طرز تهیه شیرینی دانمارکی

فهرست مطالب

شیرینی دانمارکی یکی از اون شیرینی های خوشمزس که تو ایران طرفدارای خاص خودشو داره و توی بیشتر مجلس ها استفاده میشه، خوب امروز قراره طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری رو به شما آموزش بدیم و بگیم چطور در منزل این شیرینی خوشمزه رو درست کنید.

اگر دوست داری بدونی چطور میتونی یه کیک شکلاتی ساده بدون فر و خوشمزه رو تو خونه درست کنی، مقاله طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری رو حتما مطالعه کن.

آموزش شیرینی دانمارکی

آموزش شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی یکی از شیرینی های قدیمی به حساب میاد که هنوزم کلی طرفدار داره و تو هر مجلس و مهمونی وجود داره. امروزه توی قنادی ها دیگه خبری از اون شیرینی دانمارکی قدیمی نیست و به کل دستور پختش تغییر کرده و به دلیل کم بود وقت برای پختن این شیرنی ها به روش های اصیل از روش های بازاری استفاده میکنند که بافت این شیرینی ها به کیک تبدیل شده.

به همین منظور ما تو این مقاله قصد داریم طرز تهیه شیرینی دانمارکی با پیمانه به روش قنادی رو به شما اموزش بدیم تا بتونید به راحتی این شیرینی خوشمزه رو تو خونه درست کنید.

اگه قصد محاجرت دارید و نیاز به مدرک های اشپزی معتبر دارید بهتون توصیه میکنم مقاله دوره آشپزی بین المللی رو مطالعه کنید

مواد لازم برای تهیه خمیر شیرینی دانمارکی

مواد لازم برای تهیه خمیر شیرینی دانمارکی

در این بخش میخواهیم مواد مورد نیاز برای تهیه خمیر شیرینی دانمارکی رو به شما بگیم و در مراحل بعد آموزش شیرینی دانمارکی خوشمزه رو به شما توضیح بدیم پس با ما همراه باشید.

اگه برای شرکت در دوره شیرینی پزی به دنبال بهترین آموزشگاه هستی و میخوای بعد از دریافت مدرک در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار بشی، به صفحه آموزشگاه شیرینی پزی با مدرک بین المللی در تهران مراجعه کن.

مواد مورد نیاز :

  • ارد 700گرم
  • شکر 160گرم
  • خمیر مایه 3 قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ 3 عدد
  • کره 500 گرم یا روغن مایع 1پیمانه
  • شیر 1 پیمانه
  • نمک یک دوم قاشق چایخوری
  • زعفران نصف قاشق غذا خوری، البته این مورد به دلخواهه و در صورت موجود نبودن میتوانید از زعفران استفاده نکنید.

 

اگه میخوای طرز تهیه پای سیب رو در خونه به ساده ترین شکل ممکن یاد بگیری، مقاله طرز تهیه پای سیب  رو مطالعه کن.

مواد لازم برای کرم شیرینی دانمارکی

مواد لازم برای کرم شیرینی دانمارکی

در بالا موارد مورد نیاز برای تهیه خمیر شیرینی دانمارکی رو به شما گفتیم و در این بخش قراره مواد لازم برای طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی در خانه، بخش خوشمزه کار که اگه نباشه شیرینی طعم خاصی نداره.

مواد مورد نیاز :

  • ارد یا نشاسته ذرت 100گرم
  • شیر یک پیمانه
  • شکر 220 گرم
  • گلاب 1 پیمانه
  • وانیل 1قاشق چای خوری

لاذم به ذکر است که اگر به دنبال طرز تهیه شیرینی دانمارکی در ماکروفر هستید، همین مراحل رو میتونید طی کنید.

اگه دوست داری بهترین غذا های ایرانی و خارجی رو ببینی مقاله انواع غذاهای ایرانی رو یه نگاه بنداز.

درست کردن خمیر شیرینی دانمارکی

درست کردن خمیر شیرینی دانمارکی

 

خوب در این بخش قرار طرز تهیه خمیر شیرنی را به شما اموزش دهیم. برای درست کردن خمیر ابتدا یک پیمانه شیر را با یک قاشق شکر و خمیر مایه را با هم مخلوط کنید. سپس به مدت 10 دقیقه در فضای باز که باید گرم باشه بزارید تا اندازه نصف کل مواد کف ایجاد کنه.

تخم مرغ رو به همراه تمام موادی که بالا به شما گفتم به جز ارد رو با هم مخلوط کنید و ارد رو کم کم اضافه میکنیم که خمیر به دست نچسبد.

حالا خمیر را داخل پلاستیک میزاریم و ان را وردنه میکنیم و به مدت 30 دقیقه داخل یخچال میزاریم تا استراحت کند. بعد از نیم ساعت خمیر را مجددا وردنه میکنیم و این کار را سه الی چهار بار تکرار میکنیم.

اگر به دنبال لیست کاملی از انواع غذاهای ایرانی با برنج و بدون برنج و همینطور غذای مجلسی هستید، به صفحه پرطرفدارترین غذاهای ایرانی مراجعه کنید.

درست کردن کرم شیرینی دانمارکی

درست کردن کرم شیرینی دانمارکی

در این بخش قراره طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی در خانه را به شما اموزش بدیم تا یه شیرینی خوشمزه در خانه درست کنید.

برای درست کردن کرم شیرینی دانمارکی ابتدا ارد را داخل قابلمه بریزید و شیر را کم کم به ان اضافه کنید و با چنگال ان را هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

وقتی که کاملا مخلوط شد کم کم گلاب و وانیل رو به مواد اضافه کنید. قابلمه رو روی حرارت ملایم قرار بدید و ان را هم بزنید. این کار را مدام انجام بدید تا کرم شیرینی غلیظ و کش دار شود.

سپس گاز رو خاموش کنید و اجازه بدید تا مواد کاملا خنک شود. کرم را داخل سلفون بپوشانید تا هوا به ان نرسد سپس بزارید که کاملا سرد شود.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید بدانید طرز تهیه کیک کشمشی به روش های مختلف را یاد بگیرید، حتما مقاله طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی را مطالعه کنید.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

درست کردن شیرینی دانمارکی

برای مشاهده انواع شیرینی دانمارکی بدون خمیر مایه، با خمیر هزارلا، شیرینی دانمارکی پنیری، شکلاتی و کلی شیرینی دیگه حتما در اریا تهران مقاله شیرینی دانمارکی رو مطالعه کن.

تا الان بیشتر کار انجام شده و تا وقتی خمیر و کرم در کنار هم قرار نگرفته اند هنوز شیرینی ما کاملا اماده نشده. خمیر های از قبل اماده شده را با وردنه صاف کنید و ان را به شکل مستطیل باز کنید.

سپس کرم که از قبل اماده کردید رو بعد از مرحله سرد شدن با قاشق سر تا سر خمیر به صورت یک نواخت پخش کنید.

در مرحله اخر خمیر را رول کنید و ان را به اندازه های دلخواه خود برش بزنید وان را درون فر قرار بدید تا شیرینی شما اماده خوردن شود.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی در توستر

اگر قصد دارید این شیرینی خوشمزه رو در توستر درست کنید همین مراحلی که بالا گفتیم رو باید طی کنید اما به یک سری نکاتی که در ادامه قصد داریم توضیح بدیم باید توجه کنید.

برای طرز تهیه شیرینی دانمارکی در توستر ابتدا توستر رو با حرارت 200 درجه سانتی گراد روشن کنید تا حسابی گرم بشه. بعد از انجام این مرحله یک کاسه فلزی رو تا نیمه آب پر کنید و در تستر قرار بدید تا رطوبت ایجاد بشه و شیرینی ها خشک بشن.

یکی از نکات مهمی که باید بهش توجه داشته باشید اینه که یه فویل آلومینیومی رو جلوی المنت بالایی توستر قرار بدید تا روی شیرینی ها خشک نشه. در توستر تقریبا برای پخت 30 دقیقه زمان لازمه و در آخر پخت، فویل آلومینیومی رو بردارید تا روی شیرینی ها طلایی بشه.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر

اگه می خوای این شیرینی خوشمزه رو تو خونه درست کنی اما نمیدونی چطور میشه بدون فر یا تستر این شیرینی خوشمزه رو درست کرد نگران نباش چرا که طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر بسیار سادست و به راحتی و با رعایت یک سری نکات ساده میتونی این کارو انجام بدی. حتی بدون فر یا تستر!

در طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر طبق مراحلی که گفته شد مواد رو اماده می کنید و بعد از اینکه مراحل بالا رو طی کردید به جای اینکه مواد رو توی فر بگذارید باید شیرینی ها رو توی ماهیتابه قرار بدید و با استفاده از یک شعله پخش کن شیرینی ها رو روی یک حرارت ملایم بگذارید و بعد اونا رو برگردونید تا طرف دیگه شیرینی ها هم پخته بشه.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی با لیوان فرانسوی

اگه میخوای شیرینی دانمارکی رو خیلی خاص و خوشمزه درست کنید حتما باید یک سری اصول رو رعایت کنید که ما قصد داریم برای طرز تهیه شیرینی دانمارکی با لیوان فرانسوی این فوت و فن ها رو در اختیار شما قرار بدیم.

نکته اول : باید دقت داشته باشید که آرد زیادی به خورد خمیر نره چرا که بعد از پخت ممکنه شیرینی شما زیادی سفت بشه.

نکته دوم : اینه که فر باید با دمای 160 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه باید گرم بشه.

نکته سوم : یکی دیگر از نکات در طرز تهیه دانمارکی اینه که خمیر رو باید به قطر نیم سانت باز کنید و کرم شیرینی رو یک سانت از لبه روی خمیر بریزید و رول کنید و لبه ها رو به هم بچسبونید و در آخر به دلخواه برش بزنید. در صورتی که پر کرم دوست دارید دو لایه کرم بریزید.

نکته چهارم : در آخر نکته این که باید بهش توجه داشته باشید اینه که سعی کنید حتما لبه ها رو بچسبونید. حتما لبه ها روبهم خوب بچسبونید.

جمع بندی 

شیرینی دانمارکی یکی از شیرینی های پرطرفدار و محبوبه که می تونید با رعایت یک سری نکات ساده خودتون به راحتی تو خونه این شیرینی خوشمزه رو درست کنید. به همین دلیل در این مقاله ما سعی کرده ایم طرز تهیه شیرینی دانمارکی در ماکروفر و همینطور طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر رو توضیح بدیم تا به راحتی بتونید این شیرینی خوشمزه رو درست کنید.

سوالات متداول 

ایا میشه بدون فر شیرینی دانمارکی درست کرد؟

بله شما می تونید با توجه به مراحلی که در این مقاله توضیح داده شده، به راحتی این شیرینی رو بدون فر درست کنید. کافیه به جای فر مواد رو در یک ماهیتابه قرار بدید و با استفاده از یک شعله پخش کن مواد رو روی حرارت ملایم بگذارید و بعد یک طرف اونا رو برگردونید تا یک طرف دیگه هم سرخ بشه.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی در توستر چگونه است؟

یکی از نکاتی که در طرز تهیه شیرینی دانمارکی در توستر باید رعایت کنید اینه که توستر رو با حرارت 200 درجه سانتی گراد روشن کنید تا تستر کاملا گرم بشه و بعد از این کار باید یک کاسه فلزی رو تا نیمه آب پر کنید و توی تستر قرار بدید تا رطوبت ایجاد بشه و شیرینی ها خشک بشن اما نحوه درست کردن شیرینی دانمارکی در توستر در این مقاله توضیج داده شده که می تونید مطالعه کنید.

مشاهده اخرین اخبار

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات