طرز تهیه سالاد یونانی رستورانی

طرز تهیه سالاد یونانی رستورانی | طرز تهیه سس سالاد یونانی اصل
فهرست مطالب

سالاد یونانی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و معروف کشور یونان است که از ترکیب مواد اصلی از جمله گوجه‌فرنگی، زیتون، پنیر فتا، پیاز، و… تشکیل شده است. این سالاد اغلب به عنوان یکی از انواع سالاد‌های مدیترانه‌ای شناخته می‌شود و به عنوان یک پیش‌غذا یا غذای سبک در فصول گرما بسیار محبوب است. در ادامه، طرز تهیه سالاد یونانی خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله توضیح داده ایم.

طرز تهیه سالاد یونانی رستورانی
طرز تهیه سالاد یونانی رستورانی

طرز تهیه سالاد یونانی رستورانی

همانطور که گفتیم سالاد یونانی یکی از انواع سالادهای معروف و خوشمزه کشور یونان می باشد که در بین ایرانیان محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. این سالاد لذیذ می تواند به عنوان یک پیش غذا در مهمانی ها و مراسم ها به عنوان یک گزینه عالی در نظر گرفته شود. جهت مشاهده آموزش طرز تهیه اصولی و خوشمزه “سالاد یونانی” در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم سالاد یونانی مدیترانه ای عبارتند از:

  • پیاز قرمز: ۱ عدد
  • پنیر فتا: ۲۰۰ گرم
  • کاهو: ۴ برگ
  • زیتون سیاه: ۱۰ عدد
  • گوجه فرنگی: ۲ عدد
  • خیار: ۲ عدد
  • روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
  • سرکه بالزامیک: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

پیشنهاد ویژه: سالاد اندونزی یکی دیگر از سالادهای خوشمزه و پرطرفدار است که در مقاله طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی می توانید مراحل تهیه آن را به صورت گام به گام مشاهده کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد یونانی ویژه رستورانی، ابتدا کاهوها را بشویید و سپس به صورت درشت خرد کنید و در یک ظرف مناسب بریزید. در قدم بعد گوجه فرنگی ها و خیار از قبل شسته را به صورت نگینی یا حبه ای درشت خرد کنید و به ظرف حاوی کاهو اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید از گوجه گیلاسی استفاده کنید.

در این مرحله پیازهای قرمز را به صورت خلالی یا حلقه ای درشت خرد کرده و محتویات سالاد اضافه کنید. برای طرز تهیه سس سالاد یونانی اصل، سرکه بالزامیک را با روغن زیتون مخلوط کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه نیز اضافه کرده و مجددا با هم مخلوط کنید.

حال در ادامه آموزش سالاد یونانی با کاهو، سس سالاد یونانی را روی مواد سالاد بریزید و به آرامی با هم ترکیب کنید تا مواد کاملا با هم یکدست شوند. پس از اینکه سس و مواد سالاد يوناني با هم یکدست شدند، زیتون های سیاه را به صورت خلالی یا درسته به سالاد اضافه کنید.

در آخرین مرحله از طرز تهیه سالاد یونانی رژیمی، پنیز فتا را به صورت مکعبی کوچک خرد کنید و روی سالاد بچینید. حال سالاد شما آماده است. برای خوشمزه تر شدن سالاد پیشنهاد می کنیم پس از آماده شدن، روی سالاد يوناني را با یک سلفون بپوشانید و سپس به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید و سپس میل کنید. نوش جان!

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین کلاس آموزش انواع سالادو اردور به صورت حرفه ای هستید تا بتوانید از این طریق درآمد کسب کنید، پیشنهاد می کنیم در دوره سالاد اردور آریا تهران شرکت کنید.

طرز تهیه سالاد یونانی با سیب زمینی

در صورتی که تمایل دارید سالاد یونانی فارسی را همراه با سیب زمینی درست کنید کافیست دو الی سه عدد سیب زمینی را بشویید و همراه با مقداری آب و نمک در یک قابلمه قرار دهید تا آبپز شود. پس از پخته شدن سیب زمینی ها، پوست آن ها را بگیرید و به صورت نگینی یا مکعبی خرد کنید و به مواد سالاد اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد یونانی با مرغ
طرز تهیه سالاد یونانی با مرغ

طرز تهیه سالاد یونانی با مرغ

طرز تهیه سالاد یونانی با مرغ به چه صورت است؟ اگر به هر دلیلی تمایل دارید این سالاد را با مرغ درست کنید، کافیست 500 گرم سینه مرغ را همراه با 2 لیوان آب در یک قابلمه بریزید و سپس مقداری نمک و زردچوبه نیز به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا مرغ آبپز شود. سپس زمانی که مرغ پخته شد آن را از قابلمه خارج کنید و به صورت نگینی یا ریش ریش خرد کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با مراحل طرز تهیه سالاد سزار با مرغ آشنا شوید، بر روی لینک کلیک کنید.

طرز تهیه سالاد یونانی با شوید

برای تهیه سالاد یونانی با شوید، می توانید مقداری شوید تازه خرد شده را در مرحله آخر بر روی مواد سالاد بریزید. در صورتی که به شوید تازه دسترسی ندارید می توانید از شوید خشک استفاده کنید.

نکات مهم در طرز تهیه سالاد یونانی

یکی از نکات مهم در طرز تهیه سالاد یونانی اصل رستورانی با پیر فتا، این است که اسلایس های خیار نباید بیش از حد نازک یا کلفت باشند.

علاوه بر این اگر از گوجه‌های کوچک استفاده می‌کنید باید گوجه‌ها را درشت و نگینی خرد کنید اما در صورتی که از گوجه‌ های چری استفاده می‌کنید، می‌توانید بعضی از آن‌ها را نصف و باقی را به صورت درسته در سالاد بریزید.

اگر به هر دلیلی پنیر فتا در دسترس ندارید یا نمی خواهید از پنیر فتا استفاده کنید، می توانید به جای آن از هر نوع پنیر دیگری استفاده کنید.

در صورتی که طعم فلفل را دوست ندارید، میزان آن را کم کنید یا کلا آن را از مواد سالاد حذف کنید.

آموزش آشپزی را در بهترین آموزشگاه آشپزی تهران تجربه کنید. ما در آموزشگاه آشپزی آریا تهران کلاس های آشپزی را از مبتدی تا پیشرفته به صورت حضوری و آنلاین همراه با مدرک بین المللی برای شما در نظر گرفته ایم تا بتوانید تمامی نکات مهم آشپزی را به سادگی یاد بگیرید.

سالاد یونانی چقدر کالری دارد

این سالاد کربوهیدرات بسیار پایینی دارد و می تواند به عنوان یک سالاد رزیمی سالم و مقوی در نظر گرفته شود. موادی که ذکر شده برای ۴ وعده در نظر گرفته شده است. هر وعده شامل یک چهارم فنجان سالاد و حدود ۸۵ گرم مرغ می‌شود. اطلاعات تغذیه‌ای زیر برای یک وعده از این سالاد می باشد:

  • کالری: ۳۳۴
  • چربی: ۲۰ گرم
  • پروتئین: ۲۲ گرم
  • کربوهیدرات: ۱۱ گرم
  • فیبر: ۲ گرم
  • کلسترول: ۶۶ میلی‌گرم
  • آهن :۱ میلی‌گرم
  • کلسیم: ۱۴۱ میلی‌گرم

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید طرز تهیه انواع سالاد فصل خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله یاد بگیرید، به صفحه طرز تهیه سالاد فصل مجلسی مراجعه کنید.

طرز تهیه سالاد روسی
طرز تهیه سالاد روسی

طرز تهیه سالاد روسی

سالاد روسی یکی دیگر از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفدار است که همانطور که از نامش پیداست، اصالت آن به کشور روسیه برمی گردد. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد علاقه مند به سالاد الویه هستید، پیشنهاد می کنیم این سالاد را یکبار امتحان کنید چرا که این دو سالاد شباهت زیادی به هم دارند.

مواد لازم جهت تهیه سالاد روسی عبارتنداز:

  • هویج ۱ عدد
  • کالباس ۵۰۰ گرم
  • خیارشور ۲۵۰ گرم
  • سیب زمینی ۵۰۰ گرم
  • نخود فرنگی ۲ ق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • شوید و سس مایونز به مقدار لازم

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین و حرفه ای ترین کلاس آموزش فینگر فود در تهران با دریافت مدرک بین المللی هستید، پیشنهاد می کنیم آموزش فینگر فود آریا تهران را از دست ندهید.

ابتدا باید سیب زمینی ها را بشویید و با مقداری آب در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا سیب زمینی ها پخته شوند. در قدم بعد زمانی که سیب زمینی ها پخته شدند، پوست آن ها را بگیرید و سپس به صورت نگینی ریز خرد کنید و در یک کاسه مناسب بریزید.

در مرحله بعد کالباس ها را نیز به صورت مکعبی خرد کرده و به ظرف حاوی سیب زمینی اضافه کنید. پس از خرد کردن کالباس ها به سراغ خیارشورها بروید و آن ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید و در کاسه بریزید.

حال در این مرحله نخود فرنگی و سس مایونز را همراه با فلفل سیاه و نمک روی مواد سالاد بریزید و به آرامی مواد را زیر و رو کنید. در قدم بعد هویج را اضافه کنید.

برای اضافه کردن هویج می توانید آن را به صورت آبپز یا خام استفاده کنید. برای استفاده از هویج به صورت خام، می توانید آن را رنده کنید اما در صورتی که می خواهید هویج پخته شود، می توانید ابتدا آن را بخارپز کنید و سپس به صورت نگینی خرد کنید.

فراموش نکنید که مقدا سس بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد اما در اصل این سالاد با سس فراوان تهیه می شود. در آخر سالاد را کاملا با هم مخلوط کنید و با استفاده از شوید خشک روی سالاد را تزیین کنید و در ظرف مورد نظر خود سرو کنید.

جمع بندی

همانطور که گفته شد سالاد یونانی یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین انواع سالاد می باشد که اصالت آن به کشور یونان برنی گردد. در این مقاله طرز تهیه سالاد یونانی رستورانی و مخصوص مرحله به مرحله برای شما عزیزان توضیح داده شد تا بتوانید این سالاد خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید.

سوالات متداول

طرز تهیه سالاد یونانی ویژه رستورانی چگونه است؟

طرز تهیه سالاد یونانی رستورانی بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. فقط کافیست مراحلی که در مقاله توضیح داده شده است را به صورت مرحله به مرحله طی کنید و از طعم این سالاد خوشمزه لذت ببرید.

سالاد یونانی چقدر کالری دارد؟

این سالاد کالری بسیار پایینی دارد و همانطور که در مقاله توضیح دادیم برای افرادی که به دنبال سالاد رژیمی هستند گزینه بسیار مناسبی است.

طرز تهیه سس سالاد یونانی اصل به چه صورت است؟ 

برای تهیه سس سالاد یونانی می بایست سرکه بالزامیک را با روغن زیتون مخلوط کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه نیز اضافه کرده و مجددا با هم مخلوط کنید و به سالاد اضافه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات