اموزش مخفي كردن مودم

اموزش مخفي كردن مودم
فهرست مطالب

در این مقاله میخواهیم به شما اموزش بدیم که چطور مودم خود را از دید بقیه مخفی کنید تا بتونید با خیال زاحت از مودم استفاده کنید، همچنین قراره یه راه حل برا جلوگیری از هک شدن مودم معرفی کنیم تا کسی نتونه مودم شمارو مورد حمله قرار بده.

ورود به صفحه تنظیمات مودم

این اموزش برای تمامی دستگاه ها یکسانه، فرق نمیکنه با موبایلی یا کامپیوتر ویا حتی تبلت، فرق نمیکنه مودم tp-link یا مودم دیگس چون این اموزش همه این موارد و شامل میشه و توی تنظیماتش یه بخش های جزئی فرق میکنه و الی اصل کاری که میخواهیم انجام بدیم توی همه مودم ها به یه شکله پس نگران این نباش که مودم من چیه برای همه مودم ها این تنظیمات ثابته.

برای مخفی کردن تنظیمات باید به مودم دسترسی داشته باشید، از بخش پشتی مودم یه برچسبه که تمامی اطلاعات برای ورود به بخش ادمین مودم رو بهتون میگه.

بعضی از مودم ها ادرس ورود به بخش ادمین خود را مینویسند ولی در صورت ننوشتن ادرس ورود این عبارت را با دستگاهی که به مودم وصله سرچ کنید تا بتونید به بخش دایرکت ادمین وصل بشید (” 192.168.1.1 “)

بعد از سرچ کردن این ادرس با صفحه ای مواجه میشید که از شما یوزر پسورد میخواد، این اطلاعات دقیقا در همون برچسبی که پشت مودمه وجود داره که میتونید ببینید ولی به صورت پیش فرض یوزر پسورد :admin هستش

مخفي كردن وایفای

خوب در بالا توضیح دادیم که چطور وارد بخش ادمین مودم خود بشید و حالا قراره بگیم که چطور وایفای خود را از دسترس دیگران خارج کنید که هر کسی نتونه اون رو ببینه.

بعد از وارد شدن به بخش ادمین از قسمت نوار بالا وارد Interface Setup بشید و گزینه Wireless را انتخاب کنید. حالا از قسمت Multiple SSIDs به دنبال گزینه Broadcast SSID بگردید و مقدار آن را NO بگذارید. بعد از انجام این کار ها تنظیمات ویرایش شده را سیو کنید.

چگونه وایفای مخفی خودمان را شناسایی کنیم

در این قسمت به شما اموزش میدیم که چگونه به وایفای مخفی شده متصل بشید، از این که چه دیوایسی دارید اصلا نگران نباشید چون اموزش هر سه نوع اتصال رو به شما میدیم.

اتصال گوشی اندروید به وایفای مخفی شده

برای گوشی های اندروید کافیه از توی بخش تنظیمات وارد بخش وایفای بشید و گزینه اخر یعنی add WI-FI رو بزنید و اسم وای فای رو وارد کنید

اتصال گوشی IOS به وایفای مخفی شده

برای اتصال وایفای مخفی شده به گوشی های ای او اس کافیه وارد ستینگ بشید و گزینه وایفای رو بزنید وگزینه other network  رو از بخش پایین بزنید و اسم مودم رو وارد کنید.

اتصال کامپیوتر به وایفای مخفی شده

برای اتصال کامپیوتر به وایفای مخفی شده کافیه وارد بخش internet access شوید و hidden network را بزنید و نام وایفای مخفی شده را وارد کرده سپس رمز را بزنید و به وای فای متصل شوید

اتصال کامپیوتر به وایفای مخفی شده

 

جلوگیر از هک شدن مودم

برای جلوگیری از هک شدن مودم تنها یه راه وجود داره و اونم محدود کردن مودم. بلاخره ممکنه وایفای که مخفی کردی لو بره یا پیدا بشه که راه های مختلفی وجود داره اما برای این که از هک نشدن مودم مطمان بشید باید تعداد افرادی که به مودم وصل میشوند رو کنترل کنید.

برسی کنید ببینید چند تا دستگاه نیاز دارید که به اینترنت وصل بشه سپس تعداد تعداد ایپی دریافت کننده رو کاهش بدید که به اندازه دیوایس هایی مجود ایپی دریافت کنه نه بیش از اون

مشاهده اخرین اخبار

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات