طرز تهیه سالاد سزار با مرغ

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ رستورانی | طرز تهیه سس سزار رستورانی
فهرست مطالب

همانطور که می دانید سالاد سزار یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفدار است که به راحتی در منزل تهیه می شود و با طعم دلچسبی که دارد می تواند برای مهمانی ها گزینه مناسبی باشد. اگر شما هم می خواهید طرز تهیه سالاد سزار رستورانی را به صورت مرحله به مرحله یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سالاد سزار چیست

سالاد سزار یکی از انواع سالادهای خوشمزه و معروف می باشد که امروزه در بین فرهنگ ما ایرانیان طرفدار بسیاری پیدا کرده است.

این سالاد خوشمزه با تاریخچه ای بیش از 100 سال، یکی از سالادهای قدیمی در سراسر دنیا به شمار می آید که اولین بار توسط یک آشپز معروف ایتالیایی به نام سزار کاردینی که یک مهاجر جنگ زده ایتالیایی یود در ایالت کالیفرنیا امریکا تهیه شد و به دلیل طعم فوق العاده اش به مرور زمان در بین مردم محبوبیت بسیاری کسب کرد.

پیشنهاد ویژ: اگر می خواهید لیست کاملی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی را داشته باشید، به صفحه لیست غذا برای خانمها مراجعه کنید.

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ
طرز تهیه سالاد سزار با مرغ

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ

همانطور که گفته شد، سالاد سزار با مرغ یکی از انواع سالادهای محبوب و پرطرفدار در بین افراد است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این سالاد خوشمزه را می توانید به دلخواه خود با مرغ گریل شده یا مرغ سوخاری درست کنید. جهت  مشاهده آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد سزار خانگی خوشمزه، در ادامه با ما همراه باشید.

سالاد ماکارونی یکی دیگر از انواع سالادهای خوشمزه و مجلسی است که در مقاله طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ، دستور تهیه آن را به صورت مزحله به مرحله توضیح داده ایم.

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد سزار با مرغ، ابتدا باید مواد اولیه را تهیه کنید که به شرح زیر می باشد:

  • کاهو: یک عدد متوسط
  • فیله مرغ: ۸ عدد
  • پنیر پارمیزان: ۶ قاشق غذاخوری
  • سس خردل: ۱ قاشق چایخوری
  • نان تست: ۲ عدد
  • سیر: ۲ عدد
  • لیمو ترش: ۱ عدد
  • روغن زیتون: ¼ فنجان
  • سس مایونز: ¾ فنجان
  • مغز گردو: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی

برای طرز تهیه سالاد سزار با فیله مرغ، ابتدا باید فیله های مرغ را آماده کنید. برای این کار شما سه روش پیش رو دارید. برای روش اول گریل کردن فیله های مرغ، روش دوم آبپز کردن فیله های مرغ و روش سوم سوخاری کردن آن هاست.

اگر می خواهید طرز تهیه سالاد شیرازی رستورانی را مرحله به مرحله یاد بگیرید، بر روی لینک کلیک کنید.

طرز تهيه سس سزار
طرز تهيه سس سزار

طرز تهيه سس سزار

در مرحله دوم طرز تهيه سالاد سزار، باید به آماده کردن سس بپردازید. برای طرز تهیه سس سالاد سزار، می توانید یکی از روش های آماده کردن فیله های مرغ را که در قسمت بالا توضیح دادیم، انجام دهید و تا اماده شدن مواد سالاد فیله های مرغ را کنار بگذارید.

طرز تهیه سس سزار رستورانی به این صورت می باشد که ابتدا باید یکی از سیرها را پوست بگیرید و ظرفی مناسب بردارید و با رنده ریز سیرها را رنده کنید. در ادامه سس مایونز را همراه با سس خردل و ۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمیزان به ظرف اضافه کنید.

اگر تمایل ندارید از سس مایونز زیاد در تهیه سس سالاد سزار با مرغ استفاده کنید، می توانید سس سالاد سزار با ماست درست کنید. برای این کار کافیست مقدار سس مایونز را کمتر کرده و کمی ماست بریزید.

در مرحله بعد طرز تهیه سس سزار، آب لیمو ترش را بگیرید و به مواد اضافه کنید. در آخر مقداری نمک و فلفل سیاه به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم مخلوط و یکدست شوند. پس از آماده سازی سس سالاد سزار، آن را در یخچال قرار دهید.

در دوره های آموزش سالاد آریا تهران تخت نظر آشپزان مجرب، می توانید طرز تهیه انواع سالاد و قوت و فن های آن را یاد بگیرید.

در قدم بعد دستور سالاد سزار یک تابه بردارید و مقداری روغن زیتون در آن بریزید و سپس باقی مانده سیر را رنده کرده و کمی تفت دهید تا سیر کمی نرم شود. سپس نان های تست را به صورت مکعبی برش بزنید و به سیر اضافه کنید. نان های تست مکعبی شده را کمی تفت دهید تا به طور کامل برشته و طعم دار شوند. سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

در آخرین مرحله از طرز تهیه ی سالاد سزار، کاهوها را به سلیقه خود خرد کرده و داخل ظرف بریزید. سپس تکه های نان تست و فیله مرغ را به ظرف اضافه کنید. درنهایت سس را به سالاد اضافه کنید و مواد را با قاشق خوب هم میزنیم تا یکدست شوند. برای تزئین سالاد سزار می توانید از زیتون، ذرت یا گوجه گیلاسی استفاده کنید.

اگر می خواهید با انواع غذا با نان تست آشنا شوید، حتما مقاله نان تست را مطالعه کنید.

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ گریل

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ گریل شده به چه صورت است؟ برای طرز تهیه سالاد سزار با مرغ گریل رستورانی، ابتدا می بایست فیله مرغ را همراه با سیر ورقه شده، سس خردل، سس ووسترشر و مقداری نمک و فلفل خوب ماساژ دهید تا مواد به خورد هم بروند و مزه دار شوند. سپس در یک ظرف دربسته قرار دهید و به مدت 2 ساعت اجازه دهید در یخچال استراحت کند.

سپس سینه مرغ را از یخچال خارج کرده و روی تابه مخصوص گریل قرار دهید و خوب سرخ کنید. در صورتی که تابه گریل در دسترس ندارید می توانید از تابه معمولی استفاده کنید.

اگر به دنبال ذریافت مدرک فنی حرفه ای و بین المللی آشپزی هستید تا بتوانید از این طریق وارد بازار کار شوید و درآمد کسب کنید، پیشنهاد میکنیم دوره های آموزش آشپزی آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ سوخاری پنیری

طرز تهیه سالاد سزار رستورانی با مرغ سوخاری چگونه است؟ برای تهیه سالاد سزار با مرغ سوخاری پنیری، ابتدا باید فیله مرع را به صورت نازک برش بزنید و سپس با استفاده از بیفتک خوب بکوبید و مقداری نمک و فلفل سیاه روی آن بریزید تا خوب مزه دار شود و سپس به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید.

بعد از گذشت این مدت زمان، هر برش را بردارید و در وسط آن پنیر ورقه ای شده قرار دهید و مرغ را به صورت رول بپیچید و در نایلون قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت 20 دقیقه در فریزر بماند.

در مرحله بعد برای تهیه سالاد سزار با مرغ سوخاری، رول ها را ابتدا در تخم مرغ هم زده شده و سپس آرد و پودر سوخاری بغلتانید و این کار را دو بار تکرار کنید تا لایه سوخاری ضخیم شود و سپس داخل روغن سرخ کنید.

توجه داشته باشید که پنیر را باید به خوبی برش بزنید به طوری که از کنارها و بالا و پایین مرغ فاصله داشته باشد و هنگام سرخ کردن بیرون نریزید.

اگر می خواهید با طرز تهیه سالاد فصل خوشمزه با کلم و کاهو آشنا شوید، مطالعه مقاله سالاد فصل مجلسی را به شما پیشنهاد می دهیم.

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ کبابی

برای تهیه سالاد سزار با مرغ کبابی، ابتدا باید سینه مرغ بدون پوست و استخوان را همراه با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون، مزه دار کنید.

سپس تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا زمانی که داغ شود. در ادمه مرغ را در تابه بگذارید و اجازه دهید تا 4 دقیقه بماند. حال مرغ را برگردانید و اجازه دهید تا 4 دقیقه دیگر بپزد.

برای بررسی پخته بودن فیله مرع، نوک یک چاقو را در قسمت ضخیم فیله مرغ فرو کنید. فراموش نکنید که نباید هیچ نشانه‌ ای از رنگ صورتی وجود داشته باشد.

سپس مراحلی که در طرز تهیه سالاد سزار گفته شده است را پیش بروید.

اگر به غذاهای فست فود علاقه مند هستید، ما در مقاله اسم فست فود های خوشمزه ایرانی، لیستی از خوشمزه ترین فست فودهای ایرانی را برای شما آماده کرده ایم.

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ رژیمی
طرز تهیه سالاد سزار با مرغ رژیمی

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ رژیمی

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ رژیمی چگونه است؟ در صورتی که تمایل دارید این سالاد خوشمزه را به صورت رژیمی میل کنید، چند نکته جهت طرز تهیه سالاد سزار رژیمی راباید بخاطر داشته باشید.

در قدم اول اینکه بهتر است فیله های مرغ را به صورت کبابی، آبپز یا گریل شده تهیه کنید. چرا که تهیه مرغ ها به صورت سوخاری یا سرخ شده، می تواند باعث افزایش کالری سالاد شود.

مورد دیگری که باید به شما یاد آور شویم این است که سس مایونز دارای کالری بالایی است و به همین خاطر بهتر است به جای سس مایونز از ترکیب روغن زیتون، آب لیمو ترش یا سرکه بالزامیک برای طعم دهی به سالاد سزار استفاده کنید.

با مطالعه مقاله غذاهای رژیمی برای لاغری شکم و پهلو می توانید با انواع غذاهای رزیمی آشنا شوید.

سالاد سزار بدون مرغ

در صورتی که تمایل ندارید در طرز تهیه سالاد سزار خانگی، از مرغ استفاده کنید می توانید فیله مرغ را از لیست مواد اولیه حذف کرده و سپس مابقی مراحل را طبق دستوری که در ابتدای مقاله توضیح داده ایم، انجام دهید.

طرز تهیه سالاد سزار با میگو

یکی از روش های درست کردن سالاد سزار با میگو است که می تواند سالاد شما را تبدیل به یکم سالاد مجلسی و خاص کند البته این امر کاملا به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد. لازم به ذکر است که برای استفاده از میگو به جای فیله مرغ در این سالاد می توانید از میگو سوخاری، میگوی گریل شده یا میگوی کبابی استفاده کنید.

طرز تهیه سس سالاد سزار با تخم مرغ

طرز تهیه سس سالاد سزار با تخم مرغ چگونه است؟ برای تهیه این سس خوشمزه با تخم مرغ، ابتدا باید 1 حبه سیر را به صورت ریز خرد کنید. سپس 6 عدد ماهی آنچوی روغن گرفته شده را خرد کرده و به مخلوط اضافه کنید.

در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه را به مخلوط اضافه کنید. توجه داشته باشید که برای خرد کردن سیر و ماهی آنچوی بهتر است از کناره چاقو استفاده کنید تا خمیری شکل شوند. در ادامه 2 عدد زرده تخم‌مرغ را همراه با 2 قاشق غذاخوری آبلیمو تازه به ظرف اضافه کنید.

حال 3/4 قاشق چای خوری خردل دیژان به مخلوط زرده تخم‌مرغ و آبلیمو اضافه کنید. پس از آن 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1/2 پیمانه روغن گیاهی به مخلوط خردل دیژان و زرده تخم‌مرغ اضافه نمایید. در پایان 3 قاشق غذاخوری پنیر پارمسان و مقداری فلفل سیاه به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

پیشنهاد ویژه: شاید بخواهید با طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش و گردو آشنا شوید.

فوت و فن طرز تهيه سالاد سزار

  • برای طرز تهیه سالاد سزار اصل ایتالیایی، می‌توانید به جای مرغ سالاد سزار از بیکن یا ماهی سالمون یا تن ماهی استفاده کنید.
  • برخی از افراد ترچیح می دهند که آووکادو را به این سالاد اضافه کنند.
  • اگر طبع تند می پسندید، به سلیقه خود می‌توانید فلفل سیاه یا قرمز به سالاد اضافه کنید.
  • هنگامی که غذا را در ظرف مورد نظر می‌ریزید، سس را روی نان‌ها نریزید چرا که با این کار تا قبل از سرو نان‌های تست کاملا نرم و خمیر می‌شوند.

جمع بندی

در این مقاله صفر تا صد اموزش سالاد سزار را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان توضیح دادیم تا بتوانید این سالاد خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید و لذت ببرید. اگر همچنام سوال یا ابهامی درباره طرز تهیه سالاد سزار با مرغ دارید، می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید و یا با مشاورین ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول

طرز تهیه سالاد سزار رژیمی چگونه است؟ 

برای تهیه سالاد سزار به صورت رژیمی در این مقاله نکاتی را به شما گفته ایم که می توانید این سالاد خوشمزه را تبدیل به سالاد رژیمی کنید و نگرانی بابت کالری آن نداشته باشید.

طرز تهیه سس سزار رستورانی به چه صورت است؟ 

تهیه سس سالاد سزار بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. برای این کار کافیست ابتدا موادی که در ابتدای مقاله توضیح داده شده است را آماده کرده و سپس طبق مراحل پیش بروید.

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ گریل چگونه است؟

ابتدا باید فیله مرغ را همراه با موادی که در مقاله توضیح داده ایم خوب ماساژ دهید تا مواد به خورد هم بروند و مزه دار شوند. سپس در یک ظرف دربسته قرار دهید و به مدت ۲ ساعت اجازه دهید در یخچال بماند و سپس طبق روشی که گفته شده است، مرغ را گریل کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات