فواید و عوارض کراتینه مو زنانه چیست

فواید و عوارض کراتینه مو زنانه چیست | مراقبت های بعد از کراتینه مو
فهرست مطالب

کراتینه مو امروزه یکی از روش های پرطرفدار صاف کردن موها می باشد که در بین خانم ها و آقایان محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و می تواند به افراد کمک کند که از شر موهای وز و فر خلاص شوند. این روش در کنار مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز می باشد که در این مقاله قصد داریم به طور کامل بررسی کنیم. اگر می خواهید بدانید فواید و عوارض کراتینه مو زنانه چیست، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کراتینه مو چیست
کراتینه مو چیست

کراتینه مو چیست

همانطور که می دانید کراتین، نوعی پروتئین مهم در ساختار مو است که باعث صاف و درخشان شدن موها می شود. زمانی که میزان کراتین در موها کم شود، مو حالت صاف و براقیت خود را از دست می دهد و درنهایت شما موهای وز و کدر خواهید داشت.

کراتینه کردن مو درواقع یکی از رایج ترین و محبوب ترین روش ها برای صاف کردن و از بین بردن وزی مو می باشد که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

در این روش کل موها با استفاده از مخلوط مایع حاوی کراتین پوشش داده می شود و بعد از گذشت مدت زمان مشخصی موها شسته می شود.

این روش زیبایی در کنار مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد که در ادامه قصد داریم به طور کامل به آن بپردازیم. بنابراین اگر می خواهید بدانید فواید و عوارض کراتین مو چیست، در ادامه با ما همراه باشید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال راهی برای پرپشت کردن مو با استفاده از روغن های گیاهی هستید، مقاله بهترین روغن برای پرپشت شدن مو چیست را از دست ندهید.

انواع کراتینه مو

کراتینه مو یک روش شیمیایی است که به منظور بهبود وضعیت موها، افزایش براقی و صافی موها و همچنین از بین بردن وزی مو به کار می‌رود. انواع مختلفی از کراتینه مو وجود دارد. برخی از انواع کراتینه مو عبارتند از:

کراتینه احیا کننده مو

کراتینه احیا کننده مو یکی از انواع کراتینه مو می باشد که بیشتر با هدف ترمیم موهای آسیب دیده انجام می شود. در صورتی که موهای آسیب دیده و شکننده ای دارید، این نوع کراتین موهای شما را احیا می کند.

کراتینه صافی مو

کراتین صافی مو به طور کلی به دو روش ژاپنی و برزیلی انجام می شود. در روش ژاپنی موها کاملا صاف، لخت و ابریشمی می شود در حالی که در روش کراتیم برزیلی، میزان لختی و صافی موها کمتر خواهد بود و بسیاری از خانم ها این روش را ترجیح می دهند.

درباره ماندگاری هر یک از این روش ها باید بگوییم که ماندگاری کراتین ژاپنی تقریبا ۶ ماه است در حالی که ماندگاری کراتین برزیلی حدودا ۴ ماه می باشد. البته باید بگوییم که یکی از عوامل موثر در ماندگاری موها، نحوه مراقبت از آن می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

پیشنهاد ویژه: اگر قصد دارید به تازگی اکستنشن مژه انجام دهید، ما برای شما مقاله اکستنشن مژه چیست و چقدر دوام دارد را آماده کرده ایم و شما را با انواع اکستنشن مژه آشنا کرده ایم.

فواید کراتینه مو چیست
فواید کراتینه مو چیست

فواید کراتینه مو چیست

از آنجایی که امروزه متقاضیان کراتین مو رو به افزایش است، از همین رو کراتین مو در بسیاری از سالن های زیبایی و آرایشی انجام می شود. برخی از فواید کراتینه مو عبارتند از:

عدم نیاز به سشوار و اتو مو: یکی از فواید اصلی کراتینه مو این است که موها بعد از کراتینه صاف و لخت می‌شوند به طوری که پس از آن نیاز به سشوار و اتو مو برای مدل‌دهی موها به شدت کاهش می‌یابد. اما فراموش نکنید که کراتینه یک روش نیمه دامی است و هر ۳ الی ۶ ماه باید برای ترمیم مراجعه کنید تا دوباره موها به حالت قبل برگردند.

ترمیم موهای آسیب دیده: یکی دیگر از مهم ترین فواید کراتینه مو، ترمیم موهای آسیب دیده است که این امر با فراهم کردن مقدار زیادی کراتین برای موها ایجاد می شود. کراتین مو می‌تواند به بهبود و ترمیم موهایی که به علت استفاده نادرست از مواد شیمیایی، حرارت زیاد (مثل سشوار و اتو مو) یا عوامل محیطی مختلف آسیب دیده‌اند، کمک کند. کراتین به عنوان یک پروتئین سازنده مو در موها وجود دارد و وظیفه تقویت و نرمی دادن به ساختار موها را دارد. زمانی که موها آسیب می‌بینند، می‌تواند کراتین آنها کاهش یابد و سبب ضعف و شکنندگی موها شود. با کراتینه مو، کراتین اضافی به موها ارائه داده می‌شود، این موجب تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده می‌شود و موها به وضعیت سالمتری بازمی‌گردند.

براق و درخشان شدن موها: اگر می خواهید موهایی براق و درخشان داشته باشید، کراتین این کار را برای شما انجام می دهد. براق و درخشان شدن موها یکی از فواید مهم کراتینه مو است. با کراتینه مو، یک لایه محافظتی نرم و براقی بر روی سطح مو ایجاد می‌شود که این لایه باعث براق و درخشان شدن موها می شود.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود که کراتینه مو مورد توجه بسیاری از افرادی که به دنبال موهای براق و درخشان هستند، قرار بگیرد.

با مراجعه به صفحه مجله آرایشی و زیبایی، می توانید لیست کاملی از مقالات در حوزه آرایشی و زیبایی را داشته باشید.

عوارض کراتینه مو زنانه چیست
عوارض کراتینه مو زنانه چیست

عوارض کراتینه مو زنانه چیست

بدترین و خطرناک ترین عوارض کراتینه ی مو را بشناسید! یکی از مهم ترین سوالاتی که قصد داریم در این قسمت به آن پاسخ دهیم این است که آیا کراتینه مو ضرر دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، کراتینه مو در کنار مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز می باشد.

اما باید توجه داشت که افراد ممکن است به نحوه متفاوتی به کراتینه مو واکنش نشان دهند و عوارض ممکن است بر اساس ویژگی‌های مو، پوست و وضعیت هر فرد متغیر باشند.

برخی از عوارض کراتینه مو نی نی سایت شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تحریک چشم: ترکیبات مورد استفاده در کراتینه مو ممکن است برای چشم‌ها تحریک‌کننده باشند. این می‌تواند از طریق تعریق چشمان، خارش یا التهاب چشمی نشان داده شود.
  • حساسیت پوست: برخی از افراد ممکن است به مواد مورد استفاده در کراتینه مو حساسیت داشته باشند، که می‌تواند به تحریک پوست، خارش یا التهاب پوستی منجر شود.
  • آسیب به مو: در صورتی که کراتینه مو با مواد با کیفیت و به روش اصولی انجام نشود می تواند به مو آسیب های جبران ناپذیری وارد کند. برای این کار بهتر است به مراکز معتبر مراجعه کنید.
  • قرار گرفتن در معرض فرمالدئید: بیشتر ترکیبات کراتینه مو حاوی فرمالدئید هستند که نوعی ماده شیمیایی به شمار می روند که می‌تواند بخارات سمی را هنگام گرم شدن آزاد کند (هنگام استفاده از اتو مو). قرار گرفتن در معرض این مواد می تواند مشکلاتی از جمله مشکلات تنفسی، سوزش چشم و واکنش های آلرژیک را برای شما به همراه داشته باشد.

پیشنهاد ویژه: میکرونیدلینگ یکی دیگر از روش های زیبایی و مراقبت از پوست می باشد که امروزه در بسیاری از سالن های زیبایی انجام شود. اگر قصد دارید برای میکرونیدلینگ اقدام کنید، ابتدا پیشنهاد می کنیم در مقاله عوارض میکرونیدلینگ صورت چیست، مزایا و عوارض این روش را بررسی کنید.

عوارض کراتینه مو برای آرایشگر
عوارض کراتینه مو برای آرایشگر

عوارض کراتینه مو برای آرایشگر

ترکیبات کراتین مو معمولا حاوی مقداری زیادی فرمالدهید هستند که این ماده علاوه بر شخص استفاده کننده، برای آرایشگران و تمام افراد حاضر در آرایشگاه مضر است. فرمالدهید در اشکال مختلفی مانند مایع، گاز و جامد وجود دارد که به دلیل سمی و فرار بودن آن می تواند برای بدن بسیار مضر باشد.

به همین خاطر یکی از عوارض کراتینه مو برای آرایشگر این است که آن ها به طور داوم مجبورند که در معرض این ماده قرار بگیرند.

بر اساس گزارشات FDA این ماده سرطان‌زا می باشد و تنفس بخار یا خوردن آن، به سرطان ختم خواهد شد. از همین رو در پاسخ به سوال ایا کراتینه مو سرطان زاست نی نی سایت، می توان گفت که بله.  استنشاق فرمالدهید منجر به سوزش گلو، سرفه، خارش چشم و حتی خونریزی از بینی خواهد شد.

علاوه بر افزایش خطر ابتلا به سرطان و بیماری ALS، این ماده باعث بوجود آمدن بیماری هایی از جمله سردرد، افسردگی، تغییرات خلقی، بی‌خوابی، اختلال حافظه و تعادل نیز از عوارض این ماده می باشد.

پیشنهاد ویژه: آموزشگاه آرایشگری زنانه آریا تهران، یکی از برترین آموزشگاه های آرایشگری در کشور می باشد که اقدام به برگزاری دوره های آرایشگری، زیبایی و پاکسازی پوست زیر نظر مربیان و اساتید برتر کشور، با ارائه مدرک فنی حرفه ای کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه آموزشگاه آرایشگری زنانه مراجعه کنید.

عوارض کراتین مو در افراد زیر 18 سال

شاید این سوال برای بسیاری از افراد ایجاد شود که آیا کراتین مو محدودیت سنی دارد یا اینکه عوارض کراتین مو در افراد زیر 18 سال چیست؟

در پاسخ به این سوال می توانیم بگوییم که در صورتی که در مواد کراتین از فرمالدهید استفاده نشود، افراد زیر ۱۸ سال نیز می توانند از کراتینه مو بهره ببرند اما یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که افراد زیر ۱۲ سال دارای موهای ضعیفی می باشند که ممکن است کراتینه مو به موهای طبیعی آن ها آسیب برساند و به همین خاطر توصیه می شود که این کار زیر ۱۲ سال انجام نشود.

پیشنهاد ویژه: اگر همواره به سلامت پوست و موی خود اهمیت می دهید و به دنبال مطالب علمی و به روز در این زمینه هستید، به صفحه جدیدترین مقالات پوستی مراجعه کنید.

عوارض کراتین مو در بارداری

یکی از سوالاتی که توسط خانم های باردار مطرح می شود این است که عوارض کراتین مو در بارداری چیست؟ درواقع باید بگوییم که قرار گرفتن در معرض فرمالدهید که همانطور که در مطالب قبل از این ماده بعنوان یک ماده سمی نام برده شد، برای خانم های باردار بسیار خطرناک است و به هیچ عنوان توصیه نمی شود. به همین خاطر پزشکان توصیه می کنند که به هیچ عنوان در دوران بارداری به سراغ کراتینه مو نروید.

یکی از دغدغه هایی که بسیاری از افراد در سنین مختلف با آن موجه هستند، سیاهی دور چشم می باشد که راه های برطرف کردن این مشکل را در مقاله درمان سیاهی دور چشم به طور کامل توضیح داده ایم.

عوارض کراتین مو مردانه

امروزه علاوه بر خانم ها، بسیاری از آقایان نیز به مدل موهای خود اهمیت می دهند و به دنبال داشتن موهای براق، صاف و درخشان هستند و به همین خاطر به دنبال روش کراتینه مو می روند که در بسیاری از مراکز انجام می شود.

درمورد مضرات کراتینه مو مردانه نیز باید بگوییم که عوارض کراتین مو مردانه دست کمی از زنانه ندارد که در قیمت زیر برخی از آن ها را برای شما لیست کرده ایم:

  • ریزش مو
  • خشکی بیش از حد موها
  • چرب شدن روند سریع مو
  • کم حجم به نظر رسیدن موها
  • ایجاد شوره سر و التهابات پوستی
  • از بین رفتن درخشندگی طبیعی موها
  • ابتلا به آلرژی، سوزش چشم یا حساسیت و تحریک پوست، به دلیل قرار گیری در معرض فرمالدهید

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید بدانید بهترین کرم جوان کننده صورت آقایان چیست و استفاده از آن چه مزایای دارد، حتما مقاله کرم جوان کننده صورت آقایان را مطالعه کنید.

عوارض گاز کراتین

گاز کراتین معمولاً به عنوان یک ماده شیمیایی آزاد که در فرآیند کراتینه مو استفاده می‌شود شناخته می‌شود. این گاز ناشی از تخریب فرمالدهید موجود در مواد کراتینه مو است. اگر تخریب فرمالدهید به صورت گازی در فرآیند نهایی نشود و در محیط بسته‌شده به آزادی منتشر شود، می‌تواند به محیط و سلامت انسان‌ها آسیب برساند.

عوارض گاز کراتین شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مشکلات تنفسی: قرارگیری در معرض گاز فرمالدهید و دیگر مواد شیمیایی ممکن است به مشکلات تنفسی منچر شود. این مشکلات می‌تواند شامل سرفه، خس خس، تنگی نفس و التهاب مجاری تنفسی باشد.
  • التهاب چشمی: گاز کراتین و فرمالدهید می‌توانند به چشم‌ها آسیب برسانند و منجر به التهاب چشمی، تحریک چشمان و اشک‌ شوند.
  • خارش و التهاب پوستی: مواد شیمیایی موجود در گاز کراتین ممکن است برای پوست مشکلاتی از جمله حساسیت و التهاب پوستی ایجاد کند که باعث خارش، قرمزی و سوزش پوست می‌شود.

برای کاهش خطرات گاز کراتینه مو، مهم است که در محیط‌های متناسب با تهویه مناسب و استفاده از ابزار و تجهیزات محافظی مناسب، مثل ماسک تنفسی و دستکش، کار کنید. همچنین، باید از فرآیند کراتینه مو در محیط های باز و مناسب استفاده کنید تا گاز‌های مضر در فضا منتشر نشوند.

پیشنهاد ویژه: پاکسازی و فیشیال پوست یکی از روش های بسیار موثر در جوانسازی پوست به شمار می ایند. اگر می خواهید آموزش پاکسازی پوست را در بهترین مرکز آموزشی یاد بگیرید و با مدرک فنی حرفه ای در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید و درآمد کسب کنید، به صفحه آموزش پاکسازی پوست مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از کراتینه مو
مراقبت های بعد از کراتینه مو

مراقبت های بعد از کراتینه مو

مراقبت های بعد از کراتینه مو می‌تواند به حفظ و افزایش ماندگاری نتایج کراتینه مو کمک کند. در ادامه مواردی را در این باره ذکر کرده ایم:

  1. عدم شستشو موها: بعد از انجام کراتینه مو، حداقل به مدت چند روز با توجه به توصیه آرایشگر موها را نشویید. این کار به کراتینه مو اجازه می‌دهد که به خوبی به موها جذب شود و نتایج بهتری را به همراه داشته باشد.
  2. استفاده از محصولات مناسب: پس از کراتینه مو، از محصولات مویی مناسب برای موهای کراتینه شده استفاده کنید. این محصولات معمولاً بدون سولفات (sulfate-free) هستند تا از تخریب کراتینه مو جلوگیری کنند.
  3. استفاده از ماسک مو و نرم کننده مناسب: حتماً پس از هر بار شستشوی موها، از ماسک مو و نرم کننده مناسب موهای خود استفاده کنید. این کار باعث حفظ ماندگاری کراتین مو می شود.
  4. روبالشتی: سعی کنید برای خوابیدن از روبالشتی های ساتن یا ابریشمی استفاده کنید که به موهای کراتینه شما آسیبی وارد نشود.
  5. عدم استفاده از وسایل حرارتی: تا جایی که ممکن است سعی کنید از وسایل حرارتی حالت دهنده، به ویژه اتوی مو استفاده نکنید.
  6. عدم قرارگیری در معرض آب شور و کلردار: تا چند مدت پس از کراتینه بهتر است استخر نروید چرا که آب استخر دارای کلر است و می توانید به موهای شما اسیب برساند.
  7. جلوگیری از موخوره: در صورتی که پس از کراتین، موهای شما دچاره موخوره شد، می توانید یک الی دو سانت از موها را کوتاه کنید تا موهای سالم تری داشته باشید.

انجام مراقبت های بعد از کراتینه مو، یکی از عوامل موثر در ماندگاری بیشتر کراتین می باشد. این کار عالوه بر حفظ ماندگاری کراتین، به شما کمک می کند که موهای سالم تری نیز داشته باشید.

پیشنهاد ویژه؛ اگر به تازگی لیزر موهای زائد بدن انجام داده اید و اطلاعاتی درباره مراقبت های بعد از لیزر ندارید، به صفحه مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد کل بدن مراجعه کنید.

جایگزین کراتینه مو

اگر شما به دلایلی به دنبال روش های جایگزین کراتینه مو هستید یا نمی‌خواهید از کراتینه مو استفاده کنید، می توانید از روش‌ها و محصولاتی دیگر برای بهبود و مراقبت از موهای خود بهره ببرید. به طور مثال شما می توانید از انواع ماسک های موی خانگی با مواد طبیعی مانند موم عسل، روغن‌های گیاهی، ماسک خیار یا ماسک آووکادو برای تقویت و ترمیم موهایتان استفاده کنید. که در این روش هیچ گونه آسیبی به مو وارد نمی شود.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با انواع ماسک مو و فواید آن برای مو آشنا شوید، مطالعه مقاله ماسک مو چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است را به شما پیشنهاد می دهیم.

یکی دیگر از بهترین جایگزین کراتینه مو، استفاده از ژل کتیرا می باشد. این ژل در برابر حرارت بسیار مقاوم است و می تواند از موها در برابر حرارت محافظت کند.

از طرفی دیگر شما می توانید از روغن های گیاهی مانند روغن آرگان، روغن زیتون و روغن نارگیل برای صافی موهای خود استفاده کنید تا موهای شما به تدریج نرم، صاف، براق و درخشان شوند.

علاوه بر این استفاده از سبزیجات، تخم مرغ و مرکبات در سلامت موها بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

به جای محصولات مویی شیمیایی پیشنهاد می کنیم از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید. این کار به محافظت از موها و جلوگیری از تخریب آن ها کمک می کند.

نظر پزشکان در مورد کراتین مو

نظر پزشکان در مورد کراتین مو ممکن است متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مانند وضعیت سلامت مشتریان، نوع محصولات کراتینه مو و روش اجرای کراتینه مو بستگی داشته باشد.

اگر چه امروزه کراتین مو بعنوان یک روش پرطرفدار برای زیبایی موها شناخته شده است اما به دلیل وجود ماده ای به نام فرمالدهید که بسیار سمی است و برای سلامتی افراد ضرر دارد، پزشکان این روش را مورد تایید نمی دانند.

کراتینه مو به انگلیسی

کراتینه مو به انگلیسی به معنای Hair keratin می باشد که در این مقاله به طور کامل درباره عوارض انجام کراتینه مو صحبت کرده ایم.

جمع بندی 

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که توسط بسیاری از کاربران پرسیده می شود این است که کراتین مو چه معایبی دارد؟ کراتین مو امروزه بعنوان یکی از پرطرفدارترین روش ها برای زیبایی و صاف شدن موها شناخته شده است که دارای مزایا و معایب است که شاید شما از آن بی خبر باشید. در این مقاله به طور کامل توضیح داده ایم که عوارض کراتینه کردن موها چیست و برای جلوگیری از آن چکار باید کرد.

سوالات متداول

کراتین مو چیست؟

کراتینه کردن مو درواقع یکی از روش های رایج برای صاف کردن و از بین بردن وزی مو می باشد که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

آیا کراتینه مو ضرر دارد؟

بله کراتین مو دارای معایبی از جمله آسیب به مو، ریزش، سوزش چشم، تحریک پوست و مهم ترین آن قرار گرفتن در معرض فرمالدئید می باشد که در این مقاله به طور کامل توضیح داده ایم.

مراقبت های بعد از کراتینه مو شامل چه جیزهایی می شود؟

مراقبت های بعد از کراتینه مو شامل استفاده از شامپوهای بدون سولفات، نرفتن استخر، عدم شستشوی مداوم موها بعد از کراتینه، استفاده از روبالشتی ساتن و ابریشمی و… می باشد که در صورت رعایت نکردن می تواند به موهای شما آسیب برساند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات