رفع مشکل چسبیدن کلمات در ورد

رفع مشکل چسبیدن کلمات در ورد | رفع مشکل جدا شدن حروف فارسی در ورد
فهرست مطالب

برنامه ورد یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین برنامه های آفیس محسوب می شود که در بین افراد طرفدار بسیاری دارد. در حین کار با برنامه ورد ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید که یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به چسبیدن حروف فارسی در ورد می شود. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به آموزش رفع مشکل بهم چسبیدن کلمات در ورد بپردازیم؛ بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

رفع مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد 2007

بسیاری از کاربرانی که تجربه کار با این برنامه را دارند، می دانند که مشکل چسبیدن حروف و کلمات در ورد بیشتر در نسخه 2007 این برنامه اتفاق می افتد با این حال راه حل هایی که درمورد روش جداسازی کلمات چسبیده در ورد خواهیم گفت برای مشکل چسبیدن حروف در ورد 2007 ، 2013 ، 2016 و… هم کاربرد دارد.

برای رفع مشکل چسبیدن حروف و کلمات در ورد به ویژه در نسخه 2007، ابتدا فایل مورد نطر خود را در ورد باز کنید. سپس در قسمت بالا سمت چپ، روی دکمه Office کلیک کنید. در منوی باز شده گزینه Word Options را انتخاب کنید.

در این مرحله پنجره ای مشاهده می کنید که باید در آن تب Proofing را که در قسمت سمت چپ قرار دارد انتخاب کنید. عبارت When Correcting Spelling and Grammar in Word را قسمت راست پیدا کنید و همه گزینه هایی که در این قسمت وجود دارند را غیرفعال کنید. در آخر روی دکمه OK کلیک کنید تا تغییرات شما اعمال سود.

اگر می خواهید با نحوه گذاشتن عکس پس زمینه در ورد آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم به صفحه نحوه گذاشتن پس زمینه در ورد مراجعه کنید.

برای اینکه فایل مورد نظر بعد از ذخیره ساری در سایر نسخه های دیگر هم بدون مشکل و ایرادی باز شود لازم است در همین پنجره به قسمت Save بروید و منوی Save Files in this Format را باز کنید و عبارت Word 97-2003 Document را پیدا کنید. در نهایت دکمه OK را بزنید.

به خاطر داشته باشید که در این حالت برای رفع مشکل چسبیدن حروف و کلمات در ورد دیگر نمی توانید از برخی ویژگی های نسخه های جدیدتر استفاده کنید. جهت حل مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد 2016 می توانید مراحلی که ذکر شد را طی کنید.

اگر در حین کار با ورد با مشکل نیم فاصله روبرو هستید و می خواهید بدانید از چه کلید ترکیبی برای ایجاد نیم فاصله باید استفاده کنیم، به صفحه حل مشکل نیم فاصله در ورد مراجعه کنید.

رفع مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد 2007
رفع مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد 2007

نحوه جلوگیری از چسبیدن کلمات در ورد

علت مشکل چسبیدن حروف فارسی در ورد در اکثر مواقع به خاطر عدم وجود فونت استفاده شده در دیگر کامپیوترها می باشد. برای حل این مشکل وارد تب File شوید و گزینه Options را انتخاب کنید.

هم اکنون پنجره ای مشاهده می کنید که در آن بایذ در پنل سمت چپ به بخش Save بروید و در قسمت راست در تنظیمات باز شده عبارت Embed Fonts in the File را فعال کنید. علاوه بر این می توانید گزینه Do not Common Fonts را فعال کنید.

حال می توانید به راحتی و بدون هیچ گونه دردسری فایل ها را انتقال دهید و دیگران نگران مشکل چسبیدن حروف فارسی در ورد نباشید.

فارسی نوشتن اعداد در ایلوستریتور یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. برای برطرف کردن این مشکل مقاله رفع مشکل فارسی نویسی در ایلوستریتور را مطالعه کنید.

روش جداسازی حروف چسبیده در ورد

همانطور که در روش اول رفع مشکل به هم چسبیدن کلمات در وردتوضیح دادیم زمانی که با نسخه بالای ورد کار می کنید اما قصد دارید آن ها را در مقصدی با نسخه قدیمی ورد باز کنید، جهت جداسازی حروف چسبیده در ورد ابتدا وارد تب File شوید و گزینه Options را انتخاب کنید.

در پنجره ای که مشاهده می کنید روی گزینه Advanced کلیک کنید. اکنون عبارت Compatibility Options For را بیابید و منوی کشویی را باز کنید و سپس روی گزینه All New Documents ضربه بزنید.

اگر منویی زیر آن باز نشد دکمه OK را بزنید. در صورتی که منوی زیر آن باز شد گزینه Word 2007 Microsoft Office را انتخاب کنید و در آخر روی OK کلیک کنید. در این قسمت کار تمام است و دیگر با مشکل چسبیدن حروف فارسی در ورد روبرو نخواهید شد.

اگر در هنگام کار با برنامه فتوشاپ با کند شدن این برنامه مواجه هستید، برای برطرف کردن مشکل کند شدن سرعت فتوشاپ و بررسی دلایل آن، مقاله حل مشکل کند شدن فتوشاپ را از دست ندهید.

روش جداسازی حروف چسبیده در ورد
روش جداسازی حروف چسبیده در ورد

رفع مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد 2010

تا به حال برای رفع مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد 2010 راه حلی به جزء ذخیره سازی فایل های ورد 2010 به فرمت ورد 2003 ارائه نشده است که این راهکار باعث ایجاد مشکلاتی از جمله از بین رفتن تنظیمات و افکت های ویژه ورد 2010 می شود؛ اما نگران نباشید در ادامه راه حلی را به شما معرفی خواهیم کرد که برای رفع این مشکل به شما کمک می کند.

پیشنهاد ویژه : چگونه در ورد کادر بکشیم

برای این کار ابتدا در پنجره ورد از منوی استارت زیر منوی Microsoft Office را انتخاب کنید. در قدم بعد تب فایل را باز کنید و از پنل سمت چپ روی گزینه Options کلیک کنید. دراین قسمت پنجره Word Options برای شما باز می شود که باید از پنل سمت چپ روی گزینه Advanced ضربه بزنید.

در این مرحله از پنجره باز شده به Title (عنوان) Compatibility Options For بروید و سپس از زیر آن با باز کردن منوی کرکره ای ذخیره سازی سند گزینه Microsoft Office Word 2007 را انتخاب کنید و در آخر روی دکمه ok فشار دهید تا تغییرات اعمال شود. اکنون کار تمام است و دیگر مشکلی پیش نخواهد آمد.

یکی از سوالات پرتکراری که توسط کاربران پرسیده می شود این است که چگونه مشکل فارسی کردن اعداد در فتوشاپ را برطرف کنیم؟ برای پاسخ به این سوال به صفحه چرا در فتوشاپ اعداد انگلیسی تایپ نمی شود مراجعه کنید.

رفع مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد 2010
رفع مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد 2010

رفع مشکل چسبیدن کلمات در ورد در نسخه های قدیمی

اگر از نسخه های قدیمی ورد استفاده می کنید و با به هم ریختگی کلمات و جسبیدگی حروف مواجه هستید، برای رفع مشکل چسبیدن کلمات در ورد باید مراحل زیر را طی کنید.

در قدم اول فایل مورد نظر خود را باز کنید و سپس روی دکمه Office در قسمت بالا سمت راست فشار دهید و بعد از آن در قسمت پایین صفحه سمت راست روی گزینه Word Options کلیک کنید.

در مرحله بعد وارد منو سمت چپ قسمت Proofing شوید و پس از آن در سمت راست صفحه عبارت When Correcting Spelling and Grammar in Word را پیدا کنید و همه گزینه های موجود را غیر فعال کنید.

در اخر برای اینکه فایل مورد نظر شما در نسخه های دیگر با مشکلی روبرو نشود در همان صفحع روی منو کشویی Save Files in this Format کلیک کنید و روی گزینه Word 97-2003 Document کلیک کنید. در انتها روی دکمه OK فشار دهید تا تغییرات ذخیره شود.

جمع بندی 

اگر با برنامه ورد سروکار دارید حتما با مشکل چسبیدن حروف فارسی در ورد برخورد کرده اید که یکی از رایج ترین مشکلات ورد محسوب می شود. به همین منظور در این مقاله به رفع مشکل جدا شدن حروف فارسی در ورد پرداخته ایم تا بتوانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

سوالات متداول 

علت مشکل چسبیدن کلمات در ورد چیست؟

یکی از رایج ترین دلیل مشکل چسبیدن حروف فارسی در ورد عدم وجود فونت استفاده شده در دیگر کامپیوترها می باشد که راه حل برطرف شدن این مشکل را در مقاله به طور کامل توضیح داده ایم.

مشکل چسبیدن کلمات در ورد 2007 را چگونه برطرف کنیم؟

رفع مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد 2007 بسیار ساده است و می توانید با انجام دادن چند مراحله ساده که در این مقاله توضیح داده ایم، این مشکل را به راحتی برطرف کنید.

1.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات