چگونه در ورد کادر بکشیم

چگونه در ورد کادر بکشیم | ایجاد چند کادر در یک صفحه ورد | انواع حاشیه در ورد
فهرست مطالب

یکی از قابلیت های کاربردی و بسیار جذاب در نرم افزار ورد، قابلیت کشیدن کادر زیبا دور متن و صفحه در ورد می باشد که با استفاده از این روش می توانید ظاهر نوشته خود را جذاب تر کنید و به عنوان یک فرد حرفه ای دیده شوید. اگر می خواهید بدانید ایجاد کادر دور متن در ورد چگونه است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه در ورد کادر بکشیم

اگر می خواهید بدانید ایجاد حاشیه در صفحات ورد-Page Borders Word چگونه انجام می شود، در ادامه با آموزش ایجاد کادر دور متن در ورد همراه شما هستیم تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم.

در ابتدا می بایست نرم افزار ورد را باز کرده و سپس از قسمت نوار بالا بر روی تب Design کلیک کنید.

اگر در هنگام کار با نرم افزار ورد با مشکل چسبیدن حروف فارسی مواجه هستید، با مطالعه مقاله رفع مشکل جدا شدن حروف فارسی در ورد می توانید این مشکل را برطرف کنید.

چگونه در ورد کادر بکشیم
چگونه در ورد کادر بکشیم

سپس در قسمت تسک بار اصلی Word و از طریق منو Page Background باید گزینه Page Border را انتخاب کنید.

در این مرحله از آموزش تصویری و ساده کشیدن کادر در ورد برای شما صفحه جدیدی مانند پاپاپ باز می شود که شامل سه زبانه اصلی می باشد:

  • زبانه Borders

شما با استفاده از این زبانه می توانید برای یک پاراگراف مشحص بورد تعین کنید و تنظیماتی که ایجاد می کنید تنها برای یک پاراگراف خاص ایجاد می شود. برای استفاده از این قابلیت می بایست بعد از طی کردن مسیر ذکر شده، پاراگراف مورد نظر را انتخاب کرده و یا پس از ایجاد کادر دلخواه شروع به نوشتن کنید.

اگر می خواهید با تنظیمات نیم فاصله در ورد آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مقاله نیم فاصله در ورد را مطالعه کنید.

چگونه در ورد کادر بکشیم
چگونه در ورد کادر بکشیم
  • زبانه Page Borders

نوسط این گزینه شما می توانید برای دور کل متن کادر ایجاد کنید. از آنجایی که شما توسط این گزینه می توانید برای کل نوشته خود کادر بسازید، این امکان برای شما فراهم است که در همان ابتدای نوشتن محتوا یا بعد از اتمام نوشته کادر دلخواه خود را ایجاد کنید.

  • زبانه Shading

در صورتی که تمایل دارید برای یک پاراگراف مشخص در ورد کادر ایجاد کنید، باید از این گزینه استفاده کنید. برای استفاده از این گزینه باید ابتدا بخش مورد نظر را در فایل ورد انتخاب کرده و سپس مسیر ذکر شده را دنبال کنید. یا اینکه بعد از ایجاد کادر با استفاده از ویژگی های مورد نظر شروع به نوشتن محتوا کنید.

پیشنهاد ویژه : ایجاد پس زمینه در ورد

برای تنظیم کادر دور متن شما می بایست زبانه را انتخاب کرده Page Boarder و تنظیمات مربوط به این بخش را مدیریت کنید.

در این مرحله از کشیدن کادر دور صفحه در ورد، با چندین موارد روبرو خواهید شد که به شرح زیر می باشند:

  • Settings

شما با استفاده از این قسمت می توانید مشخص کنید که از چه نوع بوردری قصد دارید استفاده کنید. در این حالت یک پیش نمایش از هر یک از حالت ها را  می توانید مشاهده کنید.

  • Style

شما از طریق این بخش می توانید مشخص کنید که قصد دارید که چه نوع کادری در دور متن قرار بگیرد.

چگونه در ورد کادر بکشیم
چگونه در ورد کادر بکشیم
  • Color

این گزینه به شما کمک می کند تا رنگ دلخواه بوردر متن یا صفحه را انتخاب کنید که این امر در هنگام پرینت رنگی بسیار کاربرد دارد.

چگونه در ورد کادر بکشیم
چگونه در ورد کادر بکشیم
  • Width

در قدم بعد شما می توانید با استفاده از این گزینه مقدار ضخامت بوردر را مشخص کنید که نمونه ای از آن را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

چگونه در ورد کادر بکشیم
چگونه در ورد کادر بکشیم
  • Art

یکی دیگر از گزینه هایی که در هنگام مدیریت تنظیمات می توانید از آن استفاده کنید، گزینه Art می باشد. توسط این گزینه شما می توانید از آیکون های متفاوت و زیبا برای کادرگذاری در ورد استفاده کنید.

چگونه در ورد کادر بکشیم
چگونه در ورد کادر بکشیم
  • Preview

این گزینه به شما این امکان را می دهد تا بتوانید پیش مایشی از نتیجه تغییراتی که اعمال کرده اید مشاهده کنید. علاوه بر این در این قسمت می توانید مشخص کنید که کدام یک از خطوط کادر در ورد برای شما اعمال شود. لاذم به ذکر است که برای مدیریت خطوط می توانید از طریق 4گزینه موجود در اطراف پیش نمایش اقدام کنید.

  • Apply to

بعد از اینکه همه تنظیمات مورد نظر را مشخص کردید، نوبت ان رسیده است تا مشخص کنید که قصد دارید کادر دور متن در ورد برای چه قسمت هایی اعمال شود که برای این کار شما با 4 گزینه مواجه خواهید شد.

Whole document: کادرگذاری برای کل صفحات فایل ورد

This section: کادرگذاری روی بخش انتخابی

This section – First page only: کادرگذاری تنها برای صفحه اول ورد

This section – All except first page: کادرگذاری برای تمامی صفحات بغیر از صفحه اول فایل ورد

چگونه در ورد کادر بکشیم
چگونه در ورد کادر بکشیم

بعد از اتمام تمامی مراحل کشیدن کادر دور متن، برای اعمال تغییرات روی دکمه ok کلیک کنید تا همه تغییرات ذخیره شود.

لاذم به ذکر است که برای ایجاد چند کادر در یک صفحه ورد می بایست این روش را مجددا تکرار کنید.

حذف حاشیه در ورد 2010

اگر به هر دلیلی تصمیم به حذف کادر دور متن در ورد دارید، به سادگی می توانید این کار را انجام دهید.

برای این کار ابتدا باید وارد زبانه Design شده و گزینه Page Borders را انتخاب کنید. سپس Settings را روی حالت None قرار دهید و سپس بر روی دکمه ok کلیک کنید. حال به راحتی حذف حاشیه در ورد 2010 انجام شده است.

چگونه در ورد کادر بکشیم در گوشی

یکی از سوالاتی که توسط بسیاری از کاربران پرسیده می شود این است که چگونه در ورد کادر بکشیم در گوشی؟

برای نحوه ایجاد حاشیه در صفحات Word گوشی همانند ایجاد کادر دور متن در ورد 2010 و دیگر نسخه های ورد می باشد. شما برای این کار می بایست وارد تب Home شده و از قسمت Paragraph ابزار borders را انتخاب کنید.

زمانی که این ابزار را انتخاب می کنید برای شما منویی باز می شود که باید از میان گزینه های موجود در منو، عبارت Borders and Shading را انتخاب کنید.

در این بخش می توانید کادر مورد نظر را انتخاب کرده و کادربندی در گوشی را به راحتی انجام دهید.

علاوه بر این روش شما می توانید برای ایجاد انواع حاشیه در ورد گوشی از تب design ابزار Page Borders را انتخاب کرده و در پنجره باز شده بر روی تب borders ضربه بزنید تا برای متن ورد گوشی، کادر دلخواهتان ایجاد شود.

جمع بندی 

کشیدن کادر دور صفحه در ورد یکی از قابلیت هایی است که نرم افزار ورد در اختیار کاربرانش قرار داده است تا بوسیله آن متن ظاهری زیباتر و خوانایی بیشتری داشته باشد. اگر شما هم می خواهید صفر تا صد افزودن کادر و حاشیه در ورد و نحوه حذف آن را یاد بگیرید این مقاله را از دست ندهید.

سوالات متداول 

چگونه در ورد کادر بکشیم در گوشی؟

آموزش ایجاد کادر دور متن در ورد گوشی با ورد ویندوز هیچ تفاوتی با هم ندارند. برای ایجاد کادر دور متن در ورد گوشی می بایست وارد تب Home شده و از قسمت Paragraph ابزار borders را انتخاب کنید و سپس مراحلی که در مقاله ذکر شده است را انتخاب نمایید.

کشیدن کادر زیبا دور متن و صفحه در ورد چگونه است؟

ایجاد کادر دور متن در ورد 2010 و دیگر نسخه های ورد بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. برای این کار کافیست از قسمت نوار بالا بر روی تب Design کلیک کنید و در قسمت تسک بار اصلی Word و از طریق منو Page Background باید گزینه Page Border را انتخاب کنید. سپس توسط تنظیماتی که در مقاله ارائه داده ایم کادر مورد نظر خود را ایجاد کنید.

حذف حاشیه در ورد 2010 چگونه انجام می شود؟

برای حذف حاشیه در ورد می بایست وارد زبانه Design شده و گزینه Page Borders را انتخاب کنید. سپس Settings را روی حالت None قرار دهید و سپس بر روی دکمه ok کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات