ماشین سانروف دار

سانروف چیست و چه تفاوتی با مونروف و سقف پانوراما دارد؟
فهرست مطالب

اگر شما هم جزو افرادی هستید که طرفدار دنیای خودرو باشد حتما با سانروف که یکی از آپشن های جذاب خودرو می باشد آشنا هستید. اگر به دنبال این هستید که بدانید سانروف به چه معناست و با انواع ماشین سانروف‌دار بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز درباره سانروف را برای شما توضیح دهیم.

اگر می خواهید بدانید سانروف چیست و شامل چه مدل هایی می شود و چه کاربردی دارد، به شما پیشنهاد می کنیم به صفحه سانروف چیست مراجعه کرده تا اطلاعات کاملی در رابطه با انواع سانروف به دست آورید.

سانروف چیست

ممکن است این سوال ذهنتان را درگیر کرده باشد که سانروف چیست (ماشین سانروف دار چیست) و چه کاربردی دارد. برای پاسخ به این سوال باید گفت سانروف قطعه ای متحرک تعبیه شده است که در سقف خودرو قرار گرفته و باعث تسهیل ورود و خروج نور و جریان هوا می شود.

این قطعه از جنس فلز، شیشه یا پارچه بوده که امکان تنظیم اندازه باز و بست و کنترل نور و هوا را به شما می دهد. سانروف انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها کاربرد متفاوتی را به رانندگان خودرو ارائه می‌دهد.

به طور کلی‌ عملکرد سان روف ها به دو نوع دستی و الکترونیکی تقسیم می شود. در نوع دستی سرنشینان خودرو می توانند خودشان اقدام به باز و بسته کردن سانروف خودرو کنند و در نوع الکترونیکی شما می توانید با استفاده از دکمه هایی که روی صفحه کنترل قرار دارد این تنظیمات را به دلخواه انجام دهید.

خیلی از افراد بر این باورند که سانروف و مونروف با هم تفاوتی ندارند و هر ذو کاملا یکسان هستند در حالی که این دو کاملا کارایی متفاوتی با هم دارند که در ادامه به تفاوت آن ها خواهیم پرداخت.

تاریخچه سانروف به اوایل دهه بیست قرن نوزدهم بر می گردد که ماشین هایی ظاهر شدند که دارای یک سقف آهنی در قسمت عقب بودند و سرنشینان جلو سرپوشی بالای سر خود نداشتند. این خودروها در آن زمان جز خودروهای لاکچری و گران قیمت محسوب می شدند که با نام سدان و کوپه معروف بودند.

بعد ها سقف های فلزی متفاوتی ظاهر شدند که با نام سدان شناخته می شدند و مدتی بعد از آن خودروهای کوپه هم دارای سقف فلزی و پارچه ای شدند و وارد بازار شدند.

اگر میخواهید با انواع قطعات جلوبندی خودرو بیشتر آشنا شوید و کاربرد هریک از ان ها رو بدانید، مقاله قطعات جلوبندی خودرو را مطالعه کنید.

ماشین سانروف دار

اگر در حال مطالعه این مقاله اید حتما شما هم جزو آن دسته از افراد علاقه مند به ماشین های سانروف دار در ایران هستید که در ادامه این مقاله می توانید انواع عکس ماشین سانروف (عکس سانروف) را مشاهده نمایید.

همانطور که می دانید انواع مختلفی از ماشین سانروف ایرانی و خارجی و همچنین ماشین سانروف دار ارزان و گران قیمت در بازار مشاهده می شود که شاید این امر انتخاب و خرید بهترین ماشین سانروف دار ایرانی متناسب با بودجه شما را کمی با مشکل مواجه کند.

به همین خاطر ما در ادامه لیست از انواع ماشین سانروف کامل را در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، بهترین مدل سانروف ماشین را انتخاب کنید. جهت آشنایی با اسم ماشین های سانروف دار در ادامه با ما همراه باشید.

کاربرد سانروف چیست

کاربرد سانروف چیست؟ یکی از وظایف سانروف تنظیم ورود نور و هوا به داخل خودرو می باشد و از طرفی دیگر شما می توانید به وسیله آن چشم اندازی زیبا از آسمان داشته باشید که این لذت خودروسواری را برای شما بیشتر و دلچسب تر می‌کند.

در بعضی از خودروها در کارخانه به صورت فابریک سانروف بر روی آن ها نصب می شود در غیر این صورت می توانید خودتان سان روف را روی خودرو در صورت تمایل نصب کنید.

همانطور که گفته شد سانروف ها انواع مختلفی دارند که هر نوع کارایی خاص خود را دارند به همین دلیل نوع سانروفی که بر روی خودرو شما نصب می شود بسته به مدل، ابعاد و تکنولوژی موجود در خودرو شما دارد چرا که ابعاد سانروف باید طوری باشد که به خودرو شما آسیبی وارد نکند.

طبق گفته های کارشناسان خودرو بهتر است بر روی خودروهایی که بطور فابریک و از کارخانه بدون سانروف هستند سانروف نصب نشود چرا که ممکن است این کار موجب آسیب رساندن به بدنه خودرو و همچنین ضعیف شدن عملکرد خودرو شود و در نهایت هزینه های اضافی را برای شما به همراه داشته باشد.

البته این موضوع در همه خودرو ها یکسان نیست و برای مطمئن شدن از این مورد باید با یک کارشناس خودرو مشورت کنید تا بتوانید آگاهانه تر تصمیم بگیرید.

پیشنهاد ویژه: خاموش شدن چراغ روغن با گاز دادن یکی از چالش هایی است که ممکن است بسیاری از رانندگان خودرو را به خود درگیر کند. برای رفع این مشکل، مقاله خاموش شدن چراغ روغن با گاز دادن را از دست ندهید.

کاربرد سانروف چیست؟
کاربرد سانروف چیست؟

اگر به دنبال خرید خودرو هستید و می خواهید بدانید با 500 میلیون تومان چه ماشینی می توان خرید برای کسب اطلاعات در این مورد می توانید مقاله با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم را مطالعه کرده تا بهترین راهنمای خرید ماشین تا 500 تومان را دریافت کنید.

انواع سانروف خودرو

یکی از سوالات پرتکرار درباره سانروف خودرو و انواع آن می باشد که همانطور که گفتیم برای تهیه سانروف خودرو مدل های مختلفی وجود دارد و شما می توانید با توجه به مدل خودرو خود سانروف موردنظرتان را انتخاب نمایید.

  • سانروف داخلی ( In Built Sunroof)

این نوع از سانروف ماشین در داخل خودرو قرار گرفته و قطعه ای در هنگام باز و بسته شدن وارد سقف ماشین می‌شود. اوایل برای ساخت سانروف از فلز هم رنگ بدنه خودرو استفاده می‌شد اما امروزه برای ساخت سانروف داخلی از پنل شیشه ای استفاده می کنند‌.

از آنجایی که سان روف داخلی در داخل خودرو قرار می گیرد باعث می شود که ضخامت سقف نسبت به حالت اولیه بیشتر شود و فضای درون کابین کم تر شود.

  • سانروف اسپویلر (Spoiler Sunroof)

این مدل سانروف یکی دیگر از انواع سانروف خودرو می باشد که برعکس سانروف داخلی به سمت قسمت بیرونی خودرو باز و بسته می شود پنل این نوع سانروف با هدف ورود هوا و نور به طور استاندارد، به صورت زاویه ای ساخته شده است.

یکی از مزایایی این سانروف حرکت به سمت عقب خودرو هنگام باز شدن است که میزان باز شدن آن توسط سرنشینان خودرو قابل کنترل است.

پیشنهاد ویژه: رینگ یکی از قطعات مهم خودرو  است که نقش مهمی در به حرکت در آوردن خودرو دارد. اگر قصد خرید رینگ دارید اما تردید دارید که رینگ فولادی بخرید یا آلومینیومی، به صفحه رینگ فولادی مراجعه کنید.

  • سانروف پاپ آپ (Pop Up Sunroof)

این نوع سانروف به طور دستی بوده و برای باز کردن شما می توانید پنل آن را به سمت بالا حرکت دهید. یکی از ویژگی های این مدل سانروف امکان جدا شدن پنل از روی سقف خودرو است اما در صورت حدا کردن سانروف جای آن روی سقف خودرو خالی می ماند.

به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که این نوع سانروف ماشین را بر روی خودرو های بدون سانروف نصب نکنید چرا که بعد از نصب هزینه های زیادی را باید متحمل شوید و علاوه بر هزینه بالا موجب آسیب دیدن بدنه خودرو شما می‌شود.

  • سانروف جمع شونده (Folding Sunroof)

از دیگر انواع سانروف خودرو می توان به سانروف جمع شونده اشاره کرد. جنس این نوع سانروف از شیشه بوده که بین سقف فلزی ماشین و تزئینات داخل کابین خودرو قرار می گيرد.

در این نوع سانروف سطح دومی هم در نمای بیرون از جنس پارچه وجود دارد و یکی از وظایف راننده بعد از باز کردن سانروف جمع کردن پارچه به صورت دستی است.

  • سانروف جدا شونده (Removable Sunroof)

از این نوع سانروف بیشتر در ماشین خاص و گران قیمت استفاده می شود و امکان جدا شدن سانروف ماشین از سقف خودرو به طور کامل در این مدل سانروف وجود دارد. همچنین اندازه این مدل نبست به مدل های دیگر کمی بزرگ تر است.

  • سانروف چشم انداز (Panoramic Sunroof)

سانروف چشم انداز یکی از جدیدترین انواع سانروف ها می باشد که از دو پنل شیشه ای کنار هم ساخته شده، یکی از صفحه ها برای جلو و یکی از صفحه ها برای سرنشینان عقب است و شما می توانید هر یک را به طور جداگانه باز و بسته کنید.

  • سانروف لندولت (Landolt Sunroof)

سانروف لندولت از گران ترین انواع سانروف ها می باشد که در اگثر خودروهای لوکس و گران قمیت نصب می شود و فقط سرنشینان عقب را پوشش می دهد.

پیشنهاد ویژه: اگر شما هم با مشکل صدای تق تق چرخ جلو پراید مواجه هستید و نمی دانید چگونه باید این مشکل را رفع کنید، مطالعه مقاله صدای تق تق چرخ جلو در دست انداز را به شما پیشنهاد می دهیم.

انواع سانروف خودرو
انواع سانروف خودرو

یکی از خدماتی که مجموعه اتوصافکار به شما مشتریان عزیز در سراسر تهران ارائه می دهد، خدمات صافکاری و نقاشی در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه می باشد که توسط افراد مجرب و متخصص انجام می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه ها می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

سانروف یا مونروف چیست و چه تفاوتی با سقف پانوراما دارد؟

اگر به دنبال ماشین های دو سانروف در ایران هستید، ماشین هایی که دارای سقف پانوراما هستند بهترین گزینه برای شماست.

مونروف ماشین چیست؟ از نظر زمانی مونروف از دهه ۷۰ میلادی روی خط تولید فورد قرار گرفت و وارد بازار شد که از این نظر تفاوت چندانی با سانروف ندارد اما یکی از مهم ترین تفاوت هایی که می‌توان به آن اشاره کرد تفاوت در جنس آن ها می باشد.

سانروف می تواند هم از جنس پارچه، فلز و شیشه باشد در حالی که جنس مونروف از شیشه یا طلق روشن است. از دیگر تفاوت های این دو می‌توان به میزان باز و بسته شدن آن ها اشاره کرد. مونروف قابلیت باز و بست بهتری برای تهویه دارد اما به طور کامل باز نمی‌شود.

سقف پانورامیک درواقع نسخه پیشرفته مونروف است که بیشتر روی سقف خودروهای لوکس و گران قیمت قرار دارد. پانومرا درواقع سقف شیشه ای است که هم سقف سرنشینان عقب و هم جلو را پوشش می‌دهد درحالی که مونروف فقط فقط سرنشینان جلو را پوشش می دهد و این مورد یکی از تفاوت های سقف پانومرا و مونروف محسوب می‌شود به همین دلیل می توان پانومرا را نوعی دو سانروف چسبیده به هم دانست.

یکی از تفاوت های اصلی پانومرا و مونروف در جنس شیشه آن هاست. جنس شیشه پانومرا از پلی کربنات بوده و قطر آن ۵ سانتی متر است.

این جنس از شیشه باعث می شود که حدود ۶۰ درصد انرژی خورشید را به داخل وارد کند و از ورود اشعه UV به داخل خودرو جلوگیری می‌کند.

سقف پانومرا هم مانند مونروف و سانروف قابلیت باز و بسته شدن به صورت کامل و نیمه را دارند و برخلاف بعضی افراد که تصور می کنند سقف پانومرا برای راننده و سرنشینان خطرناک است، طبق گفته های کارشناسان این سقف از شیشه های محکم و بسیار ضخیم ساخته شده و هیچ خطری ندارد.

پیشنهاد ویژه: یکی از صداهایی که ممکن است برای راننده و سرنشینان خودرو بسیار آزاردهنده باشد، صدای نویز ضبط ماشین است که در مقاله چگونه نویز ضبط ماشین را بگیریم می توانید این مشکل را برطرف کنید.

سانروف یا مونروف چیست و چه تفاوتی با سقف پانوراما دارد؟
سانروف یا مونروف چیست و چه تفاوتی با سقف پانوراما دارد؟

انتخاب رنگ ماشین کار آسانی به نظر نمی رسد. اگر قصد خرید خودرو دارید و در انتخاب رنگ به مشکل برخوردید و می خواهید لیستی از هزینه رنگ کامل خودرو داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم به صفحه هزینه رنگ کامل خودرو مراجعه کنید.

ماشین های دو سانروف در ایران

اغلب خودروهای لوکس و گران قیمت دارای سقف های پانارومیک هستند که در آن یک شیشه دو تیکه بزرگ کل سقف جلو و پشت را شامل می شود اما بعضی از ماشین‌ های سدان لوکس قدیمی نیز دو سانروف هستند. اسم ماشینی که دوتا سانروف داره عبارتند از:

  • سوناتا
  • اپتیما
  • جنسیس
  • رنو تلیسمان
  • توسان
  • سانتافه
  • تمام مدل‌ های بنز و بی‌ ام‌ و
  • و ….

ارزانترین ماشین سانروف دار

برخی از ارزان ترین ماشین های سانروف دار در ایران به شرح زیر می باشد:

  • ام‌ وی‌ ام X22 دنده‌ ای اسپرت
  • H300 برلیانس
  • دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۳۹۹
  • چری آریزو ۵ دنده‌ای لاکچری مدل ۱۳۹۹
  • بسترن B30 مدل ۱۳۹۹
  • جک S3 مدل ۱۳۹۹
  • دانگ‌ فنگ H30

اگر سانروف خودرو شما دچار مشکل شده و به دنبال بهترین و ارزان ترین تعمیرگاه خودرو در منطقه مورد نظر خود هستید، میتوانید به صفحه تعمیرگاه ماشین مراجعه کرده و لیست معتبرترین تعمیرگاه های مناطق مختلف تهران را دریافت کنید.

نصب سانروف

همانطور که گفتیم سانروف ماشین یکی از آپشن های جذاب و پرطرفدار است که بر روی بسیاری از خودروهای اسپرت و لوکس نصب می شود. همچنین برخی از خودروهای بدون سانروف می توانند در صورت تمایل سانروف سفارشی با توجه به ابعاد و تکنولوژی که در ساخت آن ها به کار رفته بر روی آن ها نصب شود.

برای نصب سانروف سفارشی شما می توانید با مراجعه به شرکت های خودروساز که پس از بررسی خودرو شما توسط کارشناسان و تایید آن ها امکان نصب سانروف بر روی خودرو شما را فراهم می کنند، از این آپشن جذاب بهره مند شوید.

به این نکته توجه داشته باشید که خودرویی که بدون مجوز نصب سانروف اقدام به این کار می کند در مراکز تعویض پلاک شماره گذاری نمی‌شوند که این مورد می تواند برای شما در آینده مشکل ساز شود.

برای دریافت مجوز شما می توانید به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کنید و برای نصب سانروف درخواست بدهید. بعد از نصب سانروف فرمی به همراه شناسنامه مالکیت ماشین برای راهنمایی و رانندگی فرستاده می‌شود که نشان می دهد خودروی شما مجوز نصب سانروف را دارد.

قیمت سانروف

سانروف انواع مختلفی دارد که قیمت آن ها با توجه به مدل، کارایی و جنس آن متفاوت است. برای اطلاع از قیمت سانروف می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر لوازم خودرو بصورت آنلاین یا حضوری قیمت ها را بررسی کرده و با توجه به مدل و تکنولوژی که در ساخت خودرو شما بکار رفته مدل سانروف خودرو خود را انتخاب‌ کنید.

اما ممکن است از خودتان بپرسید که هزینه نصب سانروف چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت هزینه مشخصی برای نصب این قطعه وجود ندارد و به طور کلی‌ رنج قیمتی متفاوتی برای نصب این قطعه در نظر گرفته شده است.

هزینه نصب سانروف در مدل های چینی که جز ارزان ترین ها محسوب می شود در فروشگاه های بدون مجوز نصب می شود که از نظر کیفیت قابل اطمینان نیستند، شماره گذاری نمی شوند و هزینه کمی‌ بابت آن از شما دریافت می شود.

اما از طرفی دیگر هزینه نصب سانروف در مدل های با کیفیتی که ساخت هلند یا ایتالیا هستند و توسط شرکت های مجاز استفاده و نصب می شود بالاتر است و در نیتجه کیفیت بیشتری هم دارند.

پیشنهاد ما به شما برای امنیت بیشتر و مطمئن بودن از کیفیت کار استفاده از روش دوم است. در هر صورت میزان هزینه نصب سانروف بستگی به بودجه مورد نظر شما دارد.

خیلی از افراد به دنبال راهی هستند تا بتوانند موبایل خود را به مایتور ماشین متصل کنند تا بتوانند به راحتی محتویات گوشی خود را روی مانیتور ببینند. به همین منظور مظالعه مقاله نرم افزار اتصال موبایل به مانیتور ماشین می تواند به شما کمک کند تا راهی برای این اتصال موبایل به مانیتور خودرو پیدا کنید.

سانروف دنا پلاس

همانطور که می دانید دنا یکی از انواع ماشین سقف سانروف دار یا به عبارتی دیگر ارزان ترین ماشین سانروف دار است که این آپشن باعث شده است این خودرو به یکی از خودروهای محبوب در بین مشتریان تبدیل شود.

علاوه بر این خودرو دنا پلاس جزو ماشین های سانروف دار ایران خودرو محسوب می شود که محبوبیت بسیاری در بین افراد پیدا کرده است.

این خبر شاید برای شما کمی عجیب باشد اما طبق گفته های خبرنگاران شرکت ایران خودرو در دعوتنامه ای برای خریداران دناپلاس اعلام کرد که ساندروف این خودرو حذف شده و ایران خودرو هزینه ای بابت حذف سانروف به مشتریان پرداخت نکرده است.

این اخبار از جدیدترین خبرهای مربوط به دناپلاس می باشد. یکی از مهم ترین تفاوت ها دناپلاس با دنای معمولی اضافه شدن اپشن ساندروف بود که طبق گزارشات این آپشن حذف شده است.

طبق گزارشات روزنامه شرق در اوایل شکل گیری پروژه داخلی سازی سانروف محصولات شرکت ایران خودرو، شرکت آذین خودرو اعلام آمادگی کرد تا با همکاری یک شرکت تایوانی با پیشنهاد قیمتی ۱۶۷.۷۹ یورو و با در نظر گرفتن همه هزینه های ساخت قالب و تکوین و… نیازهای ایران خودرو برای سانروف را تامین کند و به همین دلیل ایران خودرو در سال ۹۴ سانروف بعنوان یکی از آپشن های دناپلاس معرفی شد.

در اوایل سال ۹۵ مدیران ارشد ایران خودرو تصمیم گرفتند که شرکت دنیای فلز کاسپین به این حوزه وارد شود.

این شرکت با همکاری یک شرکت کرده ای پیشنهاد قیمت خود را به مبلغ ۱۹۲ یورو، برای هر مجموعه و هزینه های ساخت قالب به میزان ۷۱۲ هزار یورو به میزان خرید ۳۰ هزار قطعه اعلام کرده و در نهایت این پیشنهاد توسط مسئولین ایران خودرو مورد موافقت قرار گرفت.

بر اساس گزارشات و اسناد موجود در دو مرحله ۶۵۰ هزار یورو به شرکت دنیای فلز پرداخت شد اما این شرکت قالب های ساندروف دنا را به شرکت ایران خودرو تحویل نداد و علاوه بر این از تامین یک مجموعه سانروف هم عاجر بود. به همین خاطر ایران خودرو این آپشن را اجبارا حذف کرد و به مشتریان اعلام کرد.

سانروف دنا پلاس
سانروف دنا پلاس

مقاله پیشنهادی : رمز ضبط پژو پارس

سانروف دستی

به طور کلی‌ سانروف ماشین در دو مدل دستی و برقی دسته بندی می شوند. در مدل دستی سرنشینان باید خودشان اقدام به باز و بسته کردن سانروف خودرو کنند اما در مدل برقی سرنشینان می توانند با استفاده از دکمه هایی که روی صفحه کنترل قرار دارد میزان باز و بسته شدن سانروف را کنترل کنند.

یکی از مدل های سانروف دستی  سانروف دستی آیس لند می‌باشد که شما می توانید هم به صورت حضوری و هم آنلاین این کالا را در فروشگاه های لوازم خودرو تهیه کنید.

این نوع سانروف دارای نوار آبندی، کیفیت بالا و امکان نصب روی انواع خودرو می باشد که می توانید به قیمت 5.800.000 تومان آن را تهیه کنید.

این نوع سانروف از جنس شیشه ای بوده که اندازه یک سوم سقف خود را جا می گیرد. یکی از کاربردهای سانروف های کنترل کردن میزان هوا و نور به داخل خودرو است که بسته به نوع باز و بسته شدن و دستی یا برقی بودنشان و همینطور ابعادشان به انواع مختلفی دسته بندی می شوند.

سانروف دستی
سانروف دستی

عکس ماشین سانروف دار

همانطور که می دانید ماشین هایی که سانروف دارند، جزو ماشین های محبوب و پرطرفداری هستند. اگر شما هم به ماشین های سانروف دار علاقه مندید، ما در ادامه لیست کاملی از عکس سانروف ماشین (لیست ماشین های سانروف دار) را برای شما آورده ایم.

از آنجایی که سانروف یکی از آپشن های محبوب و پرطرفدار است خیلی از افراد در صدد خرید خودرو سانروف دار هستند که در ادامه انواعی از ماشین های سانروف دار را به شما معرفی خواهیم کرد.

خودرو برلیانس یکی از خودروهای جذاب و جوان پسند است که در حال حاضر در لیست ارزان ترین خودروی صفر سانروف دار در بازار ایران قرار گرفته و علاوه بر سانروف، اپشن هایی نظیر سیستم ورود بدون کلید، مانیتور لمسی، صندلی راننده با امکان تنظیم ۸ حالته، آینه‌های جانبی برقی و دوربین عقب دارد.

از دیگر خودروهای سانروف دار موجود در ایران که قیمت مناسبی دارد، خودرو ام وی ام X22 است که طراحی زیبا و مدرن آن باعث شده طرفداران خاص خودش را داشته باشد.

این خودرو علاوه بر سانروف مزیت هایی از جمله مانیتور ۸ اینچی لمسی، کروز کنترل، تهویه هوای دستی، روکش صندلی چرمی، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و صندلی راننده با امکان تنظیم در ۶ حالت دارد و می تواند گزینه مناسبی برای خرید خودرو سانروف دار ارزان می باشد.

از دیگر ماشین های سانروف دار می توان به چری آریزو ۵ دنده‌ای، بسترن B30، جک S3، دانگ‌فنگ H30 و لیفان X60 اشاره کرد.

در ادامه می توانید عکس ماشین سانروف دار (عکس ماشین ساندروف دار) را مشاهده کنید.

عکس ماشین سانروف دار
عکس ماشین سانروف دار

 

عکس ماشین سانروف دار
عکس ماشین سانروف دار

 

عکس ماشین سانروف دار
عکس ماشین سانروف دار

 

عکس ماشین سانروف دار
عکس ماشین سانروف دار

جمع بندی

سانروف یکی از آپسن های جذاب و پرطرفدار خودرو می باشد که انواع مختلفی دارد و هر کدام کارایی متفاوتی را به رانندگان ارائه می دهد. در این مقاله به طور کامل درمورد سانروف خودرو و انواع آن و همینطور تفاوت سانروف، مونروف و پانومرا را توضیح داده ایم تا اطلاعات کاملی درباره سانروف خودرو کسب کنید.

سوالات متداول

تفاوت سانروف با مونروف چیست؟

همانطور که گفتیم یکی از تفاوت های اصلی سانروف با مونروف در جنس آن ها می باشد. سانروف می تواند هم از جنس شیشه، هم پارچه و هم از جنس فلز باشد در صورتی که جنس مونروف یا از شیشه و یا از طلق روشن است.

سانروف ماشین چیست؟

در پاسخ به سوال سانروف یعنی چه باید بگوییم که سانروف یک قطعه متحرک از جنس فلز، شیشه یا پارچه بوده که در سقف خودرو جای می گیرد و به شما امکان کنترل کردن میزان ورود هوا و نور به داخل خودرو را می دهد. این قطعه انواع مختلفی دارد که هر نوع از آن ها کارایی خاص خود را دارند.

سانروف شامل چه مدل هایی می‌شود؟

سانروف شامل دو نوع دستی و برقی می باشد. در مدل دستی برای باز و بسته کردن سانروف می بایست خودتان به طور دستی این کار را انجام دهید اما در مدل برقی می توانید با استفاده از دکمه هایی که در صفحه کنترل قرار دارد میزان نور و هوا را تنطیم کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات