خواص روغن فندق برای مژه

خواص روغن فندق برای مژه | طریقه مصرف روغن فندق برای مژه و ابرو
فهرست مطالب

روغن فندق یکی از بهترین روغن های گیاهی برای تقویت ابرو و مژه می باشد که برای افرادی که از کم پشتی ابروها گله مند هستند و یا به دنبال محصولی طبیعی برای تقویت رشد ابرو و یا مژه ها می گردند، بهترین گزینه است. اگر به دنبال خواص روغن فندق برای ابرو و مژه هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

پیشنهاد ویژه: در کنار تقویت مژه های خود، می توانید به سادگی یادبگیرید در سریع ترین زمان ممکن برای مهمانی و اعیاد مژه های خود را پر پشت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحه آموزش اکستنشن مژه شوید.

برای دریافت خدمات با آموزشگاه آریا تهران تماس بگیرید. 02166919633 الی 8

روغن فندق چیست

روغن فندق، یکی از محصولات بسیار مفید غذایی است که به عنوان یک منبع غنی از چربی‌ های سالم، پروتئین، و ویتامین ‌ها مورد استفاده قرار می گیرد و از دانه ‌های درخت فندق استخراج می‌شود.

روغن فندق از فشار داغ دانه‌ های فندق حاصل می شود. این روغن علاوه بر طعم خوشمزه، به عنوان یک منبع سالم چربی در آشپزی و تهیه غذاها به کار می‌ رود. همچنین، روغن فندق به عنوان یک روغن غذایی می ‌تواند در تهیه سس‌ها، سالادها، دسرها و خوراکی‌ های مختلف استفاده شود.

روغن فندق که از فندق اصل بدست می آید، دارای رنگ زرد و طلایی و رایحه و طعم مطبوعی می باشد و در تهیه غذاها کاربرد دارد. 10 گرم از این روغن سرشار از مقادیر زیادی مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و ویتامین هایی نظیر روی، آهن، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، منگنز، ویتامین ای، ویتامین آ، ویتامین ث، ویتامین کا، ویتامین ب یک، ویتامین ب 2، ویتامین ب 6 ، فولات و اسیدهای چرب غیر اشباع است.

علاوه بر این روغن فندق شامل پلی فنول ها است و نسبت به سایر روغن های طبیعی، از غلظت فلاونوئیدی بیشتری برخوردار است، علت این غلظت وجود کاتچین و تانن می باشد. روغن فندق برای حفظ سلامت و جوانی پوست، مو، لک های دور چشم، رشد ابرو، آبرسانی پوست، درمان ریزش مو، موخوره، درمان جوش و جای جوش، بهبود زخم ها و… بسیار موثر است.

تشخیص روغن فندق اصل

در تهیه روغن فندق باید دقت کنید که روغن فندق اصل رنگ طلایی دارد که خیلی شفاف نیست و طعم آن مشابه طعم میوه فندق است. علاوه بر این روغن فندق آبکی و شل نیست و بافت نرم و کشسانی دارد. فراموش نکنید که روغن فندق اصل نباید حاوی آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده باشد.

رشد مژه با روغن فندق

رشد مژه با روغن فندق یکی از مباحثی است که امروزه مورد توجه بسیاری از بانوان قرار گرفته است. تنوع مواد آرایشی، صابون ‌ها و شوینده‌ های پوست باعث ‌شده است مژه، ابرو و حتی پوست و مو به مرور زمان دچار عوارض مختلف شوند. امروزه افراد به دنبال مواد طبیعی و ارگانیک هستند که درمان‌ هایی مناسب در راستای تقویت و سلامت پوست و مو داشته باشند.

استفاده از روغن فندق می‌ تواند در رشد مژه ها بسیار موثر باشد. روغن فندق حاوی مواد مغذی مانند اسید های چرب، ویتامین ‌ها و مواد معدنی است که به موهای مژه تقویت و تغذیه می ‌دهد و باعث رشد سالم آنها می‌ شود.

پیشنهاد ویژه: همانطور که پیش تر گفته شد، اکتنشن مژه یکی از راه های سریع پر پشت کردن مژه است. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحه اکستنشن مژه شوید تا با اکثر مدل های کاشت مژه مثل مژه اسپایکی آشنا شوید.

خواص روغن فندق برای ابرو و مژه

روغن فندق دارای خواص بسیاری برای مراقبت از ابرو و مژه می باشد. در زیر به برخی از خواص و مزایای استفاده از روغن فندق اشاره شده است:

تقویت مژه و ابرو

روغن فندق می‌ تواند به عنوان یک محصول تقویت ‌کننده برای مژه‌ ها و ابروها عمل کند. این روغن حاوی ویتامین E و اسید های چرب مفیدی است که به رشد و تقویت موهای مژه و ابرو کمک می ‌کنند.

نرم ‌کننده و مرطوب‌ کننده

روغن فندق دارای خواص نرم ‌کننده و مرطوب‌ کننده است که می‌ تواند به نرمی و لطافت مژه و ابروها کمک کند و از خشکی و خارش جلوگیری کند.

تقویت ریشه‌ها و پیشگیری از ریزش مژه

استفاده منظم از روغن فندق می‌ تواند به تقویت ریشه ‌های مژه کمک کرده و از ریزش مژه‌ ها جلوگیری نماید.

پیشگیری از التهاب و خارش

استفاده از روغن فندق می‌ تواند از التهابات پوستی و خارش در این مناطق جلوگیری کرده و به سلامتی پوست کمک کند.

قبل از استفاده از هر محصولی برای مراقبت از پوست یا موهای خود، بهتر است که یک تست کوچک روی پوست انجام داده و مطمئن شوید که هیچ حساسیت یا عکس العمل نامطلوبی ایجاد نمی‌ شود. همچنین، بهتر است از محصولات طبیعی و با کیفیت استفاده کنید.

تغذیه و ترمیم

روغن فندق سرشار از ویتامین ‌ها و مواد مغذی است که می‌ تواند به تغذیه و ترمیم موهای ابرو کمک کند. این روغن می‌ تواند موهای ابرو را نرم و لطیف کند.

رطوبت رسانی

روغن فندق دارای خواص رطوبت رسانی است که می‌ تواند به نرم و مرطوب نگه داشتن ابروها کمک کند. این ویژگی به ویژه برای ابروهای خشک و پوسته شده مفید است.

تقویت موهای ابرو

استفاده مداوم از روغن فندق می‌ تواند به کاهش ریزش ابرو و تقویت موهای ابرو کمک کند و از شکنندگی و ضعیف شدن آنها جلوگیری نماید.

تسکین و آرامش پوست

روغن فندق دارای خواص ضد التهابی است که می‌ تواند به تسکین پوست ابرو کمک کرده و از التهاب و خارش جلوگیری نماید.

قبل از استفاده از روغن فندق برای ابروها، بهتر است که یک تست کوچک روی پوست انجام داده و مطمئن شوید که هیچ حساسیت یا عکس العمل نامطلوبی ایجاد نمی‌ شود. همچنین، از روغن فندق طبیعی و بدون افزودنی‌ های مضر استفاده کنید.

ترمیم مژه

مصرف منظم روغن فندق می‌ تواند در ترمیم موهای مژه و پیشگیری از شکستگی و ضعیف شدن آنها تاثیرگذار باشد.

پیشگیری از ریزش مژه

مصرف منظم روغن فندق می‌ تواند به پیشگیری از ریزش مژه و کاهش احتمال ریزش آنها کمک کند.

تسکین پوست پیرامون مژه

روغن فندق دارای خواص ضد التهابی است که می‌ تواند به تسکین پوست پیرامون مژه و پیشگیری از التهابات و خارش جلوگیری کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر با انواع کاشت ناخن آشنا نیستید، ما اسم انواع کاشت ناخن با عکس را برای شما آماده کرده ایم تا بتوانید انواع کاشت را بشناسید.

طریقه مصرف روغن فندق برای ابرو
طریقه مصرف روغن فندق برای ابرو

طریقه مصرف روغن فندق برای ابرو

شما می توانید از روغن فندق به صورت روزانه بر روی ابرو و مژه های خود امتحان کنید و بعد از ۳۰ دقیقه کاملا بشویید. سپس با یک براش مخصوص مژه، بر روی ابرو بکشید و برای مژه ها از قسمتی بزنید که خط چشم میکشید (داخل چشم نرود باعث سوزش و ابریزش میشود)

برای افزایش ضخامت ساقه موها بهتر است نیم ساعت قبل از حمام به ریشه و خصوصا ساقه زده شود. برای تقویت مو کودکان ۳۰ دقیقه قبل از استحمام به ریشه و ساقه مو زده شود و سپس شستشو دهید.

فراموش نکنید که روغن در دمای محیط و دور از تابش مستقیم نور نگه داری شود.

مراحل استفاده از روغن فندق برای مراقبت از ابروها

جهت استفاده از روغن فندق برای مراقبت از ابروها، می ‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

تمیز کردن ابروها

ابتدا اطمینان حاصل کنید که ابروهای شما تمیز و خالی از آرایش و چربی باشند. به این منظور می ‌توانید از آب گرم و صابون برای تمیز کردن ابروها استفاده کنید.

آماده‌سازی روغن فندق

در مرحله بعد یک قطره یا دو قطره از روغن فندق را بر روی انگشتانتان بریزید. سپس مطمئن شوید که دست و پوست اطراف چشمتان تمیز و خشک باشند.

اعمال روغن بر روی ابروها

با استفاده از انگشتان خود، روغن فندق را به آرامی و با حرکات دایره‌ ای روی ابروهای خود بمالید. مطمئن شوید که روغن به طور یکنواخت روی هر دو ابرو پخش شود.

ماساژ ابروها

حال با انگشتانتان، ابروهای خود را با حرکات ملایم و دایره‌ ای ماساژ دهید. این کار باعث تغذیه موهای ابرو و افزایش جریان خون در منطقه مورد نظر می شود.

استفاده در طول شب

توصیه می شود روغن فندق را در شب قبل از خواب استفاده کنید تا به مدت طولانی بر روی ابروهایتان باقی بماند و فرصت داشته باشد تا به طور کامل وارد پوست شود و خاصیت خود را اعمال کند.

شستشو

صبح روز بعد، ابروهای خود را با آب گرم بشویید تا هر گونه بقایای روغن را از بین ببرید.

در صورتی که ابروهای شما خشک و ضعیف هستند، می ‌توانید این مراحل را چند بار در هفته تکرار کنید. همچنین، قبل از استفاده از هر محصول جدید برای مراقبت از پوست، بهتر است با یک تست کوچک بر روی پوست خود، از عکس العمل ‌های نامطلوب جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر در انجام میکرو ابرو تردید دارید، با مشاهده عکس میکرو ابرو قبل و بعد می توانید از نتیجه این کار اطمینان حاصل کنید.

طریقه مصرف روغن فندق برای مژه

برای استفاده از روغن فندق برای تقویت و مراقبت از مژه‌ ها، می ‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

استفاده موضعی

قبل از خواب، یک قطره روغن فندق تمیز و خالص (بدون افزودنی‌های شیمیایی) یا مخلوط با روغن‌های دیگر، مثلا روغن آووکادو، به کمک یک قلم مژه یا قلم آرایشی روی مژه‌ های خود ماساژ دهید. این کار را از ریشه مژه تا نوک آن انجام دهید تا روغن به طور یکنواخت روی مژه ‌ها پخش شود.

استفاده از قلم مژه

جهت استفاده روزانه، یک قلم مژه که تمیز و خشک باشد را بگیرید. روغن فندق را با یک قطره به طور مستقیم روی قلم مژه بریزید. قلم مژه را به آرامی و از ابتدای مژه‌ ها تا انتها حرکت دهید.

استفاده با ماسک مژه

روغن فندق را می توانید با دیگر روغن های طبیعی مانند روغن زیتون یا روغن جوجوبا مخلوط کنید. این مخلوط را روی مژه‌ های تمیز و خشک خود بمالید. پس از گذشت 30 دقیقه با آب و شامپو بشویید.

استفاده در آرایش مژه

یک قطره روغن فندق به ماسکارا یا آرایش مژه اضافه کنید. شما می توانید مژه ‌های خود را با ماسکارا آرایش کنید. این کار می‌ تواند مژه‌ های خشک و شکننده شما را تقویت کند و در عین حال از شکنندگی و خشکی آنها جلوگیری کند.

در هر صورت، پیش از استفاده از روغن فندق یا هر محصول دیگر برای مراقبت از مژه‌ ها، بهتر است با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید، به خصوص اگر شما مشکلات پوستی خاصی دارید یا درمان خاصی نیاز دارید. همچنین، مطمئن شوید که روغن فندق مناسب برای نوع پوست شما و هیچ حساسیتی در شما ایجاد نمی‌ کند.

طرز تهیه روغن فندق
طرز تهیه روغن فندق

طرز تهیه روغن فندق

برای تهیه روغن فندق، می ‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

مواد مورد نیاز تهیه روغن فندق عبارتند از:

  • دانه ‌های فندق
  • روغن پایه (مثلاً روغن زیتون یا روغن نارگیل)

مراحل تهیه روغن فندق

مراحل تهیه روغن فندق به شرح زیر می باشد:

آماده‌سازی دانه ‌های فندق

قبل از هر چیز، ابتدا باید دانه ‌های فندق را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که تمیز و بدون آلودگی هستند. دانه ‌های فندق را بشویید و خشک کنید تا هر گونه آب موجود در آنها خشک شود.

آسیاب کردن دانه ‌های فندق

دانه ‌های فندق خشک شده را در یک آسیاب یا آسیاب بلندر قرار داده و آنها را به مدت چند دقیقه آسیاب کنید تا به یک پودر نرم و ریز تبدیل شوند.

تهیه روغن فندق

پودر دانه ‌های فندق را در یک ظرف مناسب بریزید و روغن پایه مورد نظر خود را به آن اضافه کنید. نسبت معمول برای تهیه روغن فندق، برابر یک نسبت یک به چهار برای دانه ‌های فندق به روغن پایه است. اطمینان حاصل کنید که دانه ‌های فندق کاملا در روغن فرو رفته شده و محلول شده باشند. ظرف را با پوششی مناسب مانند یک درپوش یا کلاهی بپوشانید و آن را در یک محیط تاریک و خنک قرار دهید.

انتقال و نگهداری

حال ظرف را به مدت یک هفته در محیط خشک و تاریک قرار دهید تا عناصر مغذی دانه ‌های فندق به روغن منتقل شود. در این مدت، چندین بار می ‌توانید محلول را تکان دهید تا مواد مغذی به طور یکنواخت در روغن مخلوط شود.

صاف کردن روغن

پس از گذشت هفته، روغن را از مواد مخلوط شده صاف کنید. می ‌توانید از یک ملفون نازک یا سایر فیلترها استفاده کنید تا روغن از مواد جامد جدا شود. روغن فندق تهیه شده را در یک ظرف تمیز و مناسب نگهداری کنید و در محیط خنک و خشک نگهداری کنید.

این روغن فندق را می ‌توانید برای مراقبت از پوست، مو و حتی مژه‌ های خود استفاده کنید.

خواص روغن فندق برای سلامتی

روغن فندق، مانند سایر روغن‌ های گیاهی، خواص بسیاری برای سلامتی دارد. در زیر به برخی از این خواص اشاره خواهیم کرد:

منبع چربی ‌های نیمه ‌اشباع و نیمه ‌تری ‌گلیسریدها

روغن فندق سرشار از چربی ‌های سالمی است که می ‌تواند در بهبود سلامتی قلب و عروق تاثیر بگذارد و در بروز بیماری ‌های قلبی عروقی پیشگیری کند.

منبع ویتامین E

روغن فندق حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین E است که یک آنتی ‌اکسیدان قوی است و می‌ تواند در مقابله با آسیب ‌های اکسیداتیو و پیری زودرس کمک کند.

مرطوب ‌کننده پوست

مصرف روغن فندق به عنوان یک مرطوب ‌کننده طبیعی برای پوست می‌ تواند به حفظ رطوبت و نرمی پوست تاثیرگذار باشد. همچنین می ‌تواند برخی از مشکلات پوستی مانند خشکی و التهابات را درمان کند.

تقویت موها و ناخن ‌ها

ماساژ با روغن فندق می‌ تواند موها و ناخن ‌های شما را به بهترین شکل تقویت کرده و باعث تقویت ساختارهای آنها شود.

پیشنهاد مطالعه: برای بدست آوردن اطالعات مفید در خصوص ناخن می تویاند مقاله فرق کاور و لمینت ناخن و البته حکم شرعی ژلیش ناخن را مطالعه کنید.

خواص فندق برای حافظه

فندق حاوی منگنز، تیامین و اسیدهای چرب است و بعنوان بهترین آجیل برای تقویت حافظه به شمار می رود. با توجه به غنی بودن از آنتی اکسیدان ها، رادیکال های آزاد بدن را از بین برده و مانع ابتلا به آلزایمر می شود. فندق همچنین خاصیت آرام بخشی و ضد اضطراب دارد و سطح استرس در افراد را کاهش می دهد.

کمک به سلامت معده

روغن فندق معمولا به عنوان یک محافظ معده عمل کرده و به کاهش التهابات معده و حفظ سلامت گوارش کمک کند.

خواص فندق برای کبد چرب

یکی از مزایای فندق برای کبد چرب، اسیدهای چرب بدون اشباع است که می‌تواند به حفظ سلامت کبد کمک کند. این اسیدهای چرب به خصوص اسید لینولئیک و اسید الفا-لینولنیک، که به صورت فزاینده‌ای در فندق وجود دارند، قابلیت کاهش سطح چربی در خون را دارند. این اسیدهای چرب، باعث کاهش ترشح چربی در کبد و در نتیجه بهبود عملکرد آن می‌شوند.

تسکین آلرژی ‌های پوستی

به عنوان یک مرطوب ‌کننده طبیعی و ضد التهابی، روغن فندق می تواند به تسکین علائم آلرژی ‌های پوستی مانند خارش و التهاب کمک کند.

همانطور که گفتیم روغن فندق حاوی ترکیبات بسیار مهم و ضروری مانند اسید لینولئیک، پروتئین‌های ضروری، ویتامینهای (B1، B2، و B6)، کربوهیدرات و سیتوسترول بتا و مواد معدنی است که برای بهبود برخی شرایط عملکرد موثری دارند و به حفظ سلامت بدن، پوست و مو کمک می کند. با مصرف این روغن از خواص فوق العاده آن برای بهبود برخی مشکلات و سلامت بدن، پوست و مو بهره مند شوید.

با این حال، قبل از استفاده از روغن فندق یا هر محصول طبیعی دیگر، توصیه می شود با یک پزشک یا متخصص بهداشت پوست مشورت کنید، در صورتی که شما یا فردی که می‌ خواهید از روغن فندق استفاده کنید، مشکلات پوستی خاصی دارید یا درمان خاصی دارید.

پیشنهاد ویژه: برای تسکن آلرژی های پوستی می توانید از خدمات فشیال پوست نیز استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله وسایل مورد نیاز فیشیال صورت را مطالعه کنید.

فواید فندق برای اسپرم

طبق گزارشات انجام شده، مغز فندق حاوی مقادیر فراوانی از ویتامین E است. یکی از خواص فندق برای مردان می توان به این مورد اشاره کرد که به دلیل داشتن مقادیر بالای این ویتامین، به افزایش تعداد اسپرم و بالا رفتن قدرت باروری در مردان، کمک می شود.

خواص روغن فندق برای سلامت دستگاه گوارش

وجود مقادیر قابل توجهی از منگنز در فندق باعث تسهیل متابولیسم پروتئین، کربوهیدرات در معده و دستگاه گوارش می شود، همچنین مقادیر بالایی از فیبر در فندق حرکات روده  ای را بهبود بخشیده و یبوست را درمان می کند.

خواص روغن فندق برای پیشگیری از سرطان

وجود ماده ای به نام بتاسیتوسترول در فندق اثر عالی برای پیشگیری از سرطان دارد. همچنین، ویتامین E موجود در این روغن به کاهش سلول‌‌های سرطانی نیز کمک می کند.

خواص روغن فندق برای کاهش کلسترول خون

مصرف روغن فندق برای سلامت قلب بسیار مفید است و توصیه می شود؛ زیرا اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در روغن فندق باعث کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) می شود. علاوه بر این، روغن فندوق حاوی اسیداولئیک است، این ماده مانع از افزایش کلسترول بد خون می شود.

خواص فندق برای تخمدان

خواص فندق برای مقادیر بالای فیبر در فندق، باعث کاهش ریسک ریسک ناباروری بر اثر اختلالات تخمک گذاری می شود. عصاره فندق در درمان سرطان دهانه رحم بسیار مفید است. یکی از خواص فندق برای تخمدان، داشتن مقادیر بالای منیزیم، ویتامین E، کلسیم و پتاسیم است که باعث کاهش دردهای عضلانی و گرفتگی رحم در دوران قاعدگی می شود.

خواص روغن فندق برای درمان کم خونی

نتایج مطالعات ثابت کرده است که وجود آهن در فندق یک درمان طبیعی برای کمبود آهن و کم خونی ناشی از فقر آهن محسوب می شود.

خواص روغن فندق برای کمک به کاهش زخم

روغن فندق با دارا بودن ویتامین E موجب به بهبود هر چه سریعتر زخم ها و جای زخم ها می شود.

خواص روغن فندق برای کاهش فشار خون

نتایج برخی از آزمایشات نشان می دهد که ویتامین E موجود در فندق می تواند باعث کاهش مشکل افزایش فشار خون شود.

خواص روغن فندق برای کاهش استرس و اضطراب

اسید‌های چرب امگا 3 و ویتامین‌های B موجود در فندق، باعث افزایش سنتز سروتونین شده و به درمان افسردگی، استرس و اضطراب کمک می کند.

خواص روغن فندق برای بواسیر

فندق به دلیل خاصیت ضد التهابی طبیعی که دارد می تواند موجب کاهش خارش و درد ناشی از بواسیر شود. به این منظور می توانید روغن فندق را به طور مستقیم بر روی بواسیر بمالید.

مقدار روغن فندق روی یک دستمال مرطوب بریزید و بعد آن را روی ناحیه دردناک بمالید. اطمینان حاصل کنید که دستمال مرطوب فاقد الکل، عطر یا سایر مواد تحریک کننده باشند. زیرا باعث تشدید علائم می شوند.

خواص فندق برای لاغری

فندق به عنوان یکی از مواد غذایی مفید با تامین ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن موجب کاهش اشتها و در نهایت کاهش وزن شما خواهد شد. به دلیل داشتن مقادیر بالای فیبر، احساس گرسنگی در شما را کمتر می‌ کند؛ در نتیجه با ایجاد حس سیری، سبب کاهش وزن می شود.

خواص روغن فندق برای درمان آکنه

وجود مقادیر بالای تان در روغن فندق به کنترل چربی پوست کمک کرده و مانع از بروز هرگونه آکنه می شود.همچنین، روغن فندق به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی باعث کاهش خارش، قرمزی و آلرژی های پوستی می شود. همچنین، مصرف منظم روغن فندق به درمان لکه های پوستی و روشن تر شدن پوست نیز کمک می کند.

خواص روغن فندق برای بدنسازی

وجود مقادیر بالایی از کلسیم و منیزیم در فندق باعث نقویت عضلات شده و مانع از بروز اسپاسم، گرفتگی و یا تنش عضلانی پس از تمرینات بدنسازی می شود.

خواص روغن فندق برای لک صورت

عواملی مانند آکنه و جوش صورت، آفتاب سوختگی، بارداری و مصرف برخی دارو ها در ایجاد ایجاد لکه های قهوه ای پوست نقش دارند، وجود مقادیر زیادب ویتامین E موجود در روغن فندق می تواند برای درمان لکه های پوستی و روشن تر شدن رنگ پوست مفید باشد.

خواص روغن فندق برای ابرو و مژه

روغن فندق حاوی مقادیر بالای مواد مغذی است، وجود این ترکیبات برای تقویت مژه و ابرو و پر شدن آن ها مفید است. به همین ترتیب، استفاده از این روغن فوق العاده یکی از بهترین روش ها برای تقویت و پرکردن مژه و ابرو‌ها محسوب می شود.

از این رو، دو قطره روغن را به سر انگشت بمالید و بعد مژه‌ها و ابروهای خود را به آرامی ماساژ دهید،این کار باعث تحریک بیشتر جریان خون در این ناحیه و باعث رشد ابروها و مژه ها می شود. پس از گذشت 1 ماه استفاده مداوم،  متوجه اثرگذاری آن خواهید شد. به خاطر داشته باشید که در استفاده از این روغن زیاده روی نکنید و روزانه فقط 3-4 قطره برای تقویت ابرو و مژه کافیست.

خواص فندق برای چاقی

فندق از انواع مغزهای آجیل مفید برای بدن است و طبق تحقیقات هر ۲۰ عدد فندق (معادل ۲۸ گرم) حاوی ۱۷ گرم چربی غیراشباع و ضروری، ۴ گرم پروتئین، ۵ گرم کربوهیدرات و ۲ گرم آب است که همگی در باعث شده‌اند تا فندق به یکی از آجیل های چاق کننده صورت تبدیل شود.

خواص روغن فندق برای ریزش مو

یکی از دلایل ریزش مو خشکی موها است، استفاده از روغن فندق با کمک به درمان موهای خشک و آسیب از بروز ریزش موها هم جلوگیری می کند. همچنین، وجود بسیاری از انواع ویتامین ها و مواد مغذی موجود در روغن فندق مواد مغذی مورد نیاز مو را تامین می کنند و با تغذیه مو مشکلاتی مانند ریزش مو را درمان می کنند و رشد خوبی هم به موها می بخشند. برای این منظور موها را بطور منظم با روغن فندق ماساژ دهید.

خواص روغن فندق برای سرماخوردگی

وجود مقادیر بالایی ویتامین C، کلسیم، پتاسیم، منگنز و منیزیم سیتم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بروز سرماخوردگی و آنفلونزا جلوگیری می کند.

خواص روغن فندق برای پوست و مو

همانطور که گفتیم روغن فندق دارای مقادیر زیادی ویتامین های A، C و K  و E است به همین دلیل برای سلامت پوست و مو موثر هستند. وجود مقادیر بالای کاتچین‌ها و تانن‌ها است این ترکیبات به پاکسازی پوست کمک می کند و چربی های طبیعی در این روغن یک آب رسان و مرطوب کننده طبیعی پوست است و به از بین بردن رفع چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

این روغن یک ضد آفتاب طبیعی است و علاوه بر کاهش صدماتی مانند آفتاب سوختگی، به درمان آکنه صورت هم کمک می کند.

مواد معدنی و ویتامین های موجود در روغن فندق به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث افزایش رشد و تقویت مو،درمان موخوره می شود.همچنین این روغن فوق العاده برای درمان موهای خشک و آسیب دیده مفید است.

فندق دارای خاصیت رنگ کنندگی طبیعی است به همین دلیل به عنوان یکی از ترکیبات در محصولات رنگ مو به کار می رود و به حفظ و تثبیت رنگ موها کمک می کند.علاوه براین استفاده منظم از روغن فندق برای حفظ رطوبت و درخشندگی موها هم مفید است.

خواص روغن فندق برای ریش

همانطور که گفته شد روغن فندق برای تقویت مو ها بسیار نتیجه بخش است، این خاصیت تقویت کنندگی روغن فندق علاوه بر موها بدون ایجاد هیچ گونه آسیب و عارضه پوستی می تواند به تقویت و رشد ریش و سیبل در آقایان هم کمک کند.

خواص روغن فندق برای مو

وجود ویتامین ها و مواد معدنی در روغن فندق، باعث تقویت فولیکول های مو شده و رشد موی سر را افزایش می دهد. روغن فندق به تقویت و افزایش رشد مو کمک می کند.

به همین منظور، مقداری روغن فندق را بر روی پوست سر و مو‌ها ماساژ دهید، صبر کنید یک شب روی موهای شما بماند و صبح با آب گرم و شامپو موهایتان را بشویید.

وجود پروتئین‌ها و مواد معدنی در فندق برای تامین تغذیه‌ صحیح مو و پوست سر مفید است و علاوه براین موجب حفظ قدرت رشد صحیح موها هم می شود، و استحکام و براقیت آنها را حفظ می کند.

خواص روغن فندق برای دور چشم همانطور که اشاره شد، روغن فندق حاوی ویتامین E است، و از آنجایی که ویتامین E از جمله آنتی‌اکسیدان‌های اساسی برای پوست است، می تواند به حفظ رطوبت و روشن سازی پوست کمک کند، به همین دلیل مصرف منظم این روغن می تواند با آبرسانی ناحیه دور چشم به رفع سیاهی و روشن شدن این نواحی کمک می کند.

خواص روغن فندق در طب سنتی

از نظر طب سنتی فندق طبع گرم و خشکی دارد و به دلیل داشتن ترکیبات مهمی مانند منگنز، پتاسیم، کلسیم، مس، آهن، منیزیم، روی و سلنیوم می تواند به درمان کم خونی کمک کند. وجود مقادیر زیادی از ویتامین های گروه ب در فندق، به این روغن خاصیت ضد التهابی می بخشد و برای تقویت ذهن و مغز موثر است.

مصرف فندق در کودکان در حال رشد و نوجوانان فواید بسیاری دارد و توصیه می شود. در حالت کلی به افرادی که دچار  ضعف عمومی هستند، مصرف روزانه 10 عدد فندوق توصیه میشود. محتوای بالای فیبر در فندق، به احساس سیری طولانی مدت کمک کرده و مانع از پرخوری می شود و در نتیجه برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مناسب است.

وجود منیزیم و پتاسیم در فندق باعث کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود. مصرف منظم فندق هر روز صبح برای پاکسازی کلیه و درمان سنگ کلیه موثر است.

پیشنهاد مطالعه: جهت شرکت در دوره آموزش طب سنتی با مدرک فنی حرفه ای، زیر نظر اساتید برتر این حوزه، به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

خواص روغن فندق برای دور چشم

روغن هسته فندق بهترین روغن برای رفع سیاهی دور چشم، چین و چروک و کاهش پف چشم می‌باشد. این فواید به دلیل خاصیت قابض بودن و افزایش گردش خون این روغن است که در سفت شدن و تقویت پوست اطراف چشم نیز موثر است.

روغن فندق حاوی ویتامین E می باشد و به عنوان ضد آفتاب طبیعی کاربرد دارد. همچنین باعث رطوبت رسانی و تغذیه پوست اطراف چشم خواهد شد، اما روغن فندق برای دور چشم یکی از روش های خانگی و در جهت پیشگیری از چین و چروک ها کاربرد دارد و از جهت درمانی تاثیر خاصی ایجاد نمی کند و بهتر است برای رفع چین و چروک های اطراف چشم از روش های درمانی مناسب استفاده کرد.

روغن فندق می‌تواند برای دور چشم نیز خواص مفیدی داشته باشد. در زیر به برخی از این خواص اشاره شده است:

مرطوب ‌کننده و نرم ‌کننده پوست

روغن فندق به عنوان یک مرطوب ‌کننده عالی، می ‌تواند به حفظ رطوبت و نرمی پوست دور چشم کمک کند. این خصوصیت می ‌تواند در کاهش خطوط و چین ‌و چروک‌ های ناشی از خشکی پوست در این قسمت کمک کند.

ضد التهاب و ضد عفونی کننده

روغن فندق دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است که می ‌تواند به کاهش التهابات و آسیب‌ های ناشی از عوامل مختلف محیطی و شرایط خشکی و حساسیت پوست دور چشم کمک کند.

کاهش تیرگی‌های زیر چشم

استفاده موضعی از روغن فندق می تواند به کاهش تیرگی ‌های زیر چشم کمک کند. ماساژ ملایم با این روغن می‌ تواند به بهبود گردش خون در این منطقه کمک کرده و در کاهش ظاهر تیرگی ‌ها تاثیرگذار باشد.

تسکین آلرژی ‌ها و حساسی ت‌ها

روغن فندق ممکن است به تسکین علائم حساسیت ‌ها و آلرژی ‌های پوستی در این منطقه کمک کند. خواص ضد التهابی و آرامش بخش این روغن می ‌تواند منجر به کاهش خارش و التهابات پوست دور چشم کمک کند.

پیش از استفاده از هر محصولی برای مراقبت از پوست دور چشم، بهتر است با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید، به ویژه اگر شما مشکلات پوستی خاصی دارید یا درمان خاصی نیاز دارید. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که روغن فندق مناسب برای نوع پوست شما و هیچ حساسیتی در شما ایجاد نمی‌ کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر می خواهید با انواع روش های پاک کردن تاتو ابرو آشنا شوید، مطالعه مقاله پاك كردن تاتو ابرو با دكلره را به شما پیشنهاد می دهیم.

خواص فندق برای مردان

استفاده از فندق، باعث متعادل شدن فشار خون در بدن می شود و همچنین با گردش خون بهتر، باعث بهبود عملکرد عضلات خواهد شد درنتیجه اکسیژن رسانی به تمامی اجزای بدن صورت می پذیرد. از جمله خواص فندق برای مردان این است که مصرف آن به دلیل اکسیژن رسانی و بهبود گردش خون به برطرف کردن اختلال نعوظ کمک می کند.

خواص فندق برای زنان

فندق به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های مختلف، خاصیت ضد سرطانی دارد و عصاره آن برای درمان سرطان دهانه رحم، بسیار مفید می باشد. یکی از فواید فندق برای زنان داشتن مقادیر بالای کلسیم، پتاسیم، ویتامین E و منیزیم است که با مصرف آن، دردهای عضلانی و گرفتگی های رحم در دوران قاعدگی، کاهش می یابد.

عوارض روغن فندق

مصرف روغن فندق باعث بروز عوارض جانبی نخواهد شد، اما بهتر است قبل از استفاده بر روی پوست، تست حساسیت را انجام دهید. برای این کار ابتدا مقدار کمی از روغن را روی پوست دست بمالید و در صورتی که حساسیت نداشتید استفاده کنید.

استفاده از روغن فندق در افرادی که به فندق حساسیت دارند توصیه نمی شود؛ چرا که باعث بروز آلرژی و حساسیت می شود. مصرف بیش از حد روغن فندق باعث افزایش سطح ویتامین در بدن شده و این افزایش باعث مسمومیت و با عوارضی نظیر خستگی و ضعف و حالت تهوع و در برخی موارد با تاری دید و اسهال همراه است.

منبع: خواص روغن فندق برای ابرو و مژه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات