طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی

طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی بدون فر با پف زیاد | طرز تهیه کیک کشمشی با ماست
فهرست مطالب

کیک کشمشی زعفرانی یکی از دسرهای محبوب و خوشمزه است که با استفاده از کشمش و زعفران تهیه می‌شود. این کیک عطر و طعمی خاص و متفاوتی دارد که به خصوص در مراسم‌ها و جشن‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد. در این مقاله، به شما بهترین طرز پخت کیک کشمشی را به همراه ترفندها و نکات مفیدی آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی
طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی

طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی

همانطور که گفتیم کیک کشمشی زعفرانی یک دسر شیرین و خوشمزه است که با ترکیب کشمش، و زعفران تهیه می‌شود. این کیک عطر و طعمی خاص و متفاوت دارد که به خصوص در مراسم‌ها و جشن‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد. در زیر، طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی فوق العاده خوشمزه را شرح می‌دهیم.

برای تهیه کیک کشمشی با پف زیاد (طرز تهیه کیک زعفرانی کشمشی) ابتدا باید مواد زیر را تهیه کنید و کنار بگذارید.

  • تخم مرغ: 4 عدد
  • شکر: 1 لیوان
  • وانیل: نوک ق چای خوری
  • روغن: 1/2 لیوان
  • زعفران: غلیظ دم کرده 2 ق غذا خوری
  • گلاب: 2 ق غذا خوری
  • ماست شیرین: 1 لیوان
  • کشمش: 1 لیوان سرخالی
  • آرد: 2 لیوان
  • بیکینگ پودر: 1 ق غذا خوری

جهت مشاهده آموزش طرز تهیه شیرینی کشمشی با پیمانه، در ادامه با ما همراه باشید.

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک کشمشی ساده و فوق العاده خوش طعم در منزل، ابتدا می بایست تمامی مواد اولیه را از یخچال بیرون آورید و در دمای محیط قرار دهید تا به دمای محیط برسند.

قبل از پخت کیک زعفرانی، فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا فر به خوبی گرم شود. اگر به دنبال طرز تهیه کیک کشمشی بدون فر خوشمزه و حرفه ای هستید، می توانید به جای فر از قابلمه یا تابه مخصوص استفاده کنید. برای این کار می توانید یک قابلمه را به مدت 15 دقیقه روی شعله پخش کن قرار دهید تا قابلمه به خوبی گرم شود.

در ادامه آموزش طرز تهیه کیک کشمشی خانگی در مایکروفر، یک ظرف مناسب بردارید و تخم مرغ ها را در آن بشکنید و سپس شکر و وانیل را به تخم مرغ ها اضافه کنید و با دور تند همزن برقی خوب هم بزنید تا مواد کرم رنگ و کشدار شود. در این مرحله از دستور پخت کیک کشمشی زعفرانی، فراموش نکنید که بین هم زدن دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ از بین برود.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین و کامل ترین دوره آموزش کیک پزی فنی حرفه ای ویزه بازار کار با دریافت مدرک بین المللی هستید، پیشنهاد می کنیم در دوره کیک پزی آریا تهران شرکت کنید.

طرز تهیه کیک کشمشی با ماست

طرز تهيه كيك كشمشي با ماست به چه صورت است؟ سپس در ادامه ماست و روغن مایع را به مواد اضافه کنید و تقریبا 1 دقیقه هم بزنید و تا مواد با هم مخلوط شوند. در مرحله بعد گلاب و زعفران دم کرده را نیز به مخلوط اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

در ادامه آموزش دستور پخت شیرینی کشمشی، مواد خشک که شامل آرد و بیکینگ پودر می شود را باهم مخلوط کنید و سه مرنبه الک کنید. حال کشمش ها را همراه با یک قاشق غذاخوری آرد در یک طرف بریزید و با هم مخلوط کنید و سپس مخلوط کشمش و آرد و بیکینگ پودر را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

پس از آماده سازی مواد، قالب مورد نظر خود را برداید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. در صورتی که نمی خواهید از کاغذ روغنی استفاده کنید می توانید کف آن را با روغن مقداری چرب کنید و کمی آرد کف آن بپاشید.

سپس مواد کیک کشمشی رزا منتظمی را درون قالب بریزید و قالب را سه بار روی سطح بکوبید و سپس در نهایت قالب کیک را به مدت 45 دقیقه با دمای 180 درجه درون فر قرار دهید.

پیشنهاد ویژه: آموزش کیک های کافی شاپی را در بهترین آموزشگاه کیک و شیرینی پزی تهران تجربه کنید. اگر به دنبال دوره آموزش انواع کیک کافی شاپی و کافه ای هستید، دوره آموزش کیک های کافی شاپی، بهترین دوره برای شروع یادگیری است.

طرز تهیه کیک کشمشی خانگی در مایکروفر

طرز تهیه کیک کشمشی خانگی در مایکروفر بسیار ساده است. اگر مایکروفر دارید و می خواهید کیک خود را در مایکروفر بپزید، ابتدا باید قبل از آماده سازی مواد کیک، مایکروفر را روشن کنید و کلید Convection را فشار دهید و دمای آن را روی 250 درجه تنظیم کنید تا مایکروفر گرم شود.

همانطور که می دانید زمان پخت کیک در مایکروفر سریع تر از زمان پخت کیک در فر است. به همین خاطر شما می توانید زمان پخت برای کیک در مایکروفر را حدودا 15 دقیقه در نظر بگیریذ و سپس کیک را خارج کنید و به دلخواه آن را تزئین کنید.

با شرکت در دوره آموزش تزیین کیک آریا تهران می توانید صفر تا صد تزئین و دکور کیک را به صورت حرفه ای یاد بگیرید.

در ادامه با طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی بدون فر آشنا خواهید شد.

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر
طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

طرز تهیه کیک کشمشی بدون فر خوشمزه و حرفه ای چگونه است؟ اگر قصد ندارید کیک کشمشی در فر درست کنید اما نمی دانید چگونه باید کیک کشمشی ساده بدون فر درست کنید، ما به شما خواهیم گفت.

برای طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی بدون فر خوش طعم با پف زیاد، می بایست مواد را درون قالب بریزید و سپس درون قابلمه یک سه پایه کوچک قرار دهید و سپس قالب را بر روی سه پایه قرار دهید و درب قابلمه را با یک دم کنی بپوشانید و روی قابلمه بگذارید تا کیک شما به مدت 1 ساعت بپزد.

پس از پخت کیک کشمشی عالی، قالب را از فر خارج کنید و به دلخواه برش دهید و در ظرف مورد نظر سرو کنید. نوش جان!

اگر می خواهید دوره های شیرینی پزی را در بهترین آموزشگاه شیرینی پزی تهران تجربه کنید و از این طریق وارد بازار کار شده یا کسب و کار خود را شروع کنید، ما به شما شرکت در دوره های آموزش شیرینی پزی آریا تهران را پیشنهاد می کنیم.

طرز تهیه کیک کشمشی با شیر

طرز تهیه کیک کشمشی با شیر چگونه است؟ اگر به هر دلیلی تمایل ندارید از ماست در شیرینی کشمشی زعفرانی استفاده کنید، می توانید به جای آن از شیر استفاده کنید.

برای این کار ابتدا باید شیر را قبل از پخت کیک از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد و سپس پس از هم زدن شکر و وانیل و تخم مرغ، شیر و روغن را به مواد کیک اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

طرز تهیه کیک کشمشی و گردویی

اگر به دنبال طرز تهیه کیک کشمش و گردو  هستید و می خواهید کیک شما طعم خوشمزه ای به خود بگیرد، پیشنهاد می کنیم حتما از گردو در پخت کیک استفاده کنید به این ترتیب می توانید در مرحله اضافه کردن کشمش ها، گردو های خرد شده را نیز به مواد اضافه کنید.

در صورتی که طرز تهیه کیک کشمشی بدون گردو را می پسندید، می توانید به همان ترتیب انجام دهید و از اضافه کردن گردو به مواد کیک خودداری کنید.

اگر می خواهید طرز تهیه کیک کشمشی و گردویی را با فر و بدون فر به صورت مرحله به مرحله یاد بگیرید، حتما مقاله طرز تهیه کیک کشمشی را مطالعه کنید.

طرز تهیه کیک کشمشی دو رنگ
طرز تهیه کیک کشمشی دو رنگ

طرز تهیه کیک کشمشی دو رنگ

یکی از روش های تهیه کیک کشمشی سریع، به صورت دو رنگ یا کیک زبرا کشمشی می باشد که در این صورت شما کیک کشمشی شکلاتی (کیک کشمشی کاکائویی) را خواهید داشت.

اگر تمایل دارید کیکتان همراه با شکلات سرو شود می توانید پس از آماده سازی مواد کیک، آن را به دو نیمه تقسیم کنید و سپس یک قسمت از ان را با مقداری پودر کاکائو الک شده ترکیب کنید.

حال قالب خود را آماده کرده و سپس نیمی از مایه سفید را بریزید و در ادامه مواد شکلاتی را اضافه کنید و از این ترکیب بی نظیر لذت ببریید.

کیک شکلاتی یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین کیک ها می باشد که در مقاله طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری، صفر تا صد دستور پخت آن را توضیح داده ایم.

کیک کشمشی رژیمی

در صورتی که می خواهید شیرینی کشمشی زرد شما تبدیل به شیرینی کشمشی زعفرانی رژیمی شود، می توانید چند نکته را رعایت کنید.

در ابتدا می توانید در تهیه کیک کشمشی خانگی، به جای شکر سفید از شکر رژیمی یا قهوه ای استفاده کنید و سعی کنید مقدار شکر را در کیک کمتر کنید.

در قدم بعد سعی کنید در تهیه کیک کشمشی روغنی، از فر استفاده کنید. بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از فر، از روش کیک قاشقی کشمشی پیروی کنند که در این صورت کیک شما دارای روغن بیشتری خواهد بود.

اگر برای شما مهم است که کیک شما رژیمی باشد حتما کیک خود را در فر بپزید.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که بهتر است به جای روغن مایع از کره ذوب شده استفاده کنید تا کیک سالم تری داشته باشید.

اگر می خواهید کیک دو رنگ درست کنید، حتما مقاله طرز تهیه کیک دو رنگ و با فوت و فن های تهیه کیک دو رنگ آشنا شوید.

فوت و فن طرز تهیه کیک کشمشی پوک و خوشمزه

فوت و فن های طرر تهیه کیک کشمشی با پف زیاد چیست؟

راز ته نشین نشدن کشمش‌ها چیست؟ یکی از فوت و فن تهیه کیک زعفران کشمشی بسیار خوشمزه این است که باید حتما کشمش ها را همراه با 1 قاشق آرد مخلوز کنید تا موقع پخت کیک ته نشین نشوند.

فراموش نکنید که حتما مواد اولیه را نیم ساعت قبل از پخت کیک، از یخچال خارج کنید تا همه مواد به دمای محیط برسند. این کار روی بافت کیک تاثیر بسیاری دارد.

یکی دیگر از نکات مهم در روش تهیه کیک کشمشی و زعفرانی، این است که باید زعفران را به صورت غلیظ دم کنید تا کیک شما خوشرنگ شود.

اگر به دنبال بهترین آموزشگاه شیرینی پزی با مدرک بین المللی در تهران هستید تا از این طریق بتوانید مهاجرت کنید یا با دریافت مدرک بین المللی بتوانید در کوتاه ترین زمان وارد بازار کا شوید، به صفحه مدرک بین المللی شیرینی پزی برای مهاجرت مراجعه کنید.

کیک کشمشی فنجانی
کیک کشمشی فنجانی

کیک کشمشی فنجانی

برای تهیه کیک کشمشی فنجانی (کیک کشمشی لیوانی)، باید ابتدا فر را با دمای 180 درجه روشن کرده و سپس مواد کیک را همانطور که در مراحل قبل توضیح داده ایم، آماده کنید و در آخر قالب مافین را آماده کرده و در قالب کپسول ها را قرار دهید.

در صورتی که قالب مافین ندارید می توانید از کسپول های مقوایی استفاده کنید و یا از قالب های تک نفره فلزی که درون آن کپسول قرار داده اید می توانید استفاده کنید.

در آخر مواد را تا نیمه در کپسول ها بریزید و سپس سینی مافین را درون فر قرار دهید و اجازه دهید تا کیک با دمای 180 درجه تا نیم ساعت بپزد.

اگر شما هم به شیرینی دانمارکی علاقه مند هستید و می خواهید این شیرینی خوشمزه را به صورت بازاری در منزل درست کنید، مقاله طرز تهیه شیرینی دانمارکی با لیوان فرانسوی می تواند شما را راهنمایی کند.

طرز تهیه کیک کشمشی پرتقالی
طرز تهیه کیک کشمشی پرتقالی

طرز تهیه کیک کشمشی پرتقالی

اگر قصد دارید به جای زعفران، از کمی پرتقال در تهیه کیک کشمشی خود استفاده کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

برای تهیه کیک کشمشی پرتقالی به موارد زیر نیاز دارید:

  • آب پرتقال: نصف لیوان
  • تخم مرغ: 4 عدد
  • آرد: 2 لیوان
  • بکینگ پودر: 1 ق غ
  • شکر: 1 لیوان
  • کشمش: 3/4 لیوان
  • روغن مایع: نصف لیوان
  • وانیل: نصف ق چ
  • پوست رنده شده پرتقال: 1 عدد بزرگ

پیشنهاد ویژه: پای سیب یکی دیگر از شیرینی های خوشمزه است که نمی توان از آن غافل شد. برای یادگیری صفر تا صد طرز تهیه پای سیب، بر روی لینک کلیک کنید.

جهت تهیه شیرینی کشمشی حرفه ای پرتقالی می بایست، پس از اینکه تخم مرغ و وانیل و شکر را هم زدید و موادتان کرمی رنگ شد، شیر و روغن را همانطور که گفتیم به مایه کیک اضافه کنید.

سپس در مرحله بعد، آب پرتقال، پوست رنده شده پرتقال و کشمش ها را به مواد اضافه کنید و درنهایت مواد را همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد درون فالب بریزید و درون فر قرار دهید تا کیک شما پخته شود.

کیک کشمشی به انگلیسی

کیک کشمشی به انگلیسی به صورت Raisin cake نوشته می شود که در این مقاله تمامی روش های پخت کیک های کشمشی را بررسی کرده ایم.

جمع بندی

کیک کشمشی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع کیک می باشد که در بسیاری از مهمانی ها یا تولدها بعنوان یک میان وعده خوشمزه همراه با چای سرو می شود. با ارائه طرز تهیه کیک کشمشی و گردویی با شیر خوشمزه و آسان و پف دار که در این مقاله ارائه شد، شما می توانید این کیک خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید و لذت ببرید.

اگر به دنبال طرز تهیه کیک کشمشی خوشمزه و مجلسی با نکات کامل هستید، این مقاله می تواند بهترین راهنمای شما باشد.

سوالات متداول

طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی چگونه است؟ 

برای تهیه شیرینی کشمشی زعفرانی خوشمزه، می بایست ابتدا مواد اولیه را نیم ساعت قبل از پخت کیک از یخچال بیرون آورید و سپس مابقی مراحلی که در مقاله گفته شده است را طی کنید.

چرا کشمش در کیک کشمشی ته نشین می شوند؟ 

این امر به دلیل سبک بودن وزن کشمش ها و همچنین مایه کیک اتفاق می افتد. برای جلوگیری از ته نشین شدن کشمش ها همانطور که گفته شد، آن ها را قبل از اضافه کردن به کیک، با مقداری آرد مخلوط کنید و سپس به مواد کیک اضافه کنید تا ته نشین نشوند.

شیرینی کشمشی چند کالری دارد؟

به‌ طورکلی کالری یک عدد شیرینی کشمشی 60 و میزان پروتئین آن 6/0 گرم است. لازم به ذکر است که این مقدار انرژی، کاملا به حجم و اندازه شیرینی‌ ها بستگی دارد و در هر 100 گرم از شیرینی کشمشی حدود 300 کالری انرژی موجود می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات