طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری

طرز تهیه کیک شکلاتی
فهرست مطالب

در این مقاله قراره طرز تهیه کیک شکلاتی رو به شما اموزش بدیم، اگه شما هم دوست دارید در منزل دستور پخت کیک شکلاتی رویاد بگیرید، بهتون توصیه میکنم ادامه این مطلب رو از دست ندید چون قراره اموزش درست کردن چند نوع کیک شکلاتی خوشمزه که میتونید در خانه به راحتی ان را درست کنید رو به شما اموزش بدیم.

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری

طرز تهیه کیک شکلاتی 

قبل از اینکه به طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری (طرز تهیه کیک کاکائویی برای ۴ نفر) خوشمزه بپردازیم باید در ابتدا مواد مورد نیاز برای پخت کیک رو تهیه کنید.

مواد لازم برای درست کردن کیک ساده شکلاتی عبارتند از:

  • 1.5 لیوان آرد
  • 2 عدد تخم مرغ
  • 1 لیوان شکر
  • 2/3 لیوان شیر
  • نصف لیوان روغن
  • 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • 1 قاشق مرباخوری بکینگ پودر

برای طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 10 نفر باید این مقادیر را چند برابر کنید.

اگه مخوای تو خونه یه شرینی دانمارکی خوشمزه درست کنی حتما مقاله طرز تهیه شیرینی دانمارکی رو مطالعه کنید

در ابتدا فر رو روشن میکنیم تا فر به خوبی گرم بشه اگه فر شما جدیده بهتره دمای اون بیشتر از 170 درجه سانتی گراد نباشه. در مرحله اول ارد، بکینگ پودر و پودر کاکائو رو با هم مخلوط میکنیم و اون رو سه بار الک میکنیم.

در مرحله بعد تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل در یک ظرف میریزیم و اون رو به مدت پنج دقیقه با هم زن مخلوط میکنیم، اگه مخلوط کن دم دست نداشتید میتوانید به صورت دستی هم بزنید تا زمانی که مواد به شکل مخلوط کش دار دربیاد.

در ادامه طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای ۳ نفر شیر رو کم کم به مواد اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم. سپس روغن رو اضافه میکنیم و بعد از این که خوب مخلوط شد ارد رو نیز کم کم به این مواد اضافه میکنیم.

نکته اگه مقدار مواد رو به طور دقیق نریختید یا وسیله اندازه گیری دقیق دم دست نداشتید اصلا موردی نداره فقط کافیه در اخر که تمامی مواد رو با هم مخلوط کردید برسی کنید ببینید مخلوط درست شده رقیقه یا خیلی غلیظ. برای دستور پخت کیک شکلاتی خوشمزه باید مخلوط بین این دو حالت باشه.

اگه مخلوط خیلی غلیظ بود میتونید کمی شیر به اون اضافه کنید و اگه خیلی رقیق بود کمی ارد رو به صورت الک شده به ان اضافه کنید.

اگر می خواهید بدانید طرز تهیه کیک شکلاتی با گردو چگونه است، باید بگوییم که برای تهیه کیک شکلاتی خوشمزه با گردو می توانید پس از آماده سازی مواد مقداری گردو با آن ترکیب کنید و سپس در اخر قالب خودتونو با استفاده از روغن چرب کنید و مواد رو داخلش بریزید و خوب پخشش کنید تا یک دست بشه.

در اخر قالب رو داخل فر میگذاریم تا با دمای 170 درجه 30 الی 40 دقیقه حرارت بپزه. توی این مدت زمان مدام سر بزنید و وضعیت کیک رو برسی کنید ببینید خوب پخته یا نه.

اگر به تهیه کیک هایی که در کافی شاپ ها سرو می شوند علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم آموزش کیک کافی شاپی را در بهترین آموزشگاه کیک و شیرینی پزی تهران تجربه کنید.

نکات مهم در دستور کیک شکلاتی ساده

چگونه بفهمیم کیک پخته

برای این که بفهمیم کیک کاملا پخته یا نه کافیه وقتی که کیک رو درون فر قرار دادید تا بپزه به وسیله که ترجیجا تیز و فلزی باشه مثل چنگال یا چاقو، با استفاده از این نوع وسایل ان را در کیک فرو کنید، برای این که بفهمید کیک کاملا پخته یا نه باید به وسیله ای که درون کیک فرو کردید دقت کنید، اگه چیزی به وسیله ای که از ان استفاده کردید نچسبید کیک فوری شما کاملا پخته و اماده خوردن می باشد.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید فوت و فن طرز تهیه انواع کیک های شکلاتی را به روشی ساده و خوشمزه یاد بگیرید، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله طرز تهیه کیک شکلاتی می باشد.

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 4 نفر

یکی از سوالات پرتکرار بسیاری از افراد این است که طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 4 نفر (طرز تهیه کیک شکلاتی برای ۴ نفر) چگونه است و چقدر مواد لازم است که در ادامه به طور کامل آن را توضیح می دهیم.

مواد مورد نیاز برای طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 4 نفر : 

  • آرد ۲٫۵ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • روغن مایع ½ فنجان
  • شیر ۱ فنجان
  • بکینگ پودر ۲ قاشق مرباخوری
  • وانیل ½ قاشق چایخوری
  • پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید بدانید طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی با گردو چگونه است، حتما مقاله طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی را مطالعه کنید.

نکته : اگر به دنبال طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 4 نفر بدون شیر هستید می توانید در لیست مواد اولیه به جای شیر از آب استفاده کنیذ.

دستور پخت کیک شکلاتی برای ۴ نفر به این صورت می باشد که ابتدا تخم مرغ ها را همراه با شکر و وانیل در یک ظرف مناسب ریخته و به مدت ۴ تا ۶ دقیقه با دور تند همزن خوب هم بزنید تا مواد به خوبی پف کند و به رنگ کرمی درآید.

در این مرحله از طرز تهیه کیک شکلاتی با بافت عالی شیر و روغن را به ترتیب به مخلوط به دست آمده اضافه می کنیم و هر یک را به مدت 30 ثانیه مخلوط می کنیم تا با مواد دیگر ترکیب شود. لاذم به ذکر است که برای طرز تهیه کیک خیس با آب جوش بدون شیر، در این قسمت به جای شیر از آب جوش استفاده کنید.

در ادامه آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم.

اگر به دنبال لیست کاملی از انواع غذاهای ایرانی با برنج و بدون برنج و همینطور غذای مجلسی هستید، به صفحه لیست غذاهای ایرانی مراجعه کنید.

حال در این قسمت ترکیب آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را طی سه مرحله با لیسک اضافه می کنیم تا یکدست شود. اکنون یک ظرف مناسب که در برابر حرارت مقاوت بالایی دارد را بردارید و با کمی روغن چرب کنید و مایه کیک را درون آن بریزید و اجازه دهید تا کیک پخته شود.

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری بدون فر

برای طرز تهیه کیک ساده برای 4 نفر یا کیک فوری شکلاتی بدون فر می توانید از قابلمه استفاده کنید. برای این کار می توانید قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و سپس یک سه پایه در قابلمه بگذراید و قالب را روی آن قرار دهیذ و درب قابلمه را با دم کنی بپوشانید.

برای پخت کیک 1 ساعت زمان لازم است سپس می توانید آن را با خلال دندان تست کنید و نوش حان کنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با لیوان
طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با لیوان

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با لیوان

حال در این قسمت از طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر برای ۴ نفر نوبت ان است که ظرفی که در آن مایه کیک قرار دارد را درون یک قابلمه بگذارید و به اندازه ای که نصف حجم ظرف زیر آب برود، آب اضافه می کنیم و سپس قابلمه را روی حرارت ملایم میگذاریم تا آب جوش بیاید. در صورتی که به دنبال طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با لیوان هستید، می توانید مواد را به جای طرف در یک لیوان بریزید و درون قابلمه حاوی اب قرار دهید.

بعد از اینکه آب بجوش آمد یک دم کنی تمیز را روی درب قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا کیک خوب بپزد. بعد از گذشت 25 دقیقه زیر قابلمه را خاموش کرده و کمی صبر می کنیم تا قابلمه روی گاز بماند.

بعد از گذشت 10 دقیقه دم کنی را از روی درب قابلمه بردارید و ظرف مورد نظر را از قابلمه خارج کنید. حال یک چاقو یا چنگال را در کیک فرو کنید و اگر موادی به آن نچسبید به این معناست که کیک شما کاملا پخته است و میتوانید ان را برش بزنید. لاذم به ذکر است که اگر به دنبال طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 5 نفر و همینطور طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 4 نفر بدون فر هستید، می توانید طبق دستور بالا پیش بروید.

اگر می خواهید نحوه درست کردن پای سیب را به ساده ترین شکل ممکن در خانه یاد بگیرید، مقاله طرز تهیه پای سیب را مطالعه کنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

کیک شکلاتی خیس یکی از کیک های پرطرفدار و خوشمزه می باشد که بافت عالی و نرمی دارد و طرز تهیه آن بسیار ساده است.

برای طرز تهیه کیک شکلاتی خیس با بافت عالی به مواد زیر نیاز دارید:

  • آرد سفید ۲ و ۱/۳ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • بیکنیگ پودر ۲ ق مربا خوری
  • پودر کاکائو ۳ ق غذا خوری

نکته : برای طرز تهیه کیک خیس ساده بدون شکلات، باید پودر کاکائو را از لیست مواد مورد نیاز حذف کنید.

اگر میخواهید شیرینی پزی را از صفر شروع کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم در کلاس شیرینی پزی آموزشگاه اریا تهران شرکن کنید.

مواد لازم برای تهیه سس کیک شکلاتی خیس:

  • شیر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • شکر ۱/۴ پیمانه
  • شکلات ۵۰ گرم
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری

قدم اول

در مرحله اول برای درست كردن کیک شکلاتی ساده خیس فر را با دمای 200 درجه تا ۱۵ الی۲۰ دقیقه روشن کنید تا فر کاملا گرم شود. بعد از آن آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کرده و سه بار الک کنید.

قدم دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر در یک ظرف بریزید و آن را با همزن برقی به مدت ۵ خوب هم بزنید تا مواد به خوبی پف کند و کرم رنگ شود.

حال شیر و روغن مایع را به مخلوط اضافه می کنیم و به مدت 30 ثانیه هم می زنیم و سپس پودر کاکائو الک شده را اضافه می کنیم.

اگه به اشپزی علاقه مندی و میخوای لیستی از بهترین غذا های ایرانی و خارجی رو داشته باشی، حتما مقاله پرطرفدارترین غذاهای ایرانی رو مطالعه کنید چون در این مقاله یه لیست کامل از بهترین غذاها رو به شما معرفی کردیم.

قدم سوم

در ادامه برای پخت کیک شکلاتی آرد و بیکینگ پودر را طی سه مرحله اضافه می کنیم و با استفاده از لیسک هم می زنیم. توجه داشته باشید که این قسمت را نباید با همزن هم بزنید چرا که پف کیک می خوابد.

سپس کف قالب را چرب می کنیم و مواد کیک را درون قالب می ریزیم و در فر قراز می دهیم و به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه می گذاریم تا کیک پخته شود.

قدم چهارم

تا زمانی که کیک اماده شود بهتر است سس را با استفاده از موادی که گفته شد درست کنید. برای تهیه سس کیک شکلاتی همه مواد را در یک شیر دوش بریزید و خوب هم برنید.باید اجازه دهید تا مواد با حرارت ملایم یکدست شوند و بعد از اینکه همه مواد با هم حل شدند شیر دوش را از روی حرارت بردارید.

در اخر برای اینکه بفهمید کیک پخته یا نه یک خلال دندان یا چاقو را در ان فرو کنید اگر هیچ موادی به ان نچسبیده باشد به این معناست که کیک به خوبی پخته است سپس باید ان را از قالب جدا کنید و زمانی که سس کیک شکلاتی ولرم شد ان را بر روی کیک بریزید و میل کنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ

اگر طعم شیرین کیک را دوست ندارید و تمایل دارید طعم کیکتان کمی تلخ باشد، می توانید مقدار شکر را به میزان دلخواه کم کنید و از شیرینی کیک بکاهید.

اگر دچار مشکلاتی مانند دیابت مبتلا هستید و از طرفی می خواهید کیک شما همچنان مزه شیرین خود را حفظ کند، می توانید از شیرین کننده هایی مانند استویا نیز در کیک خود استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که شیرین کنندگی پودر استویا، هفت برابر شکر است و بنابراین هنگام تهیه کیک، می بایست یک هفتم مقدار شکر مصرفی از استویا استفاده کنید.

جمع بندی

کیک شکلاتی یکی از دسر های خوشمزه و پرطرفدار است که به سادگی با چند قلم مواد ساده پخته می شود. در این مقاله طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری بدون فر را برای شما توضیح داده ایم که به راحتی بتوانید در خانه آن کیک شکلاتی درست کنید.

سوالات متداول

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری چگونه است؟

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با بافت عالی بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. در صورتی که تمامی نکاتی که در این مقاله توضیح داده شده است را به طور کامل رعایت کنید می توانید بهترین کیک شکلاتی ساده را برای عزیزانتان آماده کنید.

برای تهیه سس کیک چه موادی لازمه؟

برای تهیه سس کیک شکلاتی شما به موادی از جمله شیر ۱ پیمانه، روغن مایع ۱/۴ پیمانه، شکر ۱/۴ پیمانه، شکلات ۵۰ گرم و پودر کاکائو نیاز دارید. برای این کار کافیست همه این مواد را بر روی حرارت ملایم بگذارید و خوب هم بزنید تا همه مواد با هم حل شوند و سپس از روی حرارت بردارید.

چرا کیکم پف نمیکنه؟

همانطور که در طرز تهیه کیک شکلاتی با پودر کاکائو گفتیم، اگر کیک شما پف نمی کند یا به خاطر کمبود بیکینگ پودر است و یا به این دلیل است که در آخر زمانی که ارد و بیکینگ پودر را استفاده می کنید آن را با هم زن دور تند هم میزنید. همانطور که در مقاله گفتیم در مرحله اخر باید با لیسک به ارامی یا دور بسیار کند همزن هم بزنید تا پف کیک نخوابد.

مشاهده اخرین اخبار

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات