طرز تهیه کوفته مرغ ارومیه

طرز تهیه کوفته مرغ ارومیه | طرز تهیه کوفته تبریزی اصل با تمام فوت و فن ها
فهرست مطالب

کوفته مرغ ارومیه یک غذاهای سنتی و محبوب استان آذربایجان غربی ایران محسوب می شود که طرفداران خاص خودش را دارد. اگر به دنبال یادگیری طرز تهیه کوفته مرغ به روش سنتی و با طعمی بی نظیر با تمام فوت و فن ها هستید، این مقاله را از دست ندهید.

طرز تهیه کوفته مرغ ارومیه
طرز تهیه کوفته مرغ ارومیه

طرز تهیه کوفته مرغ ارومیه

طرز تهیه کوفته مرغ ارومیه کوفته که یکی از غذاهای سنتی و محبوب استان آذربایجان غربی ایران محسوب می شود بسیار ساده است. این غذا از گوشت مرغ تهیه می‌شود و با استفاده از ادویه‌ها و سبزیجات مختلف مزه‌ای خاص و دلچسب به آن داده می‌شود. در زیر مراحل تهیه کوفته مرغ ارومیه را بررسی خواهیم کرد:

پیشنهاد ویژه: آش کلم ارومیه یکی دیگر از غذاهای سنتی و خوشمزه ارومیه محسوب می شود که در مقاله طرز تهیه آش کلم ارومیه، مرحله به مرحله دستور پخت آن را آموزش داده ایم.

مواد لازم برای دستور تهیه کوفته مرغ

  • یک کیلوگرم گوشت مرغ آب‌پز شده و خرد شده
  • یک پیمانه نان ترد و خشک شده
  • یک عدد پیاز متوسط خرد شده
  • سه حبه سیر رنده شده
  • دو قاشق غذاخوری آویشن خشک
  • یک قاشق غذاخوری زردچوبه
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • روغن مایع برای سرخ کردن

طرز تهیه کوفته مرغ ارومیه خانگی 4 نفره

در ابتدا برای طرز تهیه کوفته مرغ ارومیه خانگی 4 نفره در یک کاسه بزرگ، گوشت مرغ آب‌پز شده، نان ترد، پیاز خرد شده، سیر رنده شده، آویشن خشک، زردچوبه، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.

می‌توانید از دستگاه آسیاب مواد مختلف استفاده کنید تا همه مواد به خوبی ترکیب شوند. مواد را به‌خوبی با دست با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یکنواخت تشکیل شود. می‌توانید از دستکش استفاده کنید تا مواد را بهتر با هم ترکیب کنید و از چسبیدن به دستتان جلوگیری کنید.

برای داشتن لیست کاملی از خوشمزه ترین و متنوع ترین غذاهای ایرانی و خارجی، مقاله لیست غذا برای خانمها را مطالعه کنید.

بعد از آماده کردن خمیر، آن را برای ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خمیر جامد شود و راحت‌تر بتوانید آن را شکل دهید. پس از گذشت این مدت زمان، خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و به قطعات کوچک تقسیم کنید.

سایز و شکل کوفته‌ها را براساس ترجیحات خود تعیین کنید. می‌توانید آن‌ها را به صورت گرد یا کتف کوبی تشکیل دهید. حال در این مرحله از طرز تهیه کوفته ارومیه آذری ساده و خوشمزه، روغن را در یک ماهیتابه عمیق گرم کنید.

آنقدر روغن را گرم کنید که کوفته‌ها به خوبی سرخ شوند. کوفته‌ها را یکی یکی به روغن داغ اضافه کنید. مراقب باشید که کوفته‌ها با یکدیگر برخورد نکنند تا جدا از هم سرخ شوند.

کوفته‌ها را تا زمانی که به رنگ طلایی و آماده سرو شدن باشند، سرخ کنید. این مرحله حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می‌برد.  کوفته‌های سرخ شده را روی کاغذ آشپزخانه قرار دهید تا از روغن زیاد روی آن‌ها جدا شوند.

کوفته‌های مرغ ارومیه را گرم و همراه با نان تازه یا برنج سرو کنید. می‌توانید آن را با سس ماست و ترشیجات تزیین کنید.

با دنبال کردن مراحل فوق می‌توانید طرز تهیه کوفته مرغ ساده به روش سنتی با طعم عالی را به راحتی یاد بگیرید و غذای متفاوتی تهیه کنید.

بهتر است قبل از آماده سازی، تمام مواد را درست و کامل آماده کنید تا فرایند تهیه به سرعت و بدون مشکل پیش برود.

اگر علاقه مند به یادگیری طرز تهیه گوزلمه به صورت مرحله به مرحله هستید، مقاله طرز تهیه گوزلمه ارومیه را مطالعه کنید.

طرز تهیه کوفته تبریزی اصل
طرز تهیه کوفته تبریزی اصل

طرز تهیه کوفته تبریزی اصل

كوفته تبريزي اصل یکی از غذاهای معروف و سنتی استان آذربایجان شرقی ایران است. این غذا با استفاده از گوشت چرخ‌کرده و ادویه‌های خاص تهیه می‌شود. در زیر مراحل طرز تهیه کوفته تبریزی اصل را بررسی خواهیم کرد:

مواد لازم:

  • یک کیلوگرم گوشت چرخ‌کرده (می‌توانید از گوشت چرخ‌کرده گوسفندی، گوشت چرخ‌کرده گوساله یا ترکیبی از آن‌ها استفاده کنید)
  • یک عدد پیاز متوسط خرد شده
  • یک قاشق غذاخوری نمک
  • یک قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • یک قاشق چایخوری زردچوبه
  • نصف قاشق چایخوری پودر شوید
  • نصف قاشق چایخوری پودر هل
  • دو قاشق غذاخوری روغن مایع (برای سرخ کردن)

پیشنهاد ویژه:سوپ بلغور ارومیه یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین غذاهای ارومیه می باشد که در مقاله طرز تهیه سوپ بلغور ارومیه به طور کامل طرز تهیه آن را توضیح داده ایم.

در اولین مرحله از طرز تهیه کوفته تبریزی، ابتدا در یک کاسه بزرگ، گوشت چرخ‌کرده، پیاز خرد شده، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر شوید و پودر هل را با هم مخلوط کنید. می‌توانید از دستگاه آسیاب مواد مختلف استفاده کنید تا همه مواد به خوبی ترکیب شوند.

مواد را به‌خوبی با دست یا با استفاده از یک قاشق مخلوط کنید تا تمام مواد به خوبی ترکیب شوند و تشکیل یک خمیر یکنواخت بگیرند. خمیر را برای ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خمیر جامد شود و راحت‌تر بتوانید آن را شکل دهید.

پس از گذشت مدتی از یخچال، خمیر را بیرون بیاورید و به قطعات کوچک تقسیم کنید. سایز و شکل کوفته‌ها را براساس ترجیحات خود تعیین کنید. می‌توانید آن‌ها را به صورت گرد یا کوبیده شکل دهید.

روغن را در یک ماهیتابه عمیق گرم کنید. آنقدر روغن را گرم کنید که کوفته‌ها به خوبی سرخ شوند.

اگر می خواهید طرز تهیه سوجوق یا باسلق محلی ارومیه که یکی از تنقلات محبوب در منطقه آذربایجان غربی ایران محسوب می شود را یاد بگیرید، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله طرز تهیه سوجوق ارومیه  می باشد.

کوفته‌ها را یکی یکی به روغن داغ اضافه کنید. مراقب باشید که کوفته‌ها با یکدیگر برخورد نکنند تا جدا از هم سرخ شوند. کوفته‌ها را تا زمانی که به رنگ طلایی و آماده سرو شدن باشند، سرخ کنید. این مرحله حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می‌برد.

کوفته‌های سرخ شده را روی کاغذ آشپزخانه قرار دهید تا از روغن زیاد روی آن‌ها جدا شوند. کوفته‌های تبریزی را گرم و همراه با نان تازه یا برنج سفید سرو کنید.

اگر می خواهید فوت و فن های طرز تهیه کوفته مرغ خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای را یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشبد.

اگر به ارومیه سفر کرده اید اما آشنایی با بهترین رشتوران های ارومیه ندارید، در مقاله بهترین رستوران‌ های ارومیه کجاست می توانید با بهترین رستوران های این شهر زیبا آشنا شوید.

فوت و فن های طرز تهیه کوفته آذربایجانی

روش تهیه کوفته مرغ ارومیه ی لذیذ یک فرایند دقیق و حرفه‌ای است. در زیر به برخی از فوت و فن‌های مربوط به تهیه کوفته آذربایجانی اشاره می‌کنیم:

گوشت چرخ‌کرده: برای طرز تهیه کوفته مرغ ارومیه، بهتر است گوشت را خودتان چرخ کنید یا از گوشتی استفاده کنید که به نسبت چرخ‌کرده تازه‌تر باشد. گوشت را دوباره نچسبانید و به‌مدت کافی در یخچال خنک کنید تا به راحتی شکل دهید.

انتخاب سبزیجات تازه: برای بهترین طعم و عطر، سبزیجات تازه را استفاده کنید. از سبزیجات معروف مانند تره، ریحان، جعفری و اسفناج استفاده کنید و آن‌ها را قبل از اضافه کردن به خمیر کوفته خرد کنید.

آب کمتر: در دستور پخت کوفته مرغ، تا حد امکان از آب کمتری در خمیر کوفته استفاده کنید. این کار باعث می‌شود کوفته جامدتر و کمتر خمیری شود و راحت‌تر قابل شکل‌دهی باشد.

در صورتی که می خواهید با بهترین غذاهای استان ارومیه آشنا شوید، به صفحه بهترین غذای ارومیه چیست مراجعه کنید.

ترکیب ادویه‌ها: استفاده از ترکیب مناسبی از ادویه‌ها و افزودن آویشن، زردچوبه، پودر شوید و سایر ادویه‌های معمول در کوفته آذربایجانی، به غذا طعم و طراوت خاصی می‌بخشد. بهتر است ادویه‌ها را به میزان مناسب و با توجه به سلیقه شخصی اضافه کنید.

سرخ کردن مناسب: در مرحله سرخ کردن کوفته، حرارت روغن را درست کنترل کنید تا کوفته‌ها به طور یکنواخت سرخ شوند و در حین سرخ کردن کوفته‌ها، آن‌ها را کم کم و به تدریج به روغن اضافه کنید تا جدا از هم باشند و در نتیجه سرخی یکنواختی داشته باشند.

پیشنهاد ویژه: با مراجعه به صفحه معروف ترین صنایع دستی و سوغات ارومیه می توانید با معروف ترین و بهترین سوغات و صنایع دستی ارومیه آشنا شوید.

سبزی کوفته تبریزی اصل
سبزی کوفته تبریزی اصل

سبزی کوفته تبریزی اصل

سبزی‌های استفاده شده در کوفته تبریزی معمولاً شامل موارد زیر می‌شود:

تره: تره یکی از اصلی‌ترین سبزی‌ کوفته تبریزی اصل است. برگ‌های تره را ریز خرد کرده و به خمیر کوفته اضافه می‌کنند.

ریحان: برگ‌های ریحان نیز می‌توانند به خمیر کوفته اضافه شوند تا طعم و عطر خاصی به آن ببخشد. جعفری: برگ‌های جعفری را نیز می‌توان به خمیر کوفته تبریزی اضافه کرد تا علاوه بر طعم خوب، ارزش غذایی بیشتری به آن ببخشد.

اسفناج: اسفناج یکی از معروف ترین سبزی‌ کوفته تبریزی اصل است که می‌تواند به خمیر کوفته اضافه شود. این کار به علاوه طعم خوب، ظاهر رنگارنگی به کوفته می‌بخشد.

پیازچه: پیازچه یا سبزه نیز می‌تواند به عنوان یکی از سبزیجات مورد استفاده در کوفته تبریزی قرار گیرد. برگ‌های ترد پیازچه را خرد کرده و به خمیر کوفته اضافه می‌کنند.

با اضافه کردن این سبزیجات به خمیر کوفته، علاوه بر افزودن طعم و عطر خوب، ارزش غذایی بیشتری نیز به آن می‌دهند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کرده ایم طرز تهیه کوفته مرغ خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله را به شما آموزش دهیم تا بتوانید این غذای خوشمزه و لذیذ را به راحتی در منزل تهیه کنید و لذت ببرید.

اگر هر گونه سوال یا ابهامی درمورد طرز تهیه کوفته مرغ مجلسی و خوشمزه با تمام فوت و فن ها دارید، می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول

چگونه می‌توانم خمیر کوفته را تهیه کنم؟

همانطور که در دستور تهیه کوفته مرغ گفته شد، برای تهیه خمیر کوفته مرغ ارومیه، می‌توانید گوشت مرغ را با یک قسمت نسبت به یک قسمت نان ترد خرد شده ترکیب کنید. بهتر است از گوشت سینه مرغ استفاده کنید و پس از چرخ‌کردن آن، به همراه نان ترد در آسیاب مخصوص کوفته خمیری کنید.

آیا لازم است سبزیجات در خمیر کوفته اضافه کنم؟

استفاده از سبزیجات در خمیر کوفته اختیاری است و بستگی به سلیقه شما دارد. برخی از افراد از اضافه کردن سبزیجات مثل جعفری، تره و ریحان به خمیر کوفته لذت می‌برند. شما می‌توانید براساس ترجیحات خودتان سبزیجات مورد نظر را به خمیر اضافه کنید یا از آن صرف نظر کنید.

چگونه می‌توانم کوفته‌ها را سرخ کنم؟

برای سرخ کردن کوفته‌های مرغ ارومیه، می‌توانید روغن را در یک ماهیتابه گرم کنید و سپس کوفته‌ها را به آرامی به روغن داغ اضافه کنید. مراقب باشید که کوفته‌ها به هم چسبیده نباشند و به طور یکنواخت سرخ شوند. آن‌ها را تا زمانی که به رنگ طلایی و آماده سرو شدن باشند، سرخ کنید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات