اکستنشن مژه چیست و چقدر دوام دارد

اکستنشن مژه چیست و چقدر دوام دارد | تفاوت کاشت و اکستنشن مژه چیست
فهرست مطالب

همانطور که می دانید اکستنشن مژه امروزه یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین روش های زیبایی برای پرپست کردن و افزایش زیبایی مژه ها می باشد که مورد استقبال بسیاری از خانم ها قرار گرفته است. در صورتی که قصد دارید اکستنشن مژه انجام دهید اما نمی دانید اکستنشن مژه چیست و چه تفاوتی با کاشت دارد، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اکستنشن مژه چیست
اکستنشن مژه چیست

اکستنشن مژه چیست

در پاسخ به سوال اکستنشن مژه چیست باید بگوییم که اسکتنش مژه درواقع نوعی مژه‌هایی مصنوعی و نیمه‌دائمی هستند که به طور موقت به مژه های طبیعی فردمتصل می شود که این امر باعث می شود شما مژه های بلندتر، پرپشت‌تر و تیره‌تری داسته باشید.

در فرآیند اکستنشن مژه که توسط افراد با تجربه و متخصص در این حوزه انجام می‌شود، مژه‌های مصنوعی به صورت تکی با استفاده از چسب مخصوص اکستنشن که نیمه دائمی است نیز به مژه‌های طبیعی فرد چسبانده می شود.

مواد و محصولاتی که در این فرایند استفاده می‌شود در هر سالن زیبایی متفاوت است اما به طور کلی اکستنشن مژه می تواند از جنس خز مصنوعی، خز واقعی، الیاف مصنوعی و الیاف ابریشم باشد. به طور معمول در سالن‌های زیبایی مژه هایی با طول‌ و رنگ‌ مختلف موجود می باشد و هر فرد با توجه به سلیقه خود می تواند مدل دلخواه خود را انتخاب کند.

اگر به دنبال بهترین و تخصصی ترین دوره های آموزش اکستنشن مژه با مدرک فنی و حرفه ای هستید، پیشنهاد می کنیم همین حالا به صفحه آموزش اکستنشن مژه مراجعه کنید.

انواع اکستنشن مژه

به طور کلی در سالن های زیبایی از سه نوع مختلف اکستنشن از جمله ابریشمی، خز مصنوعی و خز طبیعی استفاده می‌شود.

خزهای مصنوعی با خز های طبیعی شباهت بسیاری دارند اما با الیاف مصنوعی ساخته می‌شوند. در بسیاری از سالن های زیبایی در مورد نوع اکستنشن از شما سوالی پرسیده نمی شود و با نوع خاصی از اکستنشن کار می‌کنند. بنابراین اگر شما وگان هستید و تمایل ندارید از محصولات حیوانی استفاده کنید یا در صورتی که به خزهای طبیعی حساسیت دارید، بهتر است قبل از انجام اکستنشن مژه فرد اکستنشن کار را در جریان قرار دهید و درمورد نوع اکستنشن بپرسید.

به طور کلی انواع اکستنشن مژه دوام یکسانی دارند اما اکستنشن‌هایی که دارای خز طبیعی و ابریشمی می باشند، ظاهری طبیعی تر دارند اما اکستنشن‌هایی که از خز مصنوعی ساخته شده اند، ظاهری ضخیم‌تر و تیره‌تر دارند و برای افرادی که به دنبال اکستنشن به صورت طبیعی هستند مناسب نیستند.

مدل‌های مختلف اکستنشن شامل نمونه های زیر می شود:

اکستنشن مژه کلاسیک

اکستنشن مژه کلاسیک یکی از انواع اکستنشن مژه می باشد که در این روش روی هر تار مژه‌ی طبیعی فرد تنها یک تار اکستنشن چسبانده قرار می گیرد. به همین خاطر این روش ظاهری طبیعی دارد و به همین خاطر به عنوان یکی از محبوب ترین و رایج ترین نوع اکستنشن شناخته شده است. در صورتی که تمایل دارید مژه هایی پرپشت با ظاهری طبیعی داشته باشید، این روش را امتحان کنید.

اکستنشن مژه گربه ای

اکستنشن مژه گربه ای یکی دیگر از انواع اکستنشن مژه است که در این روش زمانی که به دو طرف چشم نگاه کنید، مژه ها پرپشت‌تر می‌شوند. بنابراین در دو طرف بیرونی مژه، روی هر تار مژه، بیشتر از یک تار اکستنشن چسبانده می شود.

اکستنشن مژه والیوم

اگر به دنبال مژه‌هایی بسیار پرحجم و پرپشت هستید، پیشنهاد ما به شما اکستنشن مژه والیوم است. در این روش روی هر تار موی مژه‌ی طبیعی بیشتر از یک تار اکستنشن چسبیده می شود که این امر درنهایت باعث پرپشت شدن مژه ها می شود.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با انواع مدل اکستنشن مژه والیوم آشنا شوید، به صفحه کاشت مژه والیوم مراجعه کنید.

اکستنشن مژه رنگی

امروزه اکستنشن مژه رنگی یکی از محبوب ترین نوع اکستنشن مژه به شمار می رود که با توجه به رنگ پوست فرد، رنگ مو و ابرو و… استفاده می شود.

اکستنشن مژه اسپایکی

اکستنشن مژه اسپایکی نسبت به سایر انواع اکستنشن مژه بسیار متفاوت است به طوری که در آن تارهای مژه مصنوعی به تک تک تارهای مژه طبیعی وصل می‌شوند و این امر یاعث می شود که شما مژه های بسیار پرپشت و ضخیمی داشته باشید.

اکستنشن مژه عروسکی

اکستنشن مژه عروسکی یکی دیگر از انواع اکستنشن مژه می باشد که در این روش طول مژه ها در وسط پلک ۱۲ میلی متر و تا گوشه چشم به ۸ میلی متر نیز می رسد. لازم به ذکر است که اکستنشن مژه عروسکی برای همه افراد مناسب نیست. باید بدانید که در اکستنشن مژه عروسکی محدودیت هایی وجود دارد که قبل از انجام آن متخصص باید شما را از این امر باخبر سازد.

فیلم اکستنشن مژه

در این قسمت به زودی برای شما فیلم اکستنشن مژه قرار خواهیم داد که همه چیز از کاشت و اکستنشن مژه را برای شما توضیح داده ایم و در نهایت شما راهنمایی کامل کاشت مژه و اکستنشن مژه را در اختیار خواهید داشت.

پیشنهاد ویژه: میکروبیلدینگ ابرو امروزه یکی از محبوب ترین روش های زیبایی ابزوها به شمار می رود که در مقاله میکروبیلدینگ ابرو می توانید اطلاعات کاملی در این باره بدست آورید.

مراحل انجام اکستنشن مژه چیست
مراحل انجام اکستنشن مژه چیست

مراحل انجام اکستنشن مژه چیست

شاید برای شما نیز این سوال ایجاد شود که روند انجام اکستنشن مژه به چه شکل است؟ به طور کلی اکستنشن مژه در یک جلسه انجام می‌شود که با استفاده از چسب‌هایی که فرمولاسیون خاصی دارند و نیمه‌دائمی هستند برای هر چشم بین 80 تا 140 تار مژه به مژه‌های طبیعی خود فرد اضافه می‌شود.

انجام اکستنشن مژه معمولاً توسط آرایشگرهای تخصصی و ماهر با استفاده از وسایل و ابزارهای خاص انجام می‌شود. اگر می خواهید با لیست کاملی از وسایل مورد نیاز کاشت و اکستنشن مژه آشنا شوید، حتما مقاله وسایل کاشت مژه را مطالعه کنید.

این فرآیند از چند مرحله اصلی تشکیل شده و به طور کلی شامل مراحل زیر است:

مشاوره اولیه: در این مرحله، شما با آرایشگر خود ملاقات می‌کنید و در مورد نیازها، ترجیحات، و انتظاراتتان صحبت می‌کنید. آرایشگر می‌تواند نکات و مشورت‌هایی را برای شما ارائه دهد و نوع مژه‌های مناسب برای شما را انتخاب کند.

پیش‌آماده‌سازی: قبل از شروع اکستنشن مژه، چشمان شما باید کاملا از از آرایش تمیز شود.

انتخاب مژه‌ها: در این مرحله، مژه‌های اکستنشن با توجه به اندازه مژه‌های طبیعی شما انتخاب می‌شوند.

چسباندن مژه‌ها: آرایشگر مژه‌های مصنوعی را با استفاده از چسب مخصوص به مژه‌های طبیعی شما می چسباند. این فرآیند نیاز به دقت و توجه بسیاری از سمت اکستنشن کار دارد تا مژه‌ها به طور صحیح و به شکل طبیعی چسبانده شوند.

خشک شدن چسب‌ها: چسب‌های مخصوص اکستنشن به سرعت خشک می شوند اما پس از چسبیدن بهتر است ده دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شوند. بعضی از آرایشگرها از ترفندهایی برای خشک کردن سریع‌تر چسب استفاده می کنند در صورتی که بعضی دیگر ترجیح می دهند که چسب ها به صورت طبیعی در معرض هوا خشک شوند.

پیشنهاد ویژه: ماسک مو یکی از بهترین روش ها برای مراقبت و جلوگیری از آسیب مو می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ماسک مو چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است زا مطالعه کنید.

برداشتن چسب و ژل چشم: پس از خشک شدن کامل چسب‌ها، ژل چشم و چسبی که زیر مژه‌ها چسبانده شده بود کاملا جدا می‌شود. این مرحله بدون درد انجام می شود اما در صورتی که در زیر چشم احساس ناراحتی می‌کنید، حتما آرایشگر را در جریان قرار دهید. در نهایت اکستنشن کار، مژه‌های شما را با یک شانه‌ مخصوص مرتب می‌کند و از شما می‌خواهد که به آرامی پلک بزنید و در این مرحله کار تمام است.

آموزش مراقبت‌های پس از اکستنشن مژه: آرایشگر به شما توصیه‌ها و نکاتی برای مراقبت از مژه‌های مصنوعی پس از نصب ارائه می‌دهد. این شامل نکاتی مانند چگونگی شستن، تمیزکردن و نگهداری منظم می‌شود.

زمان مراجعه‌های دوره‌ای: بستگی به نوع مژه‌ها و نیازهای شما، ممکن است نیاز به مراجعه‌های دوره‌ای برای ترمیم مژه‌ها داشته باشید. در هر مرحله از این فرآیند، تخصص و دقت حائز اهمیت است تا نتیجه نهایی طبیعی و جذاب باشد و به مژه‌های شما آسیبی وارد نشود.

پیشنهاد ویژه: اگر قصد دارید به عنوان یک اکستنشن کار وارد بازار کار شوید و درآمد کسب کنید، حتما باید علاوه بر شرکت در دوره های آموزش، مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید. به همین خاطر ما برای شما نمونه سوالات اکستنشن مژه فنی حرفه ای را آماده کرده ایم که بوسیله آن بتوانیذ به راحتی در آزمون نمره قبولی کسب کنید.

تفاوت کاشت و اکستنشن مژه چیست
تفاوت کاشت و اکستنشن مژه چیست

تفاوت کاشت و اکستنشن مژه چیست

همانطور که می دانید اکستنشن و کاشت مژه هر دو روشی محبوب برای افزایش حجم مژه ها می باشد که امروزه مورد استقبال بسیاری از بانوان قرار گرفته است. با اینکه هر دو این روش ها باعث پرپشت شدن مژه ها می شود اما تفاوت هایی با هم دارند که باید آن ها را بدانید.

یکی از مهم ترین فرق کاشت و اکستنشن مژه این است که کاشت مژه به راحتی قابل تشخیص است و برای افرادی که به دنبال مژه های طبیعی هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شود در صورتی که اکستنشن مژه به عنوان روشی طبیعی برای افزایش حجم مژه ها محسوب می شود و به سادگی قابل تشخیص نمی باشد.

علاوه بر این نتیجه ای که پس از انجام اکستنشن مژه مشاهده می کنید بسیار ماندگارتر و بهتر از کاشت موقت است.

در روش اکستنشن مژه، مژه های مصنوعی به صورت تار به تار روی مژه طبیعی قرار می گیرند و در انتهای یک تار مژه درگیر چسب می‌شود، در صورتی که در کاشت موقت مژه تمامی مژه های طبیعی با هم درگیر چسب می‌شوند.

از دیگر تفاوت کاشت و اکستنشن مژه می توان به این موضوع اشاره کرذ که در اکستنشن مژه مقدار چسبی که استفاده می شود کمتر از کاشت موقت مژه است بنابراین می توان گفت که آسیب انجام اکستنشن مژه، به مژه های طبیعی بسیار کمتر از کاشت موقت مژه می باشد.

در آخر اکستنشن مژه روشی طبیعی است و بسیار نچرال تر از کاشت موقت مژه است و به همین خاطر به افرادی که دنبال افزایش حجم مژه طبیعی هستند این روش را امتحان می کنیم.

کاشت موقت مژه برای افرادی مناسب است که به دنبال افزایش حجم مژه مقطعی و کوتاه مدت هستند یا قصد دارند برای مناسبت خاصی مژه پرپشت و زیبایی داشته باشند.

با مراجعه به صفحه مجله آرایشی و زیبایی، می توانید به لیست کاملی از مقالات در حوزه آرایشی و زیبایی دسترسی داشته باشید.

مزایای اکستنشن مژه

اکستنشن مژه مزایای بسیاری به همراه دارد که برای افرادی که به دنبال مژه های پرپشت تر هستند مناسب است. در ادامه مزایای اکستنشن مژه را برای شما شرح خواهیم داد.

  • افزایش حجم و طول مژه: اکستنشن مژه به شما امکان می‌دهد تا مژه‌هایتان را به طور چشمگیری طولانی‌تر و پرتر نمایید. این افزایش حجم و طول به چشمان جلب‌کنندگی بیشتری می‌بخشد.
  • تاثیرگذاری بیشتر: مژه‌های طولانی و زیبا معمولاً به سرعت نظرات دیگران را به خود جلب می‌کنند. چشمان شما با مژه‌های اکستنشن جذاب‌تر به نظر می‌آیند و می‌توانند به شما کمک کنند تا در جمع زیباتر و جذاب تر به نظر برسید.
  • افزایش اعتماد به نفس: داشتن مژه‌های زیبا و پرپشت به شما اعتماد به نفس بیشتری می دهد. افزایش اعتماد به نفس معمولاً تاثیر مثبتی بر روابط شخصی و حضور اجتماعی دارد.
  • استحکام و دوام: مژه‌های اکستنشن با مراقبت منظم و صحیح می‌توانند تا چند هفته تا چند ماه دوام داشته باشند. این به شما این امکان را می‌دهد که برای مدت طولانی از مژه‌های زیبا لذت ببرید.
  • ضد آب: ویژگی ضد آب بودن اکستنشن مژه به شما امکان می‌دهد تا بدون نگرانی از خراب شدن مژه‌ها در مواقعی که با آب در تماس هستید، استفاده کنید. ضدآب بودن مژه‌های اکستنشن به خصوص در مواقعی مانند شنا، تمرینات ورزشی، شستشوی روزانه صورت و… بسیار مفید است.
  • بدون درد: اکستنشن مژه به طور عمومی بدون درد انجام می‌شود. تکنیک اجرای اکستنشن مژه به شیوه‌ای تخصصی و دقیق انجام می‌شود تا به شما احساسی از درد یا ناراحتی نداشته باشد.
  • امن بودن: این روش کاملا امن است و همه افراد می توانند بدون هیچ مشکلی انجام دهند. البته در بسیاری از مواقع احتمال تحریک چشم و پوست و عفونت وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

 

پیشنهاد ویژه: شاید بخواهید با بهترین روش برای رفع تیرگی پوست بدن آشنا شوید.

عوارض اکستنشن مژه

همانطور که می دانید تمامی روش های زیبایی در کنار مزایایی که دارند، معایبی نیز به همراه دارند که در ادامه به طور کلی قصد داریم در این باره صحبت کنیم.

حساسیت و آلرژی: برخی از افراد ممکن است به چسب‌ها و محصولات مورد استفاده در اکستنشن مژه حساسیت نشان دهند. این حساسیت ممکن است باعث ترشح چشم و ایجاد حساسیت یا التهاب چشمی شود.

آسیب به مژه‌های طبیعی: یکی از مهم ترین و قابل توجه ترین عوارض اکستنشن مژه، آسیب به مژه‌های طبیعی می باشد. اگر مراحل اکستنشن مژه به طور نادرست و غیر اصولی انجام شود ممکن است به مژه‌های طبیعی شما آسیب وارد شود. این مشکل می‌تواند باعث کنده سدن مژه‌های طبیعی و درنتیجه کاهش حجم آنها شود.

التهاب چشمی: در برخی مواقع پس از انجام اکستنشن مژه، ممکن است به التهاب چشمی (کانژونکتیویت) مبتلا شوید. این التهاب ممکن است باعث قرمزی، خارش، و ترشح چشمی شود.

تغییر رنگ مژه: مژه‌های اکستنشن در برابر نور UV مخصوصاً آفتاب حساس هستند. اگر به صورت مداوم در معرض نور UV قرار بگیرید، ممکن است مژه های مصنوعی شما تغییر رنگ دهند و ظاهر طبیعی‌ خود را از دست بدهند.

به منظور جلوگیری از این عوارض، اهمیت دارد که از تخصصی‌های آرایشی ماهر و تجربه‌دار برای اجرای اکستنشن مژه استفاده کنید و همچنین مراقبت و نگهداری منظم از مژه‌های اکستنشن به نکته قرار دهید.

ریزش غیرمنظم: به طور کلی مژه‌ها رشد یکسان و منظمی ندارند. برخی از آن‌ها در مرحله‌ی رشد هستند و بعضی دیگر ممکن است نزدیک به افتادن باشند. پس از انجام اکستنشن مژه تعدادی از مژه‌های طبیعی شما همراه با اکستنشن می افتند. این امر باعث می شود که مژه های شما طاهری نامنظم داشته باشند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم برای داشتن مژه های منظم و یکسان هر دو تا چهار هفته، برای ترمیم اقدام کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر همواره به سلامت پوست و موی خود اهمیت می دهید و به دنبال مطالب علمی در این زمینه هستید، به صفحه جدیدترین مقالات پوستی مراجعه کنید.

ماندگاری اکستنشن مژه چقدر است
ماندگاری اکستنشن مژه چقدر است

ماندگاری اکستنشن مژه چقدر است

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که توسط بسیاری از کاربران پرسیده می شود این است که اکستنشن مژه چقدر دوام می آورد یا اینکه ماندگاری اکستنشن مژه چقدر است؟

در حالت کلی مدت ماندگاری اکستنشن مژه بین 3 الی 4 هفته است اما عوامل بسیاری وجود دارند که می توانند در مدت ماندگاری اکستنشن مژه تاثیر گذار باشند.

در صورتی که پس از انجام اکستنشن مژه مراقبت های لازم را انجام دهید و به موقع اقدام به ترمیم اکستنشن مژه کنید، بدون شک می توانید در ماندگاری اکستنشن مژه خود موثر باشید.

 راز ماندگاری اکستنشن مژه

راز ماندگاری اکستنشن مژه چیست؟ برای اینکه بتوانید ماندگاری اکستنشن مژه ها را افزایش دهید لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

پش از انجام اکستنشن مژه به مدت 48 شاعت از تماس با آب خودداری کنید. در غیر این صورت چسب مژه نمی تواند به درستی سفت شود.

از مالش مکرر چشم خودداری کنید. زمانی که ناخودآگاه شروع به مالیدن چشم های خود می کنید، این کار باعث می شود که اکستنشن ها تحت فشار قرار بگیرند و در نتیجه مژه ها از بین می روند.

فراموش نکنید که مژه ها را به صورت منظم (حداقل یک بار در روز)  با مسواک شانه کنید. این امر به ماندگاری اکستنشن مژه ها کمک می کند.

مژه ها را به صورت مرتب تمیز کنید. این کار به از بین بردن ذرات کثیفی که شما را وسوسه می کند چشم های خود را مالش دهید کمک می کند.

از ریمل مخصوص اکستنشن مژه استفاده کنید. بسیاری از ریمل های موجود در بازار حاوی روغن هستند و این ریمل ها برای مژه های اکستنشن شده توصیه نمی شود.

اگر پوست شما به جوانسازی نیاز دارد و به دنبال موثرترین روش ها برای جوانسازی پوست هستید، حتما مقاله روشهای جوانسازی صورت را مطالعه کنید.

حکم شرعی اکستنشن مژه چیست

درباره حکم شرعی اکستنشن مژه گفته شده است که اگر چه این عمل به خودی خود موردی ندارد اما در صورتی که مانع از رسیدن آب به مژه ها حتی به نحو جزئی شود و همچنین امکان برداشتن آن در هنگام وضو یا غسل وجود نداشته باشد، جایز نیست.

مراقبت های بعد از اکستنشن مژه
مراقبت های بعد از اکستنشن مژه

مراقبت های بعد از اکستنشن مژه

همانطور که تا به اینجای مقاله متوجه شدید، کاشت و اکستنشن مژه یکی از روش های زیبایی محسوب می باشد که مانند هر روش زیبایی دیگر برای افزایش ماندگاری به مراقبت های خاص خود نیاز دارد.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین راه برای پرپشت کردن مو با استفاده از روغن های گیاهی هستید، مقاله بهترین روغن برای پرپشت شدن مو چیست بهترین راهنمای شما خواهد بود.

مراقبت های بعد از اکستنشن مژه شامل موارد زیر می باشد:

مراقبت های بعد از کاشت و اکستنشن مژه در ۲۴ تا ۴۸ ساعت

یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از اکستنشن مژه و کاشت مربوط به ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول می شود. در این مدت زمان باید به موارد زیادی توجه داشته باشید.

  • مژه‌ها را نچینید.
  • در صورتی که ظاهر مژه ها نامناسب است با استفاده از یک برس آن ها را مرتب کنید.
  • با مژه‌ها ملایم رفتار کنید.
  • تا 24 ساعت از تماس با آب خودداری کنید.
  • در هنگام خواب بر روی صورت نخوابید.
  • در ۲۴ ساعت اول سعی کنید از استخر کلردار، سونا، اتاق بخار یا قرار کرفتن در معرض آفتاب پرهیز کنید.
  • از آنجایی که روغن باعث تجزیه چسب مژه می‌شود، سعی کنید از لوازم آرایش و پاک کننده آرایشی بر پایه روغن اطراف چشم استفاده نکنید.

اگر پوست شما به تازگی کدر شده و به دنبال بهترین روغن گیاهی برای سفید شدن پوست صورتتان هستید، حتما مقاله بهترین روغن گیاهی برای سفید شدن پوست صورت را مطالعه کنید.

آرایش چشم با اکستنشن مژه

معمولا پس از اکستنشن مژه پیشنهاد می شود که از آرایش چشم پرهیز شود. اگر به هر دلیلی قصد دارید از ریمل استفاده کنید، بهتر است فقط روی نوک مژه‌ ها را ریمل بزنید در غیر این صورت مژه‌ ها از هم جدا خواهند شد.

فراموش نکنید که به هیچ وجه از لوازم آرایش ضد آب استفاده نکنید چرا که پاک کردن آن بسیار دشوار است و علاوه بر این در هنگام پاک کردن ممکن است مژه ها کنده شوند.

شامپو زدن مژه ها

یکی دیگر از مهم ترین مراقبت های بعد از اکستنشن مژه مربوط به تمیز کردن مژه ها می باشد. برای این کار می بایست مژه‌ها را با استفاده از شامپوی ملایم یا شامپوی مخصوص مژه به مدت چند بار در هفته تمیز بشویید.

همانطور که می دانید تجمع چربی و آلودگی اطراف مژه ها باعث شل شدن آن ها و همچنین مسدود شدن منافذ پوست می‌ شود. بنابراین برای افزایش طول عمر اکستنشن مژه بهتر است مژه ها را به صورت منظم مرتب و تمیز کنید.

برای این کار مقدار کمی شامپو کف دست بریزید و سپس با انگشت اشاره روی مژه‌ها را بشویید. به طور کلای برای شستن مژه ها می توانید از شانپوهای ملایمی مانند شامپو بچه جانسون یا شامپوهای مخصوص مژه استفاده کنید.

شستن صورت بعد از کاشت مژه

همانطور که گفته شد پس از اکستنشن مژه حداقل به مدت 24 ساعت نباید صورت خود را با آب بشویید چرا که آب و بخار باعث شل شدن چسب مژه می شود. پس از گذشت 24 ساعت زمانی که چسب مژه کاملا خشک شد، به آرامی با شامپوی ملایم مژه‌ ها را بشویید و پس از شستشو آن ها را کامل خشک کنید.

یکی از دغدغه هایی که بسیاری از افراد در سنین مختلف با آن موجه هستند، سیاهی دور چشم می باشد که می توانید با مطالعه مقاله درمان سیاهی دور چشم این مشکل را برای همیشه رفع کنید.

از برس مژه استفاده کنید.

معمولا پس از گذشت مدتی از اکستنشن، مژه ها به هم می چسبند یا حالتی بد به خود می گیرند. شما می توانید در این شرایط با یک برس مژه آن ها را به آرامی شانه کنید و از هم جدا کنید. با این کار مژه های خوش فرم تر و خوش حالت تری خواهید داشت.

فراموش نکنید که رعایت نکردن مراقبت های بعد از اکستنشن مژه می‌تواند باعث بروز بیماری های مختلفی از جمله عفونت چشم شود. علاوه بر مواردی که ذکر شد انجام اکستنشن مژه در مراکز غیر معتبر و غیر بهداشتی یا توسط افراد غیر حرفه ای، می تواند منجر به بیماری های مختلف شود.

نحوه خوابیدن بعد از کاشت و اکستنشن مژه

نحوه خوابیدن بعد از کاشت و اکستنشن مژه در 24 ساعت اول بسیار مهم است. همانطور که گفته شد بعد از اکستنشن مژه نباید روی صورت بخوابید و به جای آن بهتر است به جای شکم رو به پشت بخوابید چرا که خوابیدن روی شکم باعث می شود تا مژه ها تحت فشار قرار بگیرند.

اگر عادت دارید که به پهلو بخوابید، سر خود را به گونه ای قرار دهید که مژه‌ها با بالش یا تخت تماسی نداشته باشند.

پیشنهاد ویژه: اگر شما هم با مشکل منافذ باز در صورت مواجه هستید و نمی دانید چگونه این مشکل را رفع کنید، مطالعه مقاله درمان منافذ باز پوست صورت با داروهای گیاهی به شما کمک می کند این مشکل را برطرف کنید.

بهترین چسب اکستنشن مژه چیست

همانطور که می دانید انواع مختلفی از چسب های مخصوص اکستنشن مژه در بازار وجود دارد که در برندها و کیفیت های مختلفی عرضه می شوند.

به طور کلی بهترین چسب برای اکستنشن مژه بستگی به نیازهای شما و نوع مژه هایتان دارد اما در اکثر مواقع، در انتخاب چسب برای اکستنشن مژه، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • چسب مخصوص: برای اطمینان از سلامت مژه‌ هایتان، از چسب‌ هایی که به طور خاص برای اکستنشن مژه طراحی شده‌اند استفاده کنید.
  • حساسیت پوست: اگر پوست شما حساس است، باید چسب‌هایی با ترکیبات مناسب برای پوست حساس انتخاب کنید.
  • ماندگاری: بیشتر چسب‌ها دارای ماندگاری مختلفی هستند. برخی از آنها تا یک هفته یا بیشتر هم می‌توانند ماندگاری داشته باشند. بنابراین، مدت زمانی که می‌خواهید مژه‌هایتان باقی بماند را در نظر بگیرید.
  • آسانی در برداشت: چسب باید به گونه‌ای باشد که به راحتی بتوانید مژه‌های مصنوعی را بردارید و به مژه‌های طبیعی خود آسیب نرسانید.
  • حداقل ترکیبات مضر: برخی از افراد ممکن است به ترکیبات شیمیایی حساسیت نشان دهند. بنابراین، به دنبال چسب‌هایی با ترکیبات عوامل شیمیایی کمتر بگردید.

شما می‌توانید با پرسش از متخصصان مو و اکستنشن کارهای مژه در مراکز زیبایی یا سالن‌ های مربوطه نظرات و پیشنهادات آن ها را نیز بشنوید و بهترین چسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

سوالات متداول

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه امروزه یکی از محبوب ترین روش های زیبایی است که در آن مژه‌ های مصنوعی به مژه‌ های طبیعی افراد متصل می‌ شود تا طول و حجم مژه‌ ها افزایش پیدا کند و چشم‌ ها را زیباتر جلوه دهد. این فرآیند معمولا توسط متخصصان آرایشی و زیبایی انجام می‌ شود.

دوام اکستنشن مژه چقدر است؟

همانطور که گفتیم دوام اکستنشن مژه به عوامل مختلفی بستگی دارد و در صورت رعایت کردن مراقیت های بعد از اکستنشن مژه که دردمقاله به طور کامل توضیح داده ایم می تواند تا حد زیادی در ماندگاری اکستنشن مژه تاثیرگذار باشید.

ماندگاری اکستنشن مژه چقدر است؟

مدت ماندگاری اکستنشن مژه بین 3 الی 4 هفته می باشد اما عوامل بسیاری وجود دارند که می توانند در مدت ماندگاری اکستنشن مژه تاثیر گذار باشند که در مقاله به صورت کامل شرح داده ایم.

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات