درون چرخ گوشت بریزید و سپس کاور سوسیس را در قبف بریزید.

پیشنهاد ویژه: آموزش پخت انواع فست فودهای خوشمزه و معروف را در بهترین آموزشگاه فست فود تهران تجربه کنید. جهت شرکت در دوره های آموزش فست فود ویژه بازار کار به صفحه آموزش فست فود مراجعه کنید.

حال سر قیف را روبروی کاور سوسیس قرار داده و کاور را پر کنید. پس از پر شدن کاور سوسیس، آن را با استفاده از نخ به اندازه دلخواه تقسیم کنید. ما می بایست سر و ته سوسیس را با نخ محکم ببندید تا خمیز سوسیس در اندازه های دلخواه کاملا از هم جدا شوند.

نکته مهمی که در این مرحله باید به آن توجه داشته باشید، هواگیری کاور سوسیس است. به ویژه اگر با قیف کاور را پر می کنید. حال شاید بپرسید که طریقه هواگیری سوسیس خانگی چگونه است؟ بهتر است به اندازه یک سوسیس کاور را پر کنید و سپس ان را با دست فشرده کرده و با نخ آن را محکم ببندید سپس سوسیس بعدی را پر کنید.

در این قسمت از آموزش طرز تهيه سوسيس خانگي، سوسیس ها را به مدت 45 دقیقه در هواپز قرار دهید تا به خوبی پخته شوند. در صورتی که دسترسی به هواپز ندارید می توانید سوسیس ها را داخل یک ظرف فلزی قرار داده و سپس در قابلمه بزرگتر حاوی آب جوش قرار دهید و اجازه دهید تا سوسیس با بخار آب بپزد.

پس از پخت کامل سوسیس ها، آن ها را زیر آب سرد بگیرید و سپس به مدت 24 ساعت سوسیس ها را در یخچال قرار دهید تا استراحت کنند و آماده خوردن شوند. پس از گذشت این مدت زمان، سوسیس های خانگی شما آماده خوردن هستند و می توانند در تهیه انواع غذاهای فست فودی از آن ها استفاده کنید.

طرز تهیه سوسیس سوخاری چگونه است

طرز تهیه سوسیس سوخاری چگونه است؟ یکی دیگر از روش های تهیه سوسیس خانگی خوشمزه و سالم، به روش سوخاری می باشد.

در صورتی که تمایل دارید سوسیس های شما به صورت سوخاری باشند، می توانید در آخرین مرحله از ساخت سوسیس خانگی، سوسیس ها را در تخم مرغ فرو کرده و سپس در پودر سوخاری بغلطانید.

در مرحله بعد یک تابه بردارید و مقداری روغن در آن ریخته و اجازه دهید تا تابه کمی داغ شود و سپس سوسیس ها را در روعن داع فرو ببرید و به آرامی سرخ کنید.

به همین سادگی شما می توانید سوسیس خوشمزه سوخاری درست کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال دوره های آموزش کاربردی سوسیس و کالباس با مدرک بین المللی هستید تا بتوانید از این طریق وارد بازار کار شوید و کسب درآمد داشته باشید، دوره های آموزش سوسیس و کالباس حرفه ای  آریا تهران را از دست ندهید.

فوت کوزه گری طرز تهیه سوسیس خانگی
فوت کوزه گری طرز تهیه سوسیس خانگی

فوت کوزه گری طرز تهیه سوسیس خانگی

فوت کوزه گری طرز تهیه سوسیس خانگی چیست؟ یکی از نکات مهی که پس از تهیه سوسیس خانگی لازم است بدانید این است که سوسیس خانگی به دلیل عدم داشتن مواد نگهدارنده، بهتر است هر چه سریعتر مصرف شود.

در صورتی که آن را در یخچال قرار داده و دارای بسته بندی مناسب باشد می توانید سوسیس خانگی را به مدت یک هفته در یخچال نگه دارید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با مراحل طرز تهیه کالباس مرغ و گوشت آشنا شوید، حتما مقاله طرز تهیه کالباس گوشت و مرغ خانگی را مطالعه کنید.

یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از دوستان با ان مواجه شوند، این است که بعد از پخت زمانی که کاور را جدا می کنند، ممکن است یک مایع ژله مانند که ترکیبی از آب و روغن است از سوسیس خارج شود که این امر به دلیل ایجاد هوا بین گوشت و کاور اتفاق می افتد.

همانطور که گفتیم هنگامی که کاور سوسیس را با قیف پر می کنید، می بایست به خوبی فشرده سازی کنید تا جایی که هیچ فضای خالی بین گوشت و کاور باقی نماند.

با شرکت در کلاس آشپزی آریا تهران می توانید صفر تا صد انواع غذاهای قست فود و فوت و فن های مهم را یاد بگیرید و علاوه بر دریافت مدرک فنی حرقه ای در پایان دوره، فیلم جلسات آموزشی را به صورت رایگان دریافت نمایید.

یکی دیگر از فوت کوزه گری طرز تهیه سوسیس خانگی که نباید آن را نادیده گرفت این است که، سر کاور را طوری قیچی نکنید که هم اندازه نخ ها باشد. بهتر است سر کاور به اندازه یک بندانگشت باشد و سپس قیچی کنید چرا که عدم انجام این کار باعث می شود که کاور سوسیس حجیم شده و در زمان پخت احتمال لیزخوردن و ترکیدنش بیشتر خواهد شد.

طرز تهیه سوسیس پنیری چگونه است
طرز تهیه سوسیس پنیری چگونه است

طرز تهیه سوسیس پنیری چگونه است

همانطور که می دانید سوسیس پنیزی یکی از انواع سوسیس های خوشمزه و لذیذ است که به راحتی با چند قلم مواد ساده تهیه می شود و در کنار انواع غذاهای فست فود سرو می شود.

برای آشنایی شما با انواع فست فودهای خوشمزه و معروف ایرانی، مقاله اسم فست فود های خوشمزه ایرانی  را برای شما آماده کرده ایم.

برای طرز تهیه سوسیس پنیزی ابتدا باید مواد لازم که شامل۴۰۰ گرم سوسیس، ½ پیمانه پنیر پیتزا رنده شده، ½ پیمانه پنیر چدار رنده شده، به مقدار کافی روغن، نمک و فلفل سیاه و ۱ عدد پیاز بزرگ نیاز می شود را تهیه کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه سوسیس پنیری، باید سوسیس ها را به صورت حلقه ای یا مورب خرد کرده و در یک تابه حاوی روغن بریزید و به خوبی سوسیس ها را سرخ کنید.

اگر می خواهید سوسیس ها زیاد سفت نشوند، بهتر است آن ها را با حرارت بسیار بالا در زمان کمی تفت دهید. در ادامه سوسیس های سرخ شده را از تابه بردارید و در یک ظرف دیگر بریزید.

در قدم بعد پیازها را به صورت خلالی خرد کرده و در تابه تقت دهید تا زمانی که ترم و شیشه ای شود. پس از سرخ شدن پیازها، مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و مجددا تف دهید تا عطر ادویه ها خارج شوند.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید درباره مزایا و معایب انواع غذاهای فست فود اطلاعات کامل و جامعی کسب کنید، حتما مقاله فست فود چیست را مطالعه کنید.

حال تابه را از روی حرارت بردارید. در این مرحله سوسیس های سرخ شده و پیاز را درون ظرف فر قرار دهید و سپس پنیرهای رنده شده را روی مخلوط سوسیس و پیاز بریزید.

فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کرده و سپس پنیرهای رنده شده را روی مخلوط سوسیس و پیاز اضافه کنید.

زمانی که پنیر به خوبی آب شد می توانید فر را خاموش کنید و گریل فر را برای چند دقیقه روشن کنید تا روی پنیر طلایی شود. در آخر سوسیس پنیری شما آماده است. می توانید آن را به دلخواه سرو کنید. نوش جان!

 طرز تهیه سوسیس هندی

سوسیس هندی یکی از انواع غذاهای خوشمزه در لیست غذاهای ایرانی می باشد که در ادامه می توانید با آموزش طرز تهیه سوسیس هندی، به راحتی این غذای پرطرفدار را در منزل تهیه کنید و لذت ببرید.

مواد لازم جهت تهیه سوسیس هندی خوشمزه عبارتند از:

  • سیب زمینی: ۲ عد
  • سوسیس: ۴۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ: ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

مواد لازم جهت سس:

  • رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق چایخوری
  • آب لیمو ترش تازه: ½ قاشق غذاخوری
  • آب: ½ پیمانه

در اولین مرحله از طرز تهیه سوسیس هندی، پوست سیب زمینی را جدا کرده و سپس بشویید و به صورت نگینی خرد کنید.

در قدم دوم یک تابه بردارید و مقداری روغن در آن بریزید و روی حرارت قرار دهید. سپس زمانی که تابه داغ شد، سیب زمینی های نگینی شده را در تابه بریزید و تفت دهید تا زمانی که سیب زمینی ها سرخ شوند.

در این حین می توانید سوسیس ها را آماده کنید. سوسیس ها را از کاور خارج کرده و به دلخواه خرد کنید. زمانی که سیب زمینی ها سرخ شدند، آن ها را از تابه خارج کرده و سوسیس های خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت تا کمی سرخ شود. دقت کنید که در این مرحله سوسیس ها نباید زیاد سرخ شوند.

سمبوسه پیتزایی یکیدیگر از غذاهای خوشمزه و آماده است که می تواند به عنوان یک غذای خوشمزه در مهمانی ها و مراسم ها در نظر گرفته شود. برای یادگیری طرز تهیه سمبوسه پیتزایی به صورت مرحله به مرحله، بر روی لینک کلیک کنید.

در مرحله بعد پوست پیازها را بگیرید و پس از شستن آن ها، به صورت نگینی ریز خرد کنید. در قدم بعد سوسیس های خرد شده را از تابه خارج کرده و سپس پیازها را تفت دهید.

زمانی که پیازها سبک و طلایی شدند، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و مجددا کمی تفت دهید. در ادامه مقداری رب گوجه فرنگی به تابه اصافه کنید و کمی تفت دهید.

پس از سرخ شدن رب گوجه فرنگی، سوسیس و سیب زمینی را به مواد اضافه کنید. در این حین برای تهیه سس سوسیس هندی، در یک تابه مناسب مقداری روغن مایع بریزید و رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید.

کمی رب را تفت دهید و سپس به آن مقداری آب لیمو ترش اضافه کنید و با رب گوجه فرنگی مخلوط کنید و مقداری آب به آن اضافه کنید و صبر کنید تا جوش بیاید.

حال در این مرحله سس را به تابه خوراک سوسیس هندی اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا کل مواد یکدست شود. در آخر اجازه دهید تا تابه به مدت 15 دقیقه بر روی حرارت بماند و همه مواد با هم ترکیب شوند.

پس از گذشت 15 دقیقه خوراک سوسیس شما آماده است. می توانید آن را در ظرف مورد نظر بریزید و با گوجه، خیارشور، نوشابه، سس کچاپ و… سرو کنید.

سوسیس به انگلیسی

سوسیس به انگلیسی به معنای Sausage می باشد که در ابتدای مقاله درباره طرز تهیه سوسیس مرغ در خانه به طور کامل صحبت کرده ایم.

جمع بندی

در این مقاله به آموزش تهیه سوسیس خانگی با ساده ترین روش ممکن پرداخته شده است و شما با یادگیری فوت کوزه گری طرز تهیه سوسیس خانگی می توانید از این به بعد به جای خرید سوسیس های بیرون، خودتان در منزل خوشمزه ترین انواع سوسیس خانگی را درست کنید.

سوالات متداول

سوسیس از چه چیزی درست می شود؟ 

در پاسخ به سوال سوسیس از چی درست میشه می توان گفت که سوسیس ها با استفاده از گوشت‌ های مختلفی از جمله گوشت گوسفند، گاو، گوساله، مخلوط، گوشت سفید و ادویه جات مختلف درست می‌ شود که طرز تهیه آن را در این مقاله بهطور کامل توضیح داده ایم.

طرز تهیه سوسیس خانگی لیوانی چگونه است؟

طرز تهیه سوسیس خانگی لیوانی بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد، فقط کافیست مواد اولیه را به طور دقیق تهیه کرده و سپس طبق مراحلی که در مقاله توضیح داده ایم مرحله به مرحله پیش بروید.

فوت کوزه گری طرز تهیه سوسیس خانگی چیست؟ 

یکی از نکات مهم در طرز تهیه سوسیس خانگی که بعد از پخت زمانی که کاور را جدا می کنند، ممکن است یک مایع ژله مانند که ترکیبی از آب و روغن است از سوسیس خارج شود که این امر به دلیل ایجاد هوا بین گوشت و کاور اتفاق می افتد. در این مقاله به طور کامل توضیح داده ایم که چگونه می توانید از این امر جلوگیری کنید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات