طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی

طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی | طرز تهیه سالاد اندونزی مجلسی با کشمش و گردو
فهرست مطالب

سالاد اندونزی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و معروف کشور اندونزی است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود و می تواند یک گزینه عالی برای مراسم یا مهمانی شما باشد. اگر شما هم به دنبال آموزش طرز تهیه سالاد اندونزی مجلسی و مخصوص مرحله به مرحله هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی
طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی

طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی

سالاد اندونزی همانطور که از اسمش مشخص است، یکی از معروف ترین سالادهای کشور اندونزی محسوب می شود که شباهت زیادی به سالاد فصل ایرانی دارد و بعنوان دسر یا پیش غذا می تواند در کنار لیست غذاهای ایرانی سرو شود. برای یادگیری طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی به همراه فوت و فن‌ها در ادامه با ما همراه باشید.

برای تهیه سالاد اندونزی برای مهمانی، ابتدا باید موارد زیر را آماده کنید:

  • کلم برگ قرمز: ۱ لیوان
  • کلم برگ سفید: ۲ لیوان
  • کالباس: ۲۰۰ گرم
  • ذرت: ½ لیوان
  • نخود فرنگی: ۱ لیوان
  • هویج: ۲ عدد
  • خیارشور: ۴ عدد
  • سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست: ½ پیمانه
  • آب لیمو ترش: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید مهارت آشپزی را از پایه شروع کنید و از این طریق درآمد کسب کنید یا کسب و کار خود را آغاز کنید، پیشنهاد می کنیم در دوره صفر تا صد آموزش آشپزی آریا تهران شرکت کنید.

اولین قدم در طرز تهيه سالاد اندونزي، آماده کردن کلم های قرمز و سفید می باشد. برای این کار ابتدا باید کلم های قرمز و سفید را با آب سرد بشویید و سپس در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن ها خارج شود.

در قدم بعد کلم ها را به صورت رشته ای نازک و یکدست خرد کنید و در ظرف مورد نظر خود بریزید. در قدم بعد خیارشور ها را به صورت رشته ای نازک یا نگینی به دلخواه خرد کنید و به کاسه حاوی کلم ها اضافه کنید.

در ادامه هویج های شسته شده را نیز با استفاده از رنده ریز رنده کنید و به مواد سالاد اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید هویج ها را خرد کرده و به کلم اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.

پس از آن کالباس ها را به صورت نگینی خرد کرده و همراه با ذرت و نخود فرنگی های پخته شده به مواد اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.

حال برای تهیه سس سالاد اندونزي، ماست را همراه با سس مایونز و آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه در یک کاسه بریزید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود.

در مرحله بعد سس را به مواد سالاد اضافه کنید و به آرامی مواد را هم بزنید تا له نشوند و همه مواد سالاد را به سس آغشته شوند. پس از ترکیب شدن سس و سالاد، روی کاسه را با استفاده از یک سلفون بپوشانید.

حال ظرف سالاد را به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا اصطلاحا سالاد جا بیفتد و طعم خوشمزه ای به خود بگیرد. سالاد شما آماده است و می توانید میل کنید.

سالاد اندونزی با کشمش و گردو
سالاد اندونزی با کشمش و گردو

سالاد اندونزی با کشمش و گردو

در صورتی که تمایل دارید در طرز تهیه سالاد اندونزی مجلسی، از کشمش و گردو استفاده کنید می توانید برای تهیه سالاد اندونزی با کشمش و گردو به مدت ۲۰ دقیقه کشمش پلویی را در آب ولرم خیس کنید تا کاملا نرم شود. سپس کشمش ها را بشویید و در یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و سپس به مواد سالاد اضافه کنید .

برای اضافه کردن گردو به سالاد می توانید مقداری مغز گردو را با گوشتکوب یا میکسر نرم کنید و آن را همراه با کشمش ها به سالاد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شود.

اگر نگران طبع سرد سالاد هستید، باید بگوییم که گردو به دلیل طبع گرم آن، سردی سالاد را از بین می برد. گردو علاوه بر رفع سردی، طعم خوشمزه تری به سالاد می دهد.

علاوه بر این در صورت تمایل برای تهیه سالاد اندونزی با شوید میتوانید مقداری شوید را برای تزئین سالاد خود استفاده کنید یا اینکه مقداری از آن را در سالاد بریزید و هم بزنید.

آریا تهران بهترین آموزشگاه آشپزی فنی حرفه ای تهران است. ما آموزش آشپزی را از مبتدی تا پیشرفته را بصورت حضوری، آنلاین و مجازی برای شما در نظر گرفته ایم.

طرز تهیه سالاد اندونزی با مرغ و سیب زمینی

برای تهیه سالاد اندونزی با سیب زمینی و مرغ، شما به 1 عدد سینه مرغ و 2 عدد سیب زمینی نیاز خواهید داشت. شما مرغ را می توانید به دو روش درست کرده و به سالاد اضافه کنید.

در روش اول می توانید مرغ را همراه با کمی نمک، فلفل، زردچوبه، برگ بو و مقداری آب جوش روی حرارت قرار دهید تا مرغ بپزد و پس آن را ریش ریش کنید و به سالاد اضافه کنید.

در روش دوم می توانید مرغ را همراه با ادویه طعم دار کنید و آن را در تابه سرخ کنید و به سالاد اضافه کنید. این دو روش کاملا اختیازی است.

درنهایت برای اضافه کردن سیب زمینی ها نیز می توانید آن ها را همراه با مقداری آب و نمک روی حرارت قرار دهید تا سیب زمینی ها پخته شوند و سپس آن ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید و به مواد سالاد اضافه کرده و هم بزنید.

پیشنهاد ویژه: برای یادگیری طرز تهیه سالاد سزار خوشمزه رستورانی به صورت گام به گام، به صفحه طرز تهیه سالاد سزار با مرغ مراجعه کنید.

سالاد اندونزی به صورت رژیمی
سالاد اندونزی به صورت رژیمی

سالاد اندونزی به صورت رژیمی

در صورتی که تمایل دارید این سالاد خوشمزه را به صورت رژیمی میل کنید، توصیه می کنیم به جای استفاده سس مایونز که کالری بالایی دارد، از ماست کم چرب یا روغن زیتون استفاده کنید. علاوه بر این بهتر است کشمش را نیز حذف کنید.

نکات مهم در طرز تهیه سالاد اندونزی مجلسی

در صورتی که می خواهید این سالاد خوشمزه را برای مهمانی خاصی سرو کنید، می توانید آن را با پوست گوجه یا مقداری شوید تزیین کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید طرز تهیه سالاد فصل مجلسی را به صورت مرحله به مرحله یاد بگیرید، به صفحه طرز تهیه سالاد فصل مجلسی مراجعه کنید.

یکی از نکات مهم برای خوشمزه تر شدن سالاد این است که آن را بهمدت نیم ساعت الی 1 ساعت قبل از سرو، در یخچال قرار دهید تا مواد به خوبی جا بیفتد.

یکی دیگر از نکات مهمی که به شما کمک می کند سالاد خوشمزه تر و سالم تری داشته باشید این است که کالباس یا ژامبون را از مواد اولیه حذف کرده و به جای آن از مرغ ریش ریش شده استفاده کنید.

جمع بندی

همانطور که گفته شد، سالاد اندونزی یکیاز خوشمزه ترین و معروف ترین سالاد اندونزی می باشذ که در بین ما ایرانیان طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در این صفحه طرز تهیه سالاد اندونزی خوشمزه و مجلسی با کشمش و کلم را به صورت مرحله به مرحله توضیح داده ایم تا بتوانید این سالاد خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید و لذت ببرید.

سوالات متداول

سالاد اندونزی چیست؟

سالاد اندونزی یکی از سالادهای خوشمزه و معروف کشور اندونزی است که در این مقاله طرز تهیه سالاد اندونزی برای مهمانی با طعم بسیار عالی را به صورت مرحله به مرحله توضیح داده ایم.

طرز تهیه سالاد اندونزی به صورت رژیمی چگونه است؟ 

همانطور که گفتیم برای تهیه این سالاد به صورت رژیمی کافیست به جای سس مایونز از ماست بیشتر یا روغن زیتون استفاده کنید و نگران کالری سالاد نباشید.

طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش و گردو به چه صورت است؟ 

برای تهیه سالاد اندونزی با کشمش و گردو، می توانید ابتدا مقداری کشمش را در آب ولرم خیس کنید تا نرم شود و سپس آن را بشویید و در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و سپس همراه با مغز گردوهای خرد شده به سالاد اضافه کنید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات