رینگ فولادی

تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی
فهرست مطالب

رینگ یکی از قطعات مهم برای به حرکت در اوردن ماشینه و اگه نباشه عملا رانندگی غیر ممکن میشه. در این مقاله قصد داریم تا در مورد رینگ فولادی و تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی که تو بازار کاربرد دارند با شما صحبت کنیم، اگه این سوال ذهن شما رو درگیر کرده که رینگ آلومینیومی یا فولادی بخریم و دوست داری درمورد مزایا و معایب رینگ های فولادی، الومینیومی و علت اصلی تفاوت قیمت این دو جنس توی بازار اطلاعات مهمی به دست بیاری پس ادامه مطلب رو از دست نده.

منظور از رینگ فولادی چیست

رینگ فولادی

منظور از رینگ فولادی چیست؟ رینگ فولادی ۲۰۷ چیست؟

رینگ ماشین، همان رینگ موتوری یا رینگ پیستون است که در موتورهای احتراق داخلی به دور پیستون قرار می‌گیرد. این رینگ‌ها از فلز یا سرامیک ساخته شده‌اند و به شکل حلقه‌های کوچکی هستند که به طول پیستون نصب می‌شوند.

وظیفه اصلی رینگ‌ها در موتورهای احتراق داخلی، ایجاد حاکمیت بر فشار گازهای احتراقی در اتاق سوخت موتور است. وقتی سوخت در اتاق سوخت احتراق می‌کند، فشار گازهای احتراقی باعث تولید نیروی محرکه می‌شود اما برای بهینه‌سازی این فشار و تبدیل تمام انرژی احتراق به نیروی مفید، لازم است این فشار‌ها را در اتاق سوخت نگه داریم تا به محل انجام کاری (مثلاً ترمز کردن) منتقل شود.

در این‌جا نقش رینگ‌ها به کار می‌آید. رینگ‌ها با تماس محکم با دیواره‌های داخلی اسلندر (بخشی از اتاق سوخت) قسمت گازهای احتراقی را در اسلندر نگه می‌دارند و اجازه نمی‌دهند که فشار گازها به سرعت از اسلندر فرار کند.

این باعث افزایش کارایی موتور و بهبود عملکرد آن می‌شود. رینگ‌ها نقش بسیار مهمی در عملکرد موتور دارند و باید به‌طور منظم بررسی و در صورت لزوم تعویض شوند تا عمر مفید موتور و کارایی آن حفظ شود.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید اطلاعات کاملی درباره تفاوت بین رینگ های فولادی و آلومینیومی بدست آورید، حتما مقاله تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی را مطالعه کنید.

همان طور که میدانید الیاژ فولاد یکی از محکم ترین الیاژ ها برای استفاده های مختلف هستند. به نظر شما استفاده از الیاژ فولاد داخل رینگ خوبه یا بده.

همان طور که گفتم الیاژ فولاد علاوه بر مقاومت بالایی که داره جرم بیشتر نسبت به سایر الیاژ ها داره که در ساخت رینگ با فولاد باعث افزایش وزن و مقاومت ان میشه. بیشترین رینگ مورد استفاده بازار رینگ فولادی می باشد که به دلیل مقاومت زیاد مورد استفاده قرار میگیره.

به همین خاطر خرید رینگ فولادی برای افرادی مناسبه که به دنبال مقاومت و ماندگاری بیشتری هستند چرا که این رینگ ها در برابر عوامل محیطی مثل برف و باران مقاوم تر از رینگ های دیگه هستند.

برعکس رینگ های آلومینیومی، رینگ‌فولادی در برابر شکستن و ترک خوردن بسیار مقاوم تر است و می توان گفت این عامل یکی از مهم ترین فرق رینگ فولادی و آلومینیومی (فرق رینگ فولادی با رینگ آلومینیومی) محسوب می شود. لاذم به ذکر است که تا زمانی که از نوع رینگ به خوبی مراقبت شود، لایه بیرونی آن از بین نمی ره و دچار زنگ زدگی نمی شه.

اگه میخوای با انواع قطعات جلوبندی خودرو بیشتر آشنا بشید و کاربرد هریک از ان ها رو بدونید، مقاله قطعات جلوبندی خودرو رو مطالعه کنید.

رینگ فولادی به دلیل مقاومت و سختی بالا، آسیب پذیری کمتری در مقال عوامل محیطی داره و همین امر باعث شده که تعمیر و ترمیم راحتی داشته باشه. بطور مثال زمانی که خم شود شما به راحتی می توانید آن را با استفاده از ابزاری مانند چکش ترمیم کنید.

اگر به دنبال تنوع طرح در رینگ هستید باید بگیم که این نوع رینگ مناسب شما نیست چون تنوع رینگ فولادی نسبت به رینگ آلومینیومی خیلی کمتره و این امر یکی از تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی (فرق رینگ فولادی و آلومینیومی) محسوب می شود.

یکی از معایب رینگ فولادی وزن زیاد آن هاست که این امر باعث کاهش شتاب خودرو و درنهایت افزایش استهلاک ماشین میشه.

از طرفی دیگر باید گفت که وزن رینگ فولادی در فصل سرد زمستان مزایای این رینگ محسوب میشه چرا که از لیز خوردن خودرو در برف و یخ جلوگیری میکنه. به همین دلیل خیلی از افراد در فصل زمستان از این نوع رینگ استفاده می کنند.

اگه میخوای صافکاری بزنی ولی نمیدونی قمیت دستگاه های صافکاری چنده حتما مقاله قیمت دستگاه صافکاری اتوماتیک رو مطالعه کن و از قیمت دستگاه صافکاری اتوماتیک باخبر شو.

منظور از رینگ آلومینیومی چیست

رینگ الومینیومی

در بالا در مورد رینگ های فولادی گفتیم که مقاومت بالایی دارند و به همین راحتی قابل شکستن نیستن اما رینگ های الومینیومی به دلیل داشتن الیاژ انعطاف پذیر و وزن کم برای رینگ مناسبه همچنین به دلیل این که وزن کمتری نسبت به فولاد داره تاثیر زیادی در شتاب و فرمون پذیری ماشین داره.

خرید این رینگ برای افرادی مناسبه که زیبایی ظاهری رینگ اهمیت بیشتری نسبت به مقاوت آن داره. رینگ های آلومینیومی از ترکیب آلومینیوم و نیکل تشکیل شده که نسبت به رینگ های فولادی تنوع بیتشری دارن و این عامل یکی از تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی به شما می آید که می تونید عکس رینگ فولادی (تصویر رینگ فولادی) رو در بالا مشاهده کنید.

پیشنهاد ویژه: واکس لاستیک دست ساز

از نظر وزن میشه گفت که وزن رینگ آلومینیومی نسبت به رینگ فولادی سبک تره و این عامل باعث افزایش شتاب خودرو و همچنین کاهش سوخت می شه.

زمانی که وزن رینگ کمتر باشه باعث میشه که فشار کمتری به سیستم تعلیق خودرو وارد بشه و درنتیجه خودرو عملکرد بهتری میتونه ارائه بده.

یکی دیگه از فرق رینگ فولادی با آلومینیومی (تفاوت رینگ فولادی با آلومینیومی)، عدم مقاومت و ماندگاری رینگ الومینیومی است چرا که این رینگ ها به دلیل ظرافتی که دارند در مقابل ضربه ها و آسیب ها مقاوم نیستند و زود می شکنند یا خم می شوند.

همان طور که میدانید برای ساخت رینگ های اسپرت که شکل و شمایل زیبایی دارند و طالب این رینگ در ایران بسیار زیاد است اما توصیه نمیشود در ادامه علت این قضیه را به شما میگوییم.

اگر به دنبال بهترین رنگ برای خودرو خود هستید و قصد دارید هزینه رنگ کامل خودرو در سال 1401 برای انواع خودروهایی از جمله پراید، سمند، پژو 206، پژو 405 را به طور کامل بررسی کنید، به صفحه هزینه رنگ کامل خودرو در سال 1401 مراجعه کنید.

اگر هنوز جواب این سوال که رینگ فولادی یا آلومینیومی بخریم، در ادامه این مطالب با ما همراه باشید.

تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی

مزایا و معایب رینگ الومینیومی

خوب در مورد هر دو رینگ موجود در بازار با شما صحبت کردیم و در مورد الیاژ های هر دو توضیح دادیم حالا قراره که درمورد مزایا و معایب رینگ آلومینیومی بیشتر بدانیم چرا که یکی از سوالات پرتکرار شما اینه که رینگ آلومینیومی بهتره یا فولادی؟

  • مزیت رینگ های الومینیومی

در بخش اول قراره در مورد مزایای رینگ آلومینیومی با شما صحبت کنیم. همانطور که گفتیم یکی از اصلی ترین تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی سورن پلاس اینه که رینگ های الومینیومی به دلیل وزن پایینی که دارند تاثیر زیادی در شتاب ماشین دارد و استفاده از این نوع رینگ ها برای مسابفه یه انتخاب عالی می باشد علاوه بر مسابقه به دلیل زیبایی این رینگ ها که تاثیر زیادی بر ماشین میزارد هم زیاد مورد استفاده قرار میگیرد که این مورد هم از مزایای رینگ آلومینیومی سورن پلاس محسوب میشه.

اگه میخوای بدونی چرا ماشینت بد کار میکنه یا به اصطلاح ریپ میزنه، حتما مقاله علت ریپ زدن ماشین رو مطالعه کن.

  • معایب رینگ های الومینیومی

در مزیت های رینگ های الومینیومی گفتیم که این رینگ ها وزن پایین و الیاژ انعاطاف پذیری دارند که مزیت ها رو در بالا توضیح دادیم و حالا نوبت به معایب رینگ آلومینیومی ان رسیده.

در جاده هایی که پر از چاله ها و دست انداز های خطرناک و غیر اصولیه استفاده از رینگ های الومینیومی اصلا توصیه نمیشه. این رینگ ها به دلیل انعطاف پذیر بودن، برای استفاده در جاده ها اصلا مناسب نیستند چون طی مدتی امکان داره این رینگ ها ترک برداره و خم بشه و یکی از بزرگ ترین معایب رینگ آلومینیومی همین است که ممکن است خطر ساز باشد.

بالا نیامدن آمپر آب خودرو یکی از مشکلاتی است که ممکن است بسیاری از رانندگان خودرو با شروع فصل گرما با آن مواجه هستند. اگر به دنبال راه هایی برای جلوگیری از این امر هستید، مقاله علت بالا نیامدن آمپر آب پراید صبا را مطالعه کنید.

وزن رینگ فولادی

همانطور که گفتیم وزن رینگ فولادی در فصل سرد زمستان از مهم ترین و بهترین ویزگی های رینگ فولادی محسوب میشه چرا که از لیز خوردن خودرو در جاده های سرد و یخ زده جلوگیری میکنه و به همین خاطر بسیاری از افراد ترجیح میدن که در فصل زمستان از رینگ فولادی استفاده کنند.

پس اگه شما هم این موضوع براتون مهمه اما نمیتونید در فصل زمستان و از فصل تابستان از دو نوع رینگ استفاده کنید بهتره که به سراغ رینگ فولادی اسپرت (رینگ اسپرت فولادی) برید.

رینگ اسپرت بهتر است یا معمولی؟ برای پاسخ به این سوال مقاله تفاوت رینگ اسپرت با معمولی می تواند بهترین راهنمای شما باشد.

مزایا و معایب رینگ فولادی

مزایا و معایب رینگ فولادی

در مورد رینگ های الومینیومی صحبت کردیم و گفتیم استفاده از این رینگ در چاله های جاده در  طول دراز مدت چقدر میتواند خطر ساز باشد حالا نوبت به رینگ های فولادی رسیده که بررسی کنیم چه ویژگی هایی دارد و ایا استفاده از این رینگ ها برای ماشین مناسب هست یا نه و درنهایت به این سوال که رینگ فولادی بهتره یا آلومینیومی پاسخ مناسبی دهیم.

اگه میخای بدونی تفاوت لاستیک های kb22 و kb27 در چیه حتما مقاله تفاوت قیمت kb22 و kb27 رو مطالعه کنید و از عواملی که باعث تفاوت قیمت این دو میشه باخبر بشید.

  • مزایای رینگ فولادی

یکی از مزیت های رینگ فولادی مقاومت ان است که از مهم ترین فرق رینگ فولادی و آلومینیومی می باشد. این رینگ ها به دلیل الیاژی که دارند از مقاومت بالایی برخوردار هستن و به این سادگی ها نمی شکنند که ویژگی برای رینگ های فولادی به حساب می اید.

یکی دیگر از مزیت های مهمی که این رینگ ها دارند استفاده از این رینگ ها در برف است، وزن بالای رینگ باعث میشه تا چرخ در برف استحکاک ایجاد کند و به خوبی حرکت کند.

اگر به دنبال اطلاعات کاملی درمورد بازار کار و درآمد شغل صافکاری هستید، مقاله مدت زمان یادگیری صافکاری را مطالعه کنید.

  • معایب رینگ های فولادی

یکی از معایب رینگ فولادی وزن ان است که البته استفاده از این رییگ در برف مزیت هم داشت ولی عیب هایی نیز دارد. وزن بالای این رینگ ها در شتاب و کنترل ماشین تاثیر خوبی نداره هم چنین به دلیل وزن بالا نیروی بیشتری برای گردش در اوردن چرخ ها نیاز است که در مصرف سوخت ماشین نیز تاثیر دارد که یکی از مهم ترین ایرادات رینگ فولادی به حساب می اید.

اگر با خواندن این مطالب به فکر تعویض رینگ فولادی با آلومینیومی هستید، می توانید این کار را با مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر انجام دهید.

اگر قصد خرید ماشین سانروف دار را دارید و می خواهید بدانید سانروف چیست و شامل چه مدل هایی می شود و چه کاربردی دارد، مقاله سانروف را از دست ندهید.

تا به اینجای مقاله با فرق رینگ آلومینیومی و فولادی آشنا شدید، اگه میخوای بدونی رینگ فولادی بهتره یا آلومینیوم ادامه این مطلب رو از دست نده.

تفاوت قیمت رینگ فولادی و آلومینیومی

تفاوت قیمت رینگ فولادی و الومینیومی

در مورد تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی صحبت کردیم و در بخش اخر هم قراره در مورد تفاوت قیمت رینگ فولادی و آلومینیومی بحث کنیم.

قبل این که بخوام درمورد تفاوت قیمت رینگ فولادی و آلومینیومی با شما صحبت کنم حتما مقاله مزایا و معایب لاستیک 205 برای ماشین رو مطالعه کن تا بدونی استفاده از لاستیک پهن اصلا برای ماشین مناسب هست یا نیست.

یکی از مهم ترین تفاوت قیمت رینگ فولادی و آلومینیومی الیاژ الومینیوم هست که از فولاد گرون تره و توی بحث ساخت رینگ این قضیه تاثیر مهمی در قیمت داره چون مواد اولیه ساخت یا همان الومینیوم گران تر از فولاده.

از دیگر تفاوت قیمت رینگ فولادی و آلومینیومی کوییک که شاید خیلی مهم باشه زیبایی رینگ های الومینیومی که به خودروی شما زیبایی رو هدیه میکنه.

علت اخر که در تفاوت قیمت رینگ فولادی و آلومینیومی بسیار تاثیرگذاره و باعث گرانی رینگ های الومینیومی میشه سختی کاره، ساخت رینگ الومینیومی سخت تر از رینگ فولادیه که باعث افزایش قیمت رینگ های الومینیومی میشه.

پس می توان نتیجه گرفت که یکی از اصلی ترین تفاوت قیمت رینگ فولادی و آلومینیومی نوع موادی است که در ساخت آن ها بکار رفته و همچنین ظرافتی که در ساخت آن به خرج داده شده می باشد.

اگر شما مالک خودرو تیبا هستید و میخواید بدونید که تفاوت قیمت رینگ فولادی و آلومینیومی تیبا چقدره، باید بدونید که تفاوت قیمت این دو رینگ در انواع خودروها یکسانه و هیچ تفاوتی نداره.

پیشنهاد مطالعه: علت لرزش موتور خودرو چیست

تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی پارس

هیچ فرقی نمی کنه خودرو شما پارس باشه، پراید، تیبا، ساینا و هر خودروی دیگری داشته باشید، اگر به دنبال این هستید که بدونید تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی پارس، تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی تیبا 2، تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی 207 و دیگر انواع خودرو چیه می تونید به قسمت تفاوت رینگ الومینیومی و فولادی (تفاوت رینگ آلومینیومی با فولادی) مراجعه کنید تا بتونید انتخاب بهتری داشته باشید.

در حالت کلی یکی از بارزترین تفاوت رینگ فولادی و الومینیومی در وزن ان هاست که هر چقدر وزن رینگ کمتر باشد خودرو مصرف سوخت پایین تر و شتاب بیشتری خواهد داشت.

اگه میخوای بدونی چرا چرخ های جلوی ماشینت به صدا افتاده حتما مقاله صدای چرخ جلو رو مطالعه کن.

یکی دیگر از تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی پارس در تنوع طرح های ظاهری آنهاست. رینگ فولادی از تنوع کمتری برخورداره و درعوض مقاومت بیشتری داره اما رینگ های الومینیومی هم ظرافت و تنوع بیشتری دارند و از طرفی دیگر مقاومت بالایی ندارند و به شدت اسیب پذیرند.

جمع بندی 

همانطور که می دانید رینگ فولادی و الومینیومی جزء رینگ های پرطرفدار هستند. اگر قصد خرید رینگ برای خودرو خود را دارید و می خواهید بدانید رینگ فولادی چیست و چه تفاوتی با رینگ الومینیومی دارد، در این مقاله به تفاوت رینگ فولادی و آلومینیومی 207 و دیگر خودروها پرداخته ایم.

سوالات متداول

رینگ چیه؟

 

رینگ آلومینیومی بهتر است یا فولادی؟

در پاسخ به سوال رینگ فولادی بهتره یا آلومینیومی باید بگوییم که رینگ فولادی در برابر آسیب ها و عوامل محیظی مانند برف و باران و مقاوم تر است و وزن بیشتری دارد اما برعکس رینگ آلومینیومی مقاومت کمتری نسبت به اسیب ها دارد و زود خم می شود یا ترک برمی دارد و همینطور وزن کمتری هم دارد. اگر زیبایی رینگ برای شما مهم تر از مقاومت آن است رینگ آلومینیومی را به شما پیشنهاد می کنیم اما در صورتی که مقاومت رینگ برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است، رینگ فولادی بهترین انتخاب می باشد.

تفاوت قیمت رینگ فولادی و الومینیومی چیست؟

همانطور که در قسمت رینگ فولادی بهتر است یا آلومینیومی توضیح دادیم، یکی از اصلی ترین تفاوت قیمت رینگ فولادی و آلومینیومی در نوع موادی است ک در ساخت آن ها بکار رفته است؛ بنابراین رینگ های آلومینیومی به دلیل ظرافت بیشتر و همینطور آلیاژی که در آنها بکار رفته گران ترند. اگر این سوال که فرق رینگ آلومینیومی با فولادی چیست ذهنتان را درگیر کرده است، این مقاله را مطالعه کنید.

اخرین اخبار

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات