طرز تهیه پای سیب

طرز تهیه پای سیب
فهرست مطالب

امروز قراره به شما طرز تهیه پای سیب مرحله به مرحله اموزش بدیم و بگیم که چطور در خانه به ساده ترین شکل ممکن یه کیک پای سیب خوشمزه درست کنید. اگه میخای در خانه یک کیک پای سیب خوشمزه درست کنی بهتون توصیه میکنم ادامه این مطلب رو از دست ندید.

اگه برای شرکت در دوره شیرینی پزی به دنبال بهترین آموزشگاه هستی و میخوای بعد از دریافت مدرک در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار بشی، به صفحه آموزشگاه شیرینی پزی با مدرک بین المللی در تهران مراجعه کن.

طرز تهیه پای سیب

مواد لازم برای پخت کیک پای سیب

در این بخش قراره مواد لازم برای پختن کیک پای سیب رو به شما بگیم.

مواد لازم برای پخت کیک پای سیب:

  • ارد سفید 1/3 پیمانه
  • شکر 1 پیمانه
  • شیر 1/2 پیمانه
  • بکینگ پورد 2 قاشق چایخوری
  • وانیل نصف قاشق مربا خوری
  • پودر قند 4 قاشق غذا خوری
  • کره 75 گرم یا میتونید
  • تخم مرغ 3 عدد
  • روغن مایع 50 گرم یا 1/3 پیمانه
  • سیب 2 عدد
  • دارچین 1 قاشق غذاخوری

اگه میخواهید در خانه یک کیک شکلاتی خوشمزه درست کنید حتما مقاله طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری رو مطالعه کنید و از پختن یک کیک شکلاتی در خانه لذت ببرید.

در بالا مواد لازم برای پخت کیک پای سیب رو گفتیم، قراره به شما اموزش بدیم که چطور در خانه با قابلمه یا با فر، فرقی نمیکنه یه کیک خوشمزه درست کنید.

یکی دیگه از نکات مهم در طرز تهیه پای سیب قالبی اینه که پختن یک کیک خوشمزه بیشتر از وجود وسایل بیشتر نیاز به حوصله داره که مواد رو درست هم بزنید و مرحله به مرحله پیش برید.

درسته قراره همه این ها در اخر با هم مخلوط بشن اما هر کاری یه اصولی داره. بزار یه مثالی بزنم شما برای پخت یه امت اول تخم مرغ نمیزی بعد گوجه رو بهش اضافه کنی چرا چون گوجه خام میمونه و تخم مرغ هم بیش از حد میپزه.

اگر به دنبال لیست کاملی از پرطرفدارترین و معرفو ترین غذاهای ایرانی هستید، مقاله  لیست غذاهای ایرانی را مطالعه کنید.

در مثال بالا فقط خواستم توضیح بدم که درست و مرحله به مرحله پیش رفتن در اشپزی چقدر مهمه تاثیر زیادی در مزه میزاره پس خوب دقت کنید و مراحل پخت کیک رو که در ادامه میگم مرحله به مرحله پیش برید.

طرز تهیه کیک پای سیب

طرز تهیه کیک پای سیب

خوب در این بخش قراره طرز تهیه کیک پای سیب خوشمزه رو به شما اموزش بدیم مراحلی که در ادامه برای درست کردن پای سیب میگم رو پیش برید تا بتونید یه کیک خوشمزه در خانه درست کنید.

یکی از نکات مهم در دستور پای سیب، اینه که مواد اولیه رو یک ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا با دمای محیط یکسان شود.

اگه میخوای برای کسب کار قنادیت یه سایت درست کنی ولی از هزینه هاش خبر نداری و نمیدونی اصلا داشتن یک سایت قنادی میتونه به کسب و کارت رونق بده، ما در مقاله طراحی سایت قنادی به شما از فواید داشتن سایت قنادی صحبت کردیم که میتونید مطالعه کنید.

مراحل پخت کیک پای سیب

قبل این که بخواید طرز تهیه کیک پای سیب (طرز پخت کیک پای سیب) رو شروع کنید و مواد اولیه کیک رو اماده کنید فر رو باید گرم کنید، اگه فر شما درجه داره اون رو به مدت ده الی یک ربع روی 170 درجه سانتیگراد قرار بده تا فر به خوبی گرم بشه.

اگه فر درجه نداره اون رو از نصف یه نمه کمتر کنید و بزارید فر گرم بشه.

اگه شما جز دسته افرادی هستید که فر ندارید اصلا نگران نباشید چون با قابلمه نیز میشه کیک پای سیب رو درست کرد ولی گفته شده که این کار اصولی نیست و نباید انجام بشه ولی از نظر ما انجام دادنش نه مشکلی و نه تغییر در مزه به وجود میاره و  اصلا جای نگرانی نیست.لازم نیست قابلمه رو گرم کنید مراحل رو دنبال کنید تا در ادامه بگم که چطور با قابلمه کیک پای سیب خوشمزه درست کنید.

اگه میخوای بدون کلاس رفتن مدرک فنی حرفه ای دریافت کنی حتما مقاله دریافت مدرک فنی حرفه ای بدون کلاس رو مطالعه کنید و در کم ترین زمان ممکن مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید.

مرحله اول: در اولین مرحله از آموزش پای سیب، ابتدا کره رو به همراه شکر داخل یک ظرف که همه مواد داخلش جا بشه هم میزنیم.

مرحله دوم: در مرحله بعد طرز پخت پای سیب، بعد از این که مواد رو خوب هم زدیم تخم مرغ، شکر و وانیل رو بهش اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم تا یک دست بشه

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید بدانید طرز تهیه کیک کشمشی را مرحله به مرحله یاد بگیرید، حتما مقاله طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی را مطالعه کنید.

یه نکته: وانیل رو یه مقدار خیلی کم که کیک عطر وانیل رو به خودش بگیره اضافه کنید. در صورت اضافه کردن بیش از حد وانیل شیرینی شما به تلخی میزنه.

مرحله سوم: بعد از این که مواد بالا رو به خوبی مخلوط کردید تا یک دست بشه از این طرف ارد با بکینگ پودر رو با هم مخلوط کنید و سعی کنید دو الی سه با الک کنید تا ارد یک دست بشه.

مرحله چهارم: بعد از این که ارد رو چند بار الک کردید شیر رو به همراه ارد به مخلوطی که داشتیم کم کم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک دست بشه.

نکته: ارد و شیر رو یک دفعه به مواد اضافه نکنید، ارد دون دون میشه و خام میمونه، سعی کنید ارد و شیر رو کم کم به مواد اضافه کنید و هم زمان که دارید اضافه میکنید مواد رو هم بزنید تا یک دست بشه و اثری از دون دون بودن ارد نبینید.

ما در مقاله اموزش پخت شیرینی دانمارکی به شما اموزش میدیم که چطوری شیرینی دانمارکی خوشمزه که طعم شیرینی های قنادی رو بده درست کنید و از خوردن ان لذت ببرید.

مرحله پنجم: در این مرحله از طرز تهیه پای سیب ساده (طرز تهیه شیرینی پای سیب)، باید قالبی که قراره کیک رو توش درست کنید رو انتخاب کنید. شما میتوانید از قالب پای سیب تک نفره استفاده کنید یا توی یه قالب بزرگ درست کنید و همه مخلوط رو یک جا قرار بدید. فرقی نمیکنه این مرحله به انتخاب خود شماست که کدوم رو انتخاب میکنید.

در ادامه اموزش درست کردن پای سیب، یه سیب رو انتخاب میکنیم و اون رو پوست می گیریم. در ادامه نیز میتوانید سیب رو به صورت ورقه ای یا تیکه های مکعب شکل برش بزنید و از ان استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر میخواهید شیرینی پزی را از پایه شروع کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد می کنیم در  کلاس شیرینی پزی آموزشگاه اریا تهران شرکت کنید.

پخت شیرینی پای سیب

پخت شیرینی پای سیب

شما تا این جا کل مواد رو اماده کردید حالا نوبت ریختن مواد در ظرف وگذاشتن ان ها درون فر یا قابلمه است که هر دو روش رو به شما میگیم.

وقتی که قالب شیرینی رو انتخاب کردید، درون ظرف رو چرب کنید و مخلوط رو به دو بخش تقصیم کنید چون قراره سیب رو بین کیک قرار بدیم. ابتدا کف ظرف رو با مخلوط که درست کردیم پر میکنیم سپس سیب رو با پودر قند و دارچین مخلوط میکنیم روی خمیر کیک قرار میدیم و در اخر اون نصفه مخلوط رو روی سیب میریزیم که کامل اون رو بپوشونه.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال کامل ترین دوره آموزش دسر هستید، کلاس آموزش دسرهای بین المللی مجتمع فنی آریا تهران را از دست ندهید.

پخت شیرینی پای سیب در فر

کسایی که با فر قراره شیرینی پای سیب رو بپزن کار خاصی لازم نیست انجام بدن. فر رو که از قبل گرم کردید، ظرف رو داخل فر قرار بدید و اجازه بدید 30 الی 40 دقیقه درون فر بمونه تا کاملا پف کنه. وقتی که پف کرد اجازه بدید با دمای فر خنک بشه. بعد از خنک شدن کیک رو برش میزنم و ان را میل میکنیم.

اگر می خواهید طرز تهیه کیک سیب بدون فر را یاد بگیرید، مقاله طرز تهیه کیک سیب را مطالعه کنید.

طرز تهیه پای سیب در قابلمه

طرز تهیه پای سیب در قابلمه چگونه است؟ افرادی هم که میخوان کیک پای سیب (کیک پایه سیب) رو در قابلمه درست کنند ابتدا باید قابلمه رو چرب کنن و همون مراحل طی کنند و در اخر باید شعله گاز رو تا کم ترین مقدار ممکن قرار بدن و از یه دمکنی برای گرم نگه داشتن داخل قابلمه استفاده کنن. بعد از 30 الی 40 دقیقه کیک داخل قابلمه ما نیز اماده میشه و باید فرصت خنک شدن رو بهش بدیم و بعد اون رو میل کنم.

در مقاله طرز تهیه کیک گلاب و زعفران می توانید نحوه درست کردن کیک گلاب و زعفران را بدون نیاز به فر یاد بگیرید.

سوالات متداول

آیا سایز قالب در دستور کیک پای سیب مهم است؟

در حالت کلی، در کیک های میوه ای اگر قالب نسبت به مواد کوچک تر باشد بافت کیک به دلیل وجود آب میوه خمیری خواهد شد.

نکته مهم در آموزش کیک پای سیب چیست؟

یکی از نکات مهم در طرزتهیه پای سیب اینه که مواد اولیه رو یک ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا با دمای محیط یکسان شود.

مشاهده اخرین اخبار

4.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات