طرز تهیه سالاد شیرازی رستورانی

طرز تهیه سالاد شیرازی رستورانی اصل | طرز تهیه سالاد شیرازی با آبلیمو و آبغوره
فهرست مطالب

سالاد شیرازی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفدار است که به راحتی با چند قلم مواد ساده تهیه می شود و همراه با انواع غذاهای ایرانی سرو می شود. اگر می خواهید صفر تا صد طرز تهیه سالاد شیرازی اصل را یاد بگیرید، در ادامه آموزش طرز تهیه سالاد شیرازی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی با ما همراه باشید.

طرز تهیه سالاد شیرازی رستورانی
طرز تهیه سالاد شیرازی رستورانی

طرز تهیه سالاد شیرازی رستورانی

همانطور که گفتیم این سالاد خوشمزه به راحتی با چند قلم مواد ساده تهیه می شود. قبل از آن که به آموزش طرز تهیه سالاد شیرازی بپردازیم، ابتدا باید مواد زیر را تهیه کنید:

  • خیار سالادی: ۲ عدد
  • گوجه فرنگی: ۳ عدد متوسط
  • پیاز سفید: ۱ عدد متوسط
  • نعنا خشک: ۱ قاشق غذاخوری
  • آبغوره: به مقدار کافی
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید لیستی از خوشمزه ترین و معروف ترین انواع غذاهای ایرانی را داشته باشید، مقاله لیست غذا برای خانمها را مطالعه کنید.

جهت مشاهده آموزش طرز تهیه سالاد شیرازی خوشمزه و مجلسی به روش اصیل ایرانی، در ادامه با ما همراه باشید.

در اولین مرحله از آموزش طرز تهيه سالاد شيرازي، ابتدا باید خیارها را تمیز بشویید و به دلخواه پوست آن ها را بگیرید. در صورتی که تمایل دارید خیار با پوست باشد، می توانید دز این قسمت از پوست کندن خیارها صرف نظر کنید.

سپس خیارها را به صورت نگینی خرد کنید و در یک ظرف مناسب بریزید. در قدم بعد به سراغ گوجه فرنگی ها بروید. برای این کار گوجه ها را بشویید. در صورتی دلخواه می توانید پوست آن ها را بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و به ظرف حاوی خیاز اضافه کنید.

در مرحله بعد، پوست پیازها را بگیرید و آن ها را نیز به صورت نگینی مانند خیار و گوجه خرد کنید و به ظرف حاوی گوجه و خیار اضافه کنید. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و نعنا خشک روی سالاد بریزید.

برای تزیین سالاد شیرازی می توانید از پوست گوجه، خلال های پیاز و نعنا خشک استفاده کنید. به طور مثال می توانید پوست گوجه را به صورت رولی بپیچید و سپس یک گل رز درست کنید.

سالاد ماکارونی یکی دیگر از انواع سالادهای خوشمزه است که می تواند در بسیاری از مهمانی ها و مراسم ها سرو شود. اگر می خواهید طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله یاد بگیرید، به صفحه طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ مراجعه کنید.

چاشنی سالاد شیرازی
چاشنی سالاد شیرازی

چاشنی سالاد شیرازی

در این مرحله نوبت آن است که از چاشنی سالاد شیرازی استفاده کنید. آبغوره و آبلیمو هر دو از چاشنی های سالاد محسوب می شوند. این امر کاملا دلبخواهی است.

لازم به ذکر است که سالاد شیرازی اصل با آبغوره درست می شود اما در صورتی که شما تمایل دارید از طرز تهیه سالاد شیرازی با آبلیمو پیروی کنید، می توانید آبلیمو را جایگزین آبغوره کنید.

پس از اضافه کردن آبغوره به سالاد، با استفاده از یک قاشق مواد را کاملا با هم مخلوط کنید. سالاد شما آماده خوردن است. قبل از اینکه این سالاد خوشمزه را در کنار انواع غذاهای ایرانی سرو کنید، توصیه می شود نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد.

طرز تهیه سالاد شیرازی با کلم

مواد اصلی سالاد شیرازی شامل خیار، گوجه و پیاز می باشد حال در صورتی که شما تمایل دارید علاوه بر مواد اصلی سالاد، از کلم نیز استفاده کنید، می توانید برای طرز تهیه سالاد شیرازی با کلم،ابتدا کلم ها را در ظرفی تمیز بشویید و سپس آن را به صورت ریز یا درشت به دلخواه خرد کنید و سپس به ظرف حاوی خیار و گوجه خرد شده اضافه کنید.

پیشنهاد ویژه: جهت یادگیری صفر تا صد مهارت آشپزی به صورت حرفه ای ویژه بازار کار زیر نظر اساتید برتر و دریافت مدرک بین المللی، به صفحه آموزش آشپزی مراجعه نمایید.

طرز تهیه سالاد شیرازی با سس مایونز
طرز تهیه سالاد شیرازی با سس مایونز

طرز تهیه سالاد شیرازی با سس مایونز

یکی دیگر از روش های طعم دهی به سالاد شیرازی، استفاده از ترکیب سس مایونز و ماست می باشد. برای این کار می توانید سس مایونز و ماست را همراه با مقداری آبلیمو، نمک، فلفل سیاه و نعنا در ظرف بریزید و سپس به ظرف حاوی سالاد اضافه کنید و میل کنید.

در صورت تمایل می توانید برای سالاد شیرازی با سس هزار جزیره ماست را حذف کرده و فقط از سس مایونز استفاده کنید. در آخر خوب مواد را با هم ترکیب کنید و سالاد شیرازی را با سس نوش جان کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید بدانید طرز تهیه سس سالاد سزار به چه صورت است، مطالعه مقاله سس سزار اصل را به شما پیشنهاد می دهیم.

طرز تهیه سالاد شیرازی با ماست

آیا می دانستید که سالاد شیرازی یکی از انواع سالادهای رژیمی می باشد؟ اگر می خواهید این سالاد را همراه با غذاهای رژیمی میل کنید، ما در مقاله غذاهای رژیمی برای لاغری شکم و پهلو لیستی از غذاهای رژیمی را برای شما آورده ایم.

یکی دیگر از روش های تهیه این سالاد خوشمزه با ماست می باشد. برای طرز تهیه سالاد شیرازی با ماست شما به مواردی از جمله ۱ لیوان ماست چکیده، ۲ عدد گوجه فرنگی، ۲ عدد خیار، ۲ حبه سیر، و مقداری نعناع خشک، نمک و فلفل سیاه نیاز دارید.

ابتدا باید خیار و گوجه ها را کاملا بشویید و آن ها را در یک ظرف مناسب رنده کنید. ابتدا خیار را با یک رنده ریز رنده کرده و سپس گوجه ها را نیز به همان صورت رنده کنید.

در مرحله بعد ماست چکیده را به ظرف حاوی گوجه و خیار اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب کنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. سپس سیر را نیز به صورت ریز رنده کرده و به ظرف اضاقه نمایید.

در ادامه مقداری نمک، نعناع خشک و فلفل سیاه به ظرف اضافه کنید و مجددا مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. قبل از اینکه سالاد را میل کنید، می توانید آن را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید و سپس میل کنید.

لازمه اینکه بتوانید انواع سالاد های خوشمزه ایرانی و خارجی را در منطل درست کنید، آموزش و کسب مهارت زیر نطر اساتید متخصص می باشد. به همین منظور ما به شما پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش سالاد شرکت کنید.

نکات مهم طرز تهیه سالاد شیرازی اصل
نکات مهم طرز تهیه سالاد شیرازی اصل

نکات مهم طرز تهیه سالاد شیرازی اصل

اگر به دنبال طرز تهیه سالاد شیرازی اصیل و خوشمزه و نکات آن هستید، حتما باید به موارد زیر توجه داشته باشید.

در طرز تهیه سالاد شیرازی مجلسی علاوه بر آبغوره، می توانید از آبلیمو یا آب نارنج استفاده کنید. البته همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، این امر بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد.

برای طرز تهیه سالاد شیرازی نی نی سایت، اگر تمایل دارید می توانید به جای پیاز، از هویج یا پیازچه استفاده کنید چرا که پیازچه می تواند طعم بهتر و خوشمزه تری به سالاد بدهد.

یکی از نکات مهم در طرز تهیه سالاد شیرازی اصیل و مجلسی خوشمزه، اضافه کردن فلفل قرمز یا فلفل سیاه در سالاد است. اگر دوست دارید سالاد شما طعم تندی داشته باشد پیشنهاد می کنیم فلفل قرمز را تجربه کنید.

برای اینکه سالاد شما کاملا جا بیفتد توصیه می شود نیم ساعت قبل از سرو، در یخچال قرار دهید تا سالاد شما خوشمزه تر شود و طعم خاصی به خود بگیرد.

در طرز تهیه سالاد شیرازی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی می توانید مقداری فلفل دلمه را به صورت ریز در سالاد خرد کنید و طعمی متفاوت را تجربه کنید.

اگر می خواهید طرز تهیه سالاد فصل رستورانی را به صورت گام به گام یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم مقاله طرز تهیه سالاد فصل را از دست ندهید.

مصلح سالاد شیرازی چیست

همانطور که می دانید سالاد شیرازی جزء آن دسته از خوراکی هایی است که طبع سردی دارد اما زمانی که به آن نعنا خشک را اصافه می کنید این موضوع فرق می کند.

نعنا دارای طبع گرمی می باشد و با اضافه کردن آن به سالاد شیرازی می توانید طبع سرد آن را از بین ببرید و دیگر نگرانی بابت این موضوع نداشته باشید.

علاوه بر این با اضافه کردن فلفل سیاه یا قرمز به ترکیبات سردی مانند خیار، گوجه یا کاهو می توانید طبع سرد آن را بگیرید.

جمع بندی

سالاد شیرازی یکی از انواع سالادهای پرطرفدار و خوشمزه می باشد که می تواند همراه با انواع غذاهای ایرانی سرو شود. در این مقاله به ارائه توضیحات تکمیلی در رابطه با طرز تهیه سالاد شیرازی خوشمزه و مجلسی به روش مخصوص پرداخته شده است. اگر می خواهید طرز تهیه سالاد شیرازی مجلسی را مرحله به مرحله یا بگیرید، این مقاله برای شماست.

سوالات متداول

سالاد شیرازی طبع گرم دارد یا سرد؟

همانطور که گفتیم ترکیباتی مانند خیار، گوجه و کاهو سرد است اما زمانی که شما نعنا خشک یا فلفل سیاه و قرمز به سالاد شیرازی اضافه می کنید، سردی سالاد از بین می رود و می توانید با خیال راحت میل کنید.

چاشنی سالاد شیرازی چیست؟

بهترین چاشنی این سالاد خوشمزه می تواند آبغوره، آبلیمو، فلفل سیاه و قرمز باشد که باعث می شود طعم خوشمزه تری به سالاد بدهد.

طرز تهیه سالاد شیرازی با کلم چگونه است؟

اگر قصد دارید علاوه بر خیار، گوجه و پیاز، به سالاد شیرازی کلم اضافه کنید، می توانید مقداری کلم را خرد کرده و به مواد سالاد اضافه کنید و از این ترکیب خوشمزه لذت ببرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات