طرز تهیه سالاد الویه با مرغ

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ | طرز تهیه سالاد الویه با کالباس مجلسی
فهرست مطالب

سالاد الویه یکی از معروف ترین و ساده ترین انواع سالادهایی است که اصالت آن به کشور روسیه برمی گردد و امروزه یکی از محبوب ترین سالادهای ایرانی به شمار می رود. این سالاد خوشمزه به روش های مختلفی تهیه می شود. اگر شما هم می خواهید طرز تهیه سالاد الویه مجلسی با مرغ و طعمی بی نظیر را به صورت مرحله به مرحله یاد بگیرید، در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ
طرز تهیه سالاد الویه با مرغ

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ

سالاد الویه همانطور که گفتیم یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین غذاها در لیست غذا برای خانمها می باشد که طرفدار بسیاری دارد و می تواند به عنوان یک وعده غذایی اصلی نیز در نظر گرفته شود. جهت مشاهده آموزش طرز تهیه سالاد الویه با مرغ، در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای سالاد الویه با مرغ عبارتند از:

  • سینه و ران مرغ بی استخوان: ۴۰۰ گرم
  • سیب زمینی: ۳۰۰ گرم
  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • هویج: ۲ عدد
  • خیار شور: ۸ عدد متوسط
  • نخود فرنگی پخته: ۱ پیمانه
  • پیازچه: ۵۰ گرم
  • سس مایونز: ۱ پیمانه
  • سس خردل: ۱ قاشق غذاخوری
  • لیمو ترش: ۱ عدد
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

پیشنهاد ویژه: سالاد اندونزی یکی دیگر از سالادهای خوشمزه و پرطرفدار است که در مقاله طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی به صورت مرحله به مرحله طرز تهیه آن را توضیح داده ایم.

لازم به ذکر است که این مواد برای طرز تهیه سالاد مرغ برای چهار نفر (طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای 4 نفر) و همچنین طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای ۳ نفر در نظر گرفته شده است، در صورتی که به دنبال مواد اولیه برای طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای 8 نفر، طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای 10 نفر (طرز تهیه سالاد الویه برای 10 نفر) یا طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای 20 نفر هستید، می بایست مقدار این مواد را چند برابر کنید.

برای تهیه سالاد الویه با مرغ، ابتدا باید گوشت مرغ را همراه با هویج و سیب زمینی در یک قابلمه مناسب بریزید و سپس مقدار 2 پیمانه آب به آن اضافه کنید و سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا مرغ و سیب زمینی ها پخته شوند.

در صورتی که قصد دارید برای طرز تهیه الویه با مرغ (طرز تهیه الویه مرغ)، تخود فرنگی را خودتان بپزید و به سالاد اضافه کنید، می نوانید مقداری نخود فرنگی را به قابلمه حاوی مرغ اضافه کنید و اجازه دهید تا پخته شود. پس از آن که آب شروع به جوشیدن کرد، کف های سفید رنگ را از روی قابلمه بردارید و دور بریزید تا طعم و بوی زهم مرغ از بین برود.

در قدم سوم از طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای ۵ نفر یا طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای ۶ نفر، تخم مرغ ها را به صورت جداگانه با 2 لیوان آب در یک قابلمه کوچک بریزید و اجازه دهید تا تخم مرغ ها آبپز شوند. در این حین می توانید به سراغ آماده کردن سس سالاد بروید.

برای تهیه سس سالاد الویه، یک ظرف بردارید و مقداری آب لیموترش را در آن بریزید و سپس سس مایونز را همراه با سس خردل و مقداری نمک و فلفل سیاه با هم مخلوط کنید.

پس از آن که مواد کاملا با هم یکدست شدند، روی درب کاسه را با یک سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا مواد به خوبی طعم دار شوند. در ادامه زمانی که سیب زمینی ها کاملا پخته شدند، اجازه دهید کمی سرد شوند و سپس پوست آن ها را بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید.

در صورت تمایل می توانید سیب زمینی ها را رنده کنید یا آن ها را له کنید. در ادامه گوشت مرغ را به صورت ریش ریش آماده کنید و به ظرف حاوی سیب زمینی اضافه نمایید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید مهارت آشپزی را از صفر شروع کنید و به دنبال بهترین دوره آموزش آشپزی زیر نظر سرآشپزان حرفه ای و مجرب هستید،  پیشنهاد می کنیم در دوره صفر تا صد آموزش آشپزی آریا تهران شرکت کنید.

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و هویج
طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و هویج

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و هویج

درمورد طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و هویج (طرز تهیه سالاد الویه با مرغ دو نفره) باید بگوییم که اضافه کردن هویج کاملا اختیاری است و در صورت تمایل می توانید هویج ها را به صورت نگینی خرد کرده و همراه با نخودفرنگی به ظرف اضافه کنید. در مرحله بعد پیازچه و خیارشور را نیز به صورت نگنی ریز خرد کرده و با هم ترکیب کنید تا مواد کاملا با هم یکدست شوند.

پس از آن که مواد سالاد کاملا با هم یکدست شدند، سس را از یخچال خارج کرده و به مواد سالاد اضافه کنید. حال همه مواد را به آرامی با هم ترکیب کنید و زیر و رو کنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

در آخرین مرحله از طرز تهیه سالاد الویه ساده با مرغ برای 4 نفر، پس از آماده شدن مواد سالاد می توانید برای زیباتر شدن ظاهر سالاد روی آن را با مواد دلخواه مانند خیارشور، هویج، جعفری و… تزیین کنید. سالاد شما آماده است نوش جان.

پیشنهاد ویژه: سالاد سزار یکی از انواع سالاد مجلسی خوشمزه است که با مراجعه به صفحه طرز تهیه سالاد سزار با مرغ  می توانید طرز تهیه سالاد سزار خوشمزه رستورانی را به صورت گام به گام یاد بگیرید.

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و کالباس
طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و کالباس

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و کالباس

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس چگونه است؟ در صورتی که تمایل دارید این سالاد خوشمزه را علاوه بر مرغ، همراه با کالباس تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم پس از آماده سازی مواد سالاد، مقداری کالباس را به صورت نگینی خرد کرده و به مواد سالاد اضافه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

فیلم طرز تهیه سالاد الویه با مرغ

اگر به دنبال فیلم طرز تهيه سالاد الويه با سينه مرغ هستید، در این قسمت به زودی فیلم طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای دو نفر و همچنین فیلم طرز تهیه سالاد الویه برای ۶ نفر درج خواهد شد.

پیشنهاد ویژه: آشپزی را در بهترین آموزشگاه آشپزی فنی حرفه ای تهران آموزش ببینید. ما آموزش آشپزی را از مبتدی تا پیشرفته را بصورت حضوری، آنلاین و مجازی برای شما در نظر گرفته ایم. شما در پایان دوره می توانی فیلم جلسات آموزش آشپزی را بهصورت رایگان دریافت کنید.

نکات مهم در دستور پخت سالاد الویه

یکی از نکات مهم در طرز تهیه ی سالاد الویه اضافه کردن آبلیمو به سس سالاد الویه می باشد که باعث خوشمزه تر شدن و خوش طعم شدن سالاد می شود اما فراوش نکنید که مقدار آبلیموی مصرف شده در سالاد نباید زیاد باشد و بهتر است که آبلیمو را همراه با نمک و فلفل سیاه ابتدا به سس اضافه کنید و سپس روی سالاد الویه بریزید.

یکی دیگر از نکات مهم در طرز تهیه سالاد الویه جوادجوادی، زمانی که سیب زمینی را رنده کردید، می توانید مقداری آب مرغ را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت چند ساعت در یخچال بماند. این کار باعث خوشمزه تر شدن سالاد می شود.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید طرز تهیه سالاد فصل خوشمزه را همراه با نکات مهم به صورت مرحله به مرحله یاد بگیرید، به صفحه طرز تهیه سالاد فصل مجلسی مراجعه کنید.

در صورتی که می خواهید سالاد الویه مرغ (سالاد الويه با مرغ) را به صورت رژیمی میل کنید می بایست از مقدار کمتری سس مایونز استفاده کنید یا اینکه به‌جای سس از روغن زیتون بیشتری استفاده کنید. این کار علاوه بر اینکه سالاد شما را تبدیل به یک سالاد رژیمی می کند بلکه باعث ماندگاری بیشتر سالاد می شود.

اگر به دنبال دستور سالاد الویه (دستور الویه مرغ) مجلسی هستید و می خواهید این سالاد را در مجلس خاصی سرو کنید، می توانید از کالباس، ذرت و یا فلفل دلمه ای استفاده کنید.

جمع بندی

سالاد الویه یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین انواع سالاد است که در بسیاری از مراسم و مهمانی ها سرو می شود. در این مقاله طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای دو نفر و همچنین فیلم طرز تهيه سالاد الويه با مرغ برای 4 نفر برای شما عزیزان ارائه داده ایم تا بتوانید این سالاد خوشمزه را به بهترین شیوه در منرل تهیه کنید.

سوالات متداول

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای 2 نفر چگونه است؟ 

برای تهیه سالاد الویه با مرغ ابندا باید مواد اولیه را تهیه کنید. در نظر داشته باشید که مواد اولیه که در این مقاله توضیح داده شده است برای 4 نفر می باشد. برای طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای 5 نفر یا طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای 6 نفر می بایست از مواد اولیه بیشتری استفاده کنید و سپس طبق مراحلی که توضیح داده ایم، پیش بروید.

نکات مهم در طرز تهیه الویه مرغ چیست؟

یکی از نکات مهم در طرز تهيه سالاد الويه با سينه مرغ، استفاده از آبلیمو تازه است که باعث خوشمزه تر شدن و خوش طعم شدن این سالاد می باشد البته همانطور که گفتیم باید توجه داشته باشید که از مقدار کمی از آبلیمو استفاده کنید و به همان شیوه ای که در مقاله توضیح داده ایم به سالاد اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ و هویج چگونه است؟

همانطور که گفتیم اضافه کردن هویج به سالاد کاملا اختیاری است. در صورت تمایل می توانید هویج ها را به صورت نگینی خرد کرده و به سالاد اضافه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات