رفع مشکل فارسی نویسی در ایلوستریتور

رفع مشکل فارسی نویسی در ایلوستریتور | تنظیمات نوشته در ایلوستریتور
فهرست مطالب

ایلوستریتور به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین برنامه های گرافیکی محسوب می شود. اگر به تازگی وارد محیط ایلوستریتور شده اید ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید که یکی از این مسائل فارسی نوشتن در ایلوستریتور می باشد. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به صفر تا صد رفع مشکل فارسی نویسی در ایلوستریتور بپردازیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگر شما هم در حین کار با برنامه پرکاربرد فتوشاپ با مشکل تایپ اعداد انگلیسی روبرو هستید، به شما پیشنهاد می کنیم به صفحه چرا اعداد انگلیسی تایپ نمی شود مراجعه کنید.

رفع مشکل فارسی نویسی در ایلوستریتور

همانطور که گفتیم مشکل فارسی نویسی در ایلوستریتور یکی از رایج ترین مسکلات در هنگام کار با این برنامه می باشد. اگر تا به حال با این برنامه کار کرده باشید حتما با این مشکل برخورد کرده اید. در ادامه می توانید با رفع مشکل فارسی نویسی در ایلوستریتور در نسخه های مختلف آشنا شوید.

  • مشکل تایپ فارسی در ایلوستریتور 2018

برای فارسی نوشتن در ایلوستریتور 2018، نیاز نیست مراحل پیچیده ای را طی کنید. برای این کار کافیست از منوی افقی موجود در نرم افزار ایلوستریتور، عبارت Edit را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Preferences  بروید و بعد از آن روی کلمه Type ضربه بزنید. در پنجره ای که مقابل شما باز می شود باید گزینه Show Indic Options را فعال کنید. در نهایت شما مشکل تایپ فارسی در ایلوستریتور را برطرف کرده اید.

اگر به دنبال بهترین برنامه‌‌های ادیت فیلم و عکس اندروید  هستید، مقاله بهترین برنامه ادیت فیلم و عکس را مطالعه کنید.

  • مشکل تایپ فارسی در ایلوستریتور 2019

برای رفع مشکل تایپ فارسی در ایلوستریتور 2019، باید تقریبا مسیری مشابه نسخه 2018 را با اندکی تفاوت طی کنید. برای شروع ابتدا وارد منوی Edit شوید و سپس گزینه Type را انتخاب کنید. بعد از آن وارد بخش Language Options شوید و در پنجره باز شده تیک گزینه Show Indic Options را فعال کنید.

در این مرحله برنامه را ببندید و مجددا باز کنید. حال در منوی بالا گزینه Windows را انتخاب کرده و بعد از آن روی گزینه Type ضربه بزنید و Paragraph را انتخاب کنید.

حال در پنجره باز شده روی علامت سه خط که با کادر قرمز مشخص شده است کلیک کنید و سپس در منوی باز شده تیک گزینه Middle Eastern & South Asian Single Line Composer را بزنید. در این قسمت کار تمام است و مشکل فارسی نویسی حل شده است.

اگر به تازگی با محیط پریمیر و افترافکت آشنا شده اید و می خواهید این دو برنامه کاربردی را به طور کامل و جامع با هم بررسی کنید، مقاله تفاوت نرم افزارهای پریمیر و افترافکت را مطالعه کنید.

  • مشکل تایپ فارسی در ایلوستریتور 2022

برای رفع مشکل تایپ فارسی در ایلوستریتور 2022 می توانید یک نسخه Arabic برای نصب ایلوستریتور را نصب کنید تا مشکل برطرف شود. در صورت برطرف نشدن مشکل می توانید مراحل زیر را طی کنید.

برای شروع وارد منوی افقی نرم افزار شوید و گزینه Windows را انتخاب کنید و سپس روی کلمه Type ضربه بزنید و روی عبارت Paragraph کلیک کنید. برای برطرف کردن تایپ فارسی در ایلوستریتور، در پنجره باز شده منوی برگر را انتخاب کرده و گزینه Middle Eastern Single Line Composer را فعال کنید.

اگر شما هم با ورد کار می کنید ممکن است تا به حال با مشکل نیم فاصله در ورد برخورد کرده باشید. در صورتی که شما هم با این مشکل روبرو هستید می توانید مقاله حل مشکل نیم فاصله در ورد را مطالعه کنید.

رفع مشکل فارسی نویسی در ایلوستریتور
رفع مشکل فارسی نویسی در ایلوستریتور

رفع مشکل تایپ همزمان فارسی و انگلیسی در ایلوستریتور

شاید شما هم در حین کار با این نرم افزار با مشکل تایپ همزان فارسی و انگلیسی برخورد کرده باشید. برای حل این مشکل در ایلوستریتور باید مراحل زیر را طی کنید.

در ابتدا وارد منوی افقی در قسمت بالای نرم افزار شوید و روی گزینه Windows ضربه بزنید. در این قسمت منویی برای شما باز می شود که باید در آن گزینه Type را پیدا کنید. بعد از آن وارد بخش Paragraph شوید و در پنجره باز شده روی علامه سه خط کلیک کنید.

در ادامه روی گزینه Right-To-Left Parargraph Direction کلیک کنید. در نهایت شما با انجام این مراحل با هیچ مشکلی روبرو نخواهید بود.

یکی از سوالات پرتکرار کاربران این است که چرا در پینترست عکس یا فیلم باز نمی شود. برای بررسی دلایل و راه حل مشکل بازنشدن فیلم و عکس در پینترست، به صفحه مشکل باز نشدن پینترست چیست مراجعه کنید.

تغییر زبان در ایلوستریتور

برای تغییر زبان در ایلوستریتور، فقط کافیست مراحل ساده ای را طی کنید. در ابتدا در قسمت پایین سمت چپ، آیکون ویندوز را انتخاب کنید و بعد از آن روی دکمه تنظیمات یا چرخ دنده کلیک کنید. عبارت Time & Language را جستجو کنید و آن را انتخاب کنید. زبان مورد نظر را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

یکی از سوالات پرتکررای که توسط بسیاری از کاربران پرسیده می شود این است که چگونه زبان را در Adobe Illustrator Mac تغییر دهم؟ برای این کار کافیست در پنل سی سی که روی دستکتاپ قرار دارد، در قسمت تنظیمات برنامه ها روی زبان برنامه ها کلیک کنید. در این بخش زبان مورد نظرتان را تغییر دهید.

اگر دارای برنامه ایلوستریتور نسخه ۲۰۲۱ هستید، در صورتی که سیستم عامل شما ویندوز است برای تغییر زبان ابتدا باید وارد بخش تنظیمات شوید و گزینه زمان و زبان را انتخاب کنید. در قدم بعد برگه Region & Language را انتخاب کنید و در قسمت زبان ها، زبان مورد نظر را انتخاب کنید.

بسیاری از کاربران شکایت دارند که چرا فتوشاپ کند کار می کند. اگر شما هم به دنبال این هستید که بدانید مشکل کند شدن سرعت فتوشاپ را چگونه باید برطرف کنیم، مقاله حل مشکل کند شدن فتوشاپ را مطالعه کنید.

فاصله بین حروف در ایلوستریتور

یکی دیگر از مشکلات رایج که بسیاری از افراد در حین کار با ایلوستریتور با آن مواجه هستند، مشکل فاصله بین حروف در ایلوستریتور می باشد. برای اینکه در هنگام کار با ایلوستریتور مشکل تایپ نداشته باشید بهتر است هنگام نصب این برنامه نسخه arabic را انتخاب کنید. در صورتی که با انجام این کار همچنان مشکل برطرف نشد، می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

برای رفع مشکل جدا نوشته شدن حروف در این برنامه کافیست که ابتدا وارد منوی پاراگراف شوید. برای اینکار می توانید یا از کلیدهای ترکیبی Altr+Ctrl+T استفاده کنید یا در نوار منوی بالا گزینه windows را انتخاب کنید و سپس کلمه Type را پیدا کنید و سپس روی Paragraph کلیک کنید.

برای مشکل جدا نوشته شدن حروف کافیه که وارد منوی پاراگراف بشید.برای رسیدن به این پنجره کافیه از کلید های ترکیبی Altr+Ctrl+T استفاده کنید یا مسیر زیر را طی کنید : از نوار منوی بالا گزینه ی windows را کلیک کنید موس را رویType نگه دارید Paragraph را کلیک کنید حالا در پنجره ای که باز میشه گزینه برای رفع دو مشکل وجود دارد. حال در پنجره ای که باز می شود می توانید دو مشکل را برطرف کنید.

  • حل مشکل جدانویسی حروف فارسی و عربی

برای اینکار کافیست در پنجره باز شده تنظیمان پنجره را پیدا کنید و روی گزینه Middle Eastern Single Line Composer کلیک کنید تا مشکل حروف حل شود و به صورت منظم و درست در کنار هم قرار بگیرند.

  • راست چین در ایلوستریتور

برای رفع مشکل راست چین در ایلوستریتور کافیست از پنجره باز شده روی تنظیمات یا برگر کلیک کنید سپس در کادری که مشاهده می کنید گزینه Right to Left Paragraph Direction را انتخاب کنید. در این قسمت کار تمام است و دیگر مشکلی در تایپ کردن نخواهید داشت.

مقاله پیشنهادی : کیبورد فارسی کامپیوتر

فاصله بین حروف در ایلوستریتور
فاصله بین حروف در ایلوستریتور

فارسی نوشتن اعداد در ایلوستریتور

یکی از رایج ترین سوالات کاربرانی که با برنامه ایلوستریتور سرورکار دارند این است که فارسی نوشتن اعداد در ایلوستریتور چگونه است؟

بعضی اوقات در حالی که زبان کیبورد را روی فارسی تنظیم می کنیم باز هم اعداد به صورت انگلیسی نوشته می شوند. حال سوال اینجاست که چگونه باید این مشکل را برطرف کرد؟

برای حل این مشکل نیاز نیست کار پیچیده ای را انجام دهید. فقط کافیست در تنظیمات نوشته در ایلوستریتور فونت را تغییر دهید. زمانی که فونت نوشته را روی فونت فارسی مثل bnazanin تنظیم می کنیم مشاهده خواهید کرد که اعداد هم به صورت فارسی تایپ می شوند. جهت دانلود فونت فارسی برای ایلوستریتور می توانید به سایت های دانلود فونت فارسی مراجعه کرده و یک فونت دلخواه را انتخاب کنید.

جمع بندی 

ایلوستریتور یکی از برنامه های گرافیکی محبوب و کاربردی محسوب می شود که بسیاری از افراد در حوزه کاری خود با آن سروکار دارند. در هنگام کار با این برنامه ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شوید که یکی از این چالش ها فارسی نوشتن در ایلوستریتور یا فارسی نوشتن اعداد در ایلوستریتور می باشد. به همین منطور در این مقاله بطور کامل درمورد رفع مشکل فارسی نویسی در ایلوستریتور توضیح داده ایم.

سوالات متداول

رفع مشکل فارسی نویسی در ایلوستریتور 2017 و 2018 چگونه است؟

برای رفع این مشکل ابتدا باید در نوار منو بالا Edit را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Preferences  بزنید و کلمه Type را انتخاب کنید. در پنجره ای که مشاهده می کنید گزینه Show Indic Options را فعال کنید تا مشکل شما برطرف شود.

تغییر زبان در ایلوستریتور به چه صورت می باشد؟

برای تغییر زبان در ایلوستریتور کافیست در قسمت پایین سمت چپ آیکون ویندور را انتخاب کرده و روی دکمه تنظیمات ضربه بزنید سپس روی Time & Language کلیک کنید و زبان مورد نظر را وارد کنید.

فارسی نوشتن اعداد در ایلوستریتور چگونه است؟

برای فارسی نوشتن اعداد در ایلوستریتور باید فونت در تنظیمات نوشته فونت مورد نظر را روی فونت فارسی مانند bnazanin تنظیم کنید سپس مشاهده خواهید کرد که اعداد به صورت فارسی تایپ می شوند.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات