طرز تهیه سالاد فصل رستورانی

طرز تهیه سالاد فصل مجلسی | طرز تهیه سس سالاد فصل رستورانی
فهرست مطالب

سالاد فصل یکی از محبوب‌ ترین و خوشمزه‌ ترین سالاد‌های ایرانی است که در تمامی فصول سال به عنوان یک پیش‌ غذای خوشمزه مصرف می‌ شود. این سالاد با مواد مختلفی مانند خیار، گوجه‌ فرنگی، کلم، هویج و… تهیه می‌ شود و با سس مخصوص سرو می شود. اگر می خواهید طرز تهیه سالاد فصل خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله را یاد بگیرید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سالاد فصل چیست

سالاد فصل یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفدار است که از مواد پرخاصیت و مغذی مانند کلم، هویج، کاهو، گوجه،خیار و… تهیه می شود و علاوه بر اینکه در منوی اکثر رستوران ها وجود دارد، می تواند در کنار وعده های غذایی مانند ناهار سرو شود.

این نوع سالاد مجلسی دستور بسیار ساده ای دارد و به راحتی تهیه می شود. در ادامه طرز تهیه سالاد فصل مجلسی همراه با سس سالاد فصل رستورانی را به صورت مرحله به مرحله توضیح داده ایم که بتوانید به راحتی این سالاد خوشمزه را در منزل تهیه کنید.

جهت مشاهده عکس سالاد فصل مجلسی و همچنین طرز تهیه سالاد کاهو مجلسی با ما همراه باشید.

طرز تهیه سالاد فصل مجلسی
طرز تهیه سالاد فصل مجلسی

طرز تهیه سالاد فصل رستورانی

همانطور که گفته سد، سالاد فصل مخصوص یکی از انواع سالاد برای مهمانی (انواع سالاد کاهو برای مهمانی) است که به دلیل محبوبیت زیادش در بین افراد می توانید این سالاد خوشمزه را در منوی تمامی رستوران ها مشاهده کنید. به همین خاطر در ادامه این آموزش با طرز تهیه سالاد فصل مجلسی همراه شما عزیزان هستیم.

سالاد شیرازی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفدار است که در مقاله طرز تهیه سالاد شیرازی رستورانی می توانید مراحل تهیه این سالاد خوشمزه و اصیل را یاد بگیرید.

برای تهیه مواد سالاد فصل مجلسی ابتدا باید مواد زیر را تهیه کنید:

  • گوجه فرنگی: ۲ عدد متوسط
  • خیار سالادی: ۲ عدد
  • هویج: ۲ عدد متوسط
  • کلم برگ سفید: ۱ عدد کوچک
  • کلم برگ قرمز: ۱ عدد کوچک
  • ذرت: ½ پیمانه
  • سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست چکیده: ۴ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۱ قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

در ابتدای طرز تهیه ی سالاد فصل مجلسی، ابتدا یک ظرف مناسب بردارید و سپس کلم برگ سفید و قرمز را به صورت خلالی نازک خرد کنید. در صورتی که تمایل دارید این سالاد خوشمزه را با کاهو درست کنید می توانید پس از خرد کردن کلم ها، کاهوهای از قبل شسته را خرد کنید. سپس کلم ها را از یک سمت ظرف سالادخوری به صورت یک لایه نازک بریزید.

در مرحله بعد طرز تهیه سالاد فصل با کلم، هویج ها را پوست بگیرید و سپس به صورت خلالی ریز خرد کنید و یا با استفاده از یک رنده ریز، هویج ها را رنده کنید و به صورت یک ردیف نازک در کنار کلم برگ ها بریزید.

در قدم بعد خیارها را به دلخواه پوست بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنید و به صورت ردیفی در کنار هویج ها بچینید.

در ادامه آموزش طرز تهیه سالاد فصل گوجه فرنگی ها را به صورت حلقه ای یا حبه ای خرد کرده و به صورت یک ردیف در کنار خیارها بچینید. در ردیف بعدی می توانید به دلخواه ذرت پخته شده بریزید. در صورتی که به ذرت پخته شده دسترسی ندارید می توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید. حال سالاد شما آماده است و می توانید به سراغ درست کردن سس سالاد بروید.

طرز تهیه سس سالاد فصل مجلسی
طرز تهیه سس سالاد فصل مجلسی

طرز تهیه سس سالاد فصل مجلسی

برای طرز تهیه سس سالاد فصل رستورانی (طرز تهیه سس سالاد کاهو رستورانی) ابتدا یک کاسه مناسب بردارید و مقداری ماست چکیده را همراه با سس مایونز داخل ظرف بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا با هم یکدست شوند. سپس کمی آب لیمو ترش، نمک، فلفل سیاه و شکر به آن اضافه کنید.

حال مجددا مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند و سپس در یک ظرف مناسب در کنار سالاد سرو کنید. در صورت تمایل می توانید در تهیه سس سالاد از فلفل قرمز یا رنجبیل نیز استفاده کنید.

اگر می خواهید بدانید سس سالاد سزار مجلسی چگونه تهیه می شود، حتما مقاله طرز تهیه سالاد سزار با مرغ را مطالعه کنید.

طرز تهیه سالاد فصل رژیمی

طرز تهیه سس سالاد فصل رژیمی یا طرز تهیه سالاد رژیمی چگونه است؟ در صورتی که می خواهید این سالاد را به صورت رژیمی میل کنید پیشنهاد می کنیم از سس مایونز کمتری استفاده کنید و به جای آن ماست بیشتری بریزید. در این صورت می توانید سالاد فصل را بدون هیچ نگرانی میل کنید.

اگر می خواهید بدانید طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی به چه صورت است، پیشنهاد می کنیم به صفحه طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که در این قسمت به زودی همکاران ما فیلم طرز تهیه سالاد فصل رژیمی را برای شما درج خواهند کرد.

نکات مهم در طرز تهیه سالاد فصل رستورانی

یکی از نکات مهم در طرز تهیه سالاد فصل رستورانی این است که برای تهیه سس سالاد، به حجم سالاد توجه داشته باشید. سس سالاد باید به اندازه کافی باشد.

برای تزیین سالاد فصل ایده های مختلف و جذابی وجود دارد که می توانید با توجه به سلیقه خود از مواد مختلفی برای تزئین آن استفاده کنید. به طور مثال می توانید با استفاده از پوست گوجه فرنگی، یک گل رز درست کنید و در وسط سالاد قرار دهید.

برای تهیه سس سالاد فصل صورتی می توانید سس سالاد را همراه با سس گوجه، نمک، روغن زیتون، آب لیمو و فلفل سیاه ترکیب کنید و بر روی سالاد بریزید و یا آن را در ظرف مخصوص سالاد سرو کنید.

برای مجلسی تر شدن این سالاد می توانید از لبوی پخته شده، قارچ و گوجه گیلاسی استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه : اگر به دنبال یادگیری حرفه ای انواع سالادو اردور زیر نظر سرآشپزان حرفه ای همراه با دریافت مدرک فنی حرفه ای معتبر هستید، پیشنهاد می کنیم دوره آموزش سالاد آریا تهران را از دست ندهید.

طرز تهیه سالاد فصل با لوبیا چیتی
طرز تهیه سالاد فصل با لوبیا چیتی

طرز تهیه سالاد فصل با لوبیا چیتی

طرز تهیه سالاد فصل با لوبیا چیتی به چه صورت است؟ برای تهیه سالاد فصل با لوبیا چیتی به مواد زیر نیاز دارید:

  • سیب زمینی متوسط : ۴ عدد
  • لوبیا چیتی : ۱ لیوان
  • خیارشور : ۸ عدد
  • هویج کوچک : ۲ عدد
  • شوید خشک : ۲ قاشق غذاخوری
  • کاهو : ۱۲ برگ
  • سس مایونز : ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست : ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم
  • آب لیمو ترش تازه : ۱ قاشق غذاخوری

اگر به دنبال شرکت در بهترین دوره آمورشی سنتی هستید، ما به شما دوره آشپزی سنتی آریا تهران را پیشنهاد می کنیم که با بهره گیری از تجربیات اساتید برتر می توانید تبدیل به یک آشپز ماهر شوید.

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد فصل با لوبیا چیتی ابتدا باید لوبیا چیتی ها را از ۱ ساعت قبل خیس کرده و آن را ۲ مرتبه بشویید و سپس با مقداری آب بر روی حرارت قرار دهید تا به مدت ۲ الی ۳ ساعت بپزد.

در مرحله بعد سیب زمینی را بشویید و با مقداری آب و نمک در قابلمه قرار دهید تا آبپز شود. پس از پخته شدن سیب زمینی ها، آن ها را به صورت مکعبی خرد کرده و در یک ظرف مناسب بریزید.

در قدم بعد خیارشورها را به صورت نگینی خرد کرده و به مواد اضافه کنید. حال هویج ها را رنده کنید و به مواد اضافه کنید. سپس در ادامه کاهوهای شسته شده را به صورت خلالی خرد کنید. توجه داشته باشید که ریز یا درشت خرد کردن مواد سالاد به سلیقه خودتان بستگی دارد.

در این مرحله لوبیاهای پخته شده را در یک آبکش قرار دهید و پس از خارج شدن آب آن، همراه با خیارشور، هویج و سیب زمینی به کاهو اضافه کنید.

در ادامه مقداری ماست و سس مایونز را در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط و یکدست شوند. سپس مقداری آب لیموترش را به همراه نمک و فلفل به مخلوط اضافه کرده و روی سالاد بریزید. در صورت تمایل می توانید مقداری شوید به سس اضافه کرده و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. سالاد شما آماده است. نوش جان!

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین دوره آموزشی آشپزی در تهران هستید تا بتوانید با دریافت مدرک فنی حرفه ای در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید و درآمد عالی کسب کنید، پیشنهاد می کنیم دوره آشپزی ملل آریا تهران را از دست ندهید.

طرز تهیه سالاد فصل با رب گوجه

طرز تهیه سالاد فصل با رب گوجه چگونه است؟ قبل از پاسخ به این سوال باید بگوییم که استفاده از رب گوجه یکی از نکاتی است که می تواند سالاد شما را تبدیل به یک سالاد خوشمزه و مخصوص کند.

برای طرز تهیه سالاد فصل با رب، می بایست ابتدا مقداری رب گوجه را تف دهید و به مواد سس اضافه کنید. سپس مشاهده خواهید کرد که طعم سالادتان بی نظیر خواهد شد. علاوه بر این می توانید از سس های قرمز آماده استفاده کنید و مقداری از آن را در داخل سس سالاد فصل بریزید.

با مراجعه به صفحه لیست غذا برای خانمها، می توانید لیست کاملی از انواع و اقسام غذاهای ایرانی را داشته باشید.

طرز تهیه سالاد فصل پاییز
طرز تهیه سالاد فصل پاییز

طرز تهیه سالاد فصل پاییز

طرز تهیه سالاد فصل پاییز کاملا سلیقه ای است و با توجه به ذائقه و سلیقه شما می تواند از مواد و سبزیجات مختلفی تهیه شود.

به طور مثال می توانید از انار، کلم قرمز، کاهو و بروکلی استفاده کنید. فقط کافیست همه مواد را خرد کرده و با هم مخلوط کنید و سپس با استفاده از ماست چکیده، سس مایونر، روغن زیتون بدون بو و نمک و فلفل سس سالاد را تهیه کنید.

علاوه بر این می توانید در طرز تهیه سالاد فصل پاییز، از خیار، نعنا، انار و پیاز بنفش استفاده کنید و همانطور که گفته شد مواد را به دلخوه خرد کرده و با سس مخصوص سرو کنید و لذت ببرید.

استفاده از اسفناج، پرتقال، گردو، پنیرفتا، انار و لبو می تواند از جمله مواد انتخابی شما برای سالاد فصل پاییز مجلسی باشد. اما در حالت کلی انتخاب مواد گفته شده به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

سالاد فصل به انگلیسی

سالاد فصل به انگلیسی به معنای season’s salad می باشد که در این مقاله به طور کامل در این باره توضیحات کامل ارائه داده شده است.

جمع بندی

همانطور که گفته شد، سالاد قصل یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفدار می باشد که با چند قلم مواد ساده تهیه می شود. در این مقاله طرز تهیه سالاد فصل مجلسی رستورانی را به صورت مرحله به مرحله توضیح داه ایم تا بتوانید این سالاد خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید و لذت ببرید. اگر هر گونه سوال یا نگرانی درباره آموزش سالاد فصل مجلسی دارید، می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید.

سوالات متداول

چگونه سالاد فصل مجلسی درست کنیم؟

طرز تهیه سالاد فصل مجلسی بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. فقط کافیست مواد لازم را تهیه کرده و سپس طبق مراحلی که در مقاله توضیح داده ایم پیش بروید.

طرز تهیه سس سالاد فصل مجلسی چگونه است؟ 

برای تهیه سس سالاد فصل می بایست مقداری ماست چکیده را همراه با سس مایونز با هم ترکیب کنید و سپس کمی آب لیمو ترش، نمک، فلفل سیاه و شکر به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید و در ظرفی مناسب سرو کنید.

طرز تهیه سالاد فصل رژیمی به چه صورت است؟ 

در صورتی که تمایل دارید این سالاد را به صورت رژیمی میل کنید، فقط کافیست به جای سس مایونز از ماست بیشتری استفاده کنید و بدون هیچ نگرانی میل کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات