رفع خط و خش ماشین

رفع خط و خش ماشین | هزینه رفع خط و خش ماشین
فهرست مطالب

خط و خش ها بر روی بدنه خودرو به دلایل مختلفی از جمله تصادفات شدید رانندگی، انواع خرابکاری، پارک نامناسب خودرو و… ایجاد می شود. وجود این خط و خش ها ظاهر زیبای خودرو شما را از بین می برد که برای ترمیم آن هزینه زیادی برای شما در بر خواهد داشت. به همین منطور در این مقاله قصد داریم به آموزش روش های از بین بردن خط و خش ماشین در خانه بپردازیم تا بتوانید به راحتی این خطوط را برطرف کنید.

در صورتی که خودرو شما به صافکاری و نقاشی نیاز دارد و به همین جهت به دنبال بهترین مرکز صافکاری و نقاشی خودرو هستید، مجموعه صافکاری اتوصافکار این خدمات را در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه به شما ارئه می دهد. برای انجام این خدمات همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید.

انواع خط و خش بدنه خودرو

قبل ار اینکه بخواهیم روش های خش گیری ماشین را معرفی کنیم ابتدا باید به انواع خط و خش های ماشین بپردازیم. انواع خط و خش های خودرو به دو دسته تقسیم می شود.

دسته اول به خط و خش های عمیق خودرو مربوط می شود که در این حالت علاوه بر رنگ خودرو، سطح فلزی پنل های بدنه نیز آسیب می بیند. اگر خط و خش های روی بدنه خودرو شما عمیق باشد، بهتر است به یک صافکار ماهر مراجعه کنید چرا که برطرف کردن این مشکل نیاز به مهارت و دانش کافی دارد.

دسته دوم مربوط به خط و خش های سطحی می شود که برطرف کردن ان ها کار بسیار ساده ای است و خودتان می توانید در منزل با چند راهکار ساده آن ها را برطرف کنید. خوشبختانه این خطوط سطحی باعث اسیب به سطح فلزی بدنه خودرو نمی شود و ترمیم آن کار مشکلی نخواهد بود. در ادامه راه هایی برای از بین بردن خط و خش ماشین با کمترین هزینه به شما معرفی می کنیم.

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن خراش های عمیق روی بدنه خودرو انجام لیسه گیری می باشد. اگر به دنبال بهترین مرکز برای انجام لیسه گیری هستید در مرکز تخصصی اتوصافکار این کار با بهترین هزینه و با حساسیت بالا توسط افراد متخصص انجام می شود. برای اطلاع از هزینه و مراحل انجام ان، به صفحه هزینه لیسه گیری مراجعه کنید.

رفع خط و خش ماشین با خمیر دندان

قدم اول : شسنشوی خودرو

برای رفع خط و خش ماشین با خمیر دندان، اولین قدم، تمیز کردن و شستشوی کامل خودرو است. برای از بین بردن خط و خش های سطحی بر روی بدنه خودرو یا موتور سیکلت ابتدا باید خودرو خود را کامل بشویید. برای اینکه بتوانید خط و خش ها را با دقت ببینید، باید خودرو کاملا تمیز باشد. علاوه بر این وجود هر نوع الودگی بر روی سطح بدنه خودرو باعث می شود در خطوط ایجاد شده روی بدنه نفوذ کند و موجب کاهش کیفیت ترمیم شود.

بنابراین در قدم اول آن قسمت از بدنه خودرو که خش دارد را مشخص کنید و اطراف آن را کاملا تمیز کنید. بهتر است این مرحله از رفع خط و خش ماشین با خمیر دندان را در یک مکان سربسته انجام دهید چرا که این کار مانع ورود مجدد گرد و خاک به داخل خظ و خش ها می شود. همچنین برای شستشوی خودرو بهتر است از یک شوینده مخصوص خودرو استفاده کنید تا به رنگ خودرو اسیبی وارد نشود و به محل خط و خش ها نفوذ نکند.

رفع خط و خش ماشین با خمیر دندان
رفع خط و خش ماشین با خمیر دندان

قدم دوم : سنباده زدن

دومین مرحله در رفع خط و خش ماشین، سنباده زدن محل مورد نظر می باشد که باید با حساسیت بالایی انجام شود.

توجه داشته باشید که مهم ترین نکته در این مرحله، استفاده از یک سنباده نرم با تراکم و با کیفیت می باشد که نتیجه کار شما را به حد مطلوب برساند. شاید استفاده از سنباده نرم و با تراکم بالا و با کیفیت، کمی گران تر باشد اما برای اینکه نتیجه کار آنطور که می خواهید شود بهتر است از این نکته غافل نشوید.

در مراکز صافکاری برای رفع خط و خش ماشین، ابتدا قبل از رنگ کاری محل مورد نظر را با استفاده از یک سنباده بسیار نرم و خیس کردن محل مورد نظر، سنباده کشی را برای مدتی انجام می دهند. این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار است به همین جهت باید این کار را به ارامی و با دقت بالا انجام دهید.

دقت داشته باشید که برای جلوگیری از بروز خط و خش های جدید، سنباده یا محل مورد نظر را با اب کمی خیس کنید.

مرحله سوم : استفاده از رقیق کننده

بعد از سنباده زدن نوبت به استفاده از رقیق کننده جهت ترمیم خط افتادگی بدنه خودرو و رفع خط و خش ماشین می رسد. شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که رقیق کننده چیست و چه کاربردی دارد؟

رقیق کننده درواقع یک نوع ماده شبیه به پولیش است که رنگ خودرو را تا حدودی نرم و براق می کند و به همین جهت یک لایه نازک را از روی سطح بدنه خودرو برمی دارد.

توجه داشته باشید که برای رفع خط و خش ماشین به خصوص در قسمت بدنه و سپر، نباید از رقیق کننده های قوی استفاده کنید چرا که احتمال دارد به رنگ بدنه خودرو اسیب وارد کند.

اگر موفق به تهیه چنین رقیق کننده ای نشدید، می توانید به جای رقیق کننده از خمیردندان استفاده کنید. برای این کار کافیست کمی خمیردندان را با اب رقیق کرده و با سنباده روی محل مورد نظر بکشید. این کار باعث رقیق شدن رنگ خودرو شده که با استفاده از یک سنباده به خط و خش ها نفوذ می کند و ان قسمت را با رنگ پر می کند.

اگر به دنبال روش هایی برای رفع تو رفتگی خودرو در منزل هستید، مقاله روش های رفع تورفتگی خودرو را مطالعه کنید تا به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

نحوه رفع خط و خش ماشین با خمیر دندان

برای رفع خط و خش ماشین با خمیر دندان می توانید مقداری خمیر دندان را روی یک دستمال میکروفایبر مرطوب بمالید. دقت کنید که دستمال باید تا حد خیس شدن مرطوب شود. پیشنهاد ما به شما در این مرحله استفاده از خمیردندان های سفید کننده است چرا که بهترین کارایی را دارند. برای این کار بهتر است خمیردندان را روی یک دستمال تمیز و نرم بمالید تا مطمئن شوید که سایش خمیردندان باعث اسیب به رنگ بدنه خودرو نمی شود.

در این مرحله خمیردندان را به صورت دورانی روی خط و خش ها بمالید. برای رفع خط و خش ماشین دستمال میکروفایبر را به طرف پایین فشار دهید و ان را به صورت دایره ای حرکت دهید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که خمیردندان به خوبی روی سطح پخش شود. باید این کار را به ارامی انجام دهید.

در اخر بعد از انجام این مراحل خمیردندان های اضافی را پاک کنید و کامل تمیز کنید. برای این کار می توانید محل مورد نظر را بشویید و با دستمال میکروفایبر خشک کنید. برای تمیزکردن خمیردندان های اضافی می توانید ان قسمت را با دستمال میکروفایبر تمیز کنید.

رفع خط و خش ماشین با خمیر دندان
رفع خط و خش ماشین با خمیر دندان

مرحله چهارم : رفع خط و خش ماشین با پولیش

در مرحله اخر رفع خط و خش ماشین، بعد از سنباده زدن محل مورد نظر را با اب سرد بشویید و با پارچه تمیز خشک کنید و مطمئن شوید رطوبت زیادی در بدنه خودرو باقی نمانده باشد.

در قدم بعد یک پولیش نرم و مخصوص خریداری کنید و محل مورد نظر را با استفاده از یک دستمال نرم و بدون فشار پولیش بزنید. استفاده از پولیش های قوی می تواند به شما نتایج مطلوب تری بدهد اما برای استفاده از این نوع پولیش ها باید مهارت خاصی داشته باشید تا باعث اسیب بیشتر به بدنه خودرو نشوید.

بعد از اینکه کار تمام شد قسمت خط و خش ها را مجددا بشویید و خودرو را زیر نور کافی بررسی کنید تا اثری از خط و خش ها نمانده باشد. اگر باز هم خط و خش بود می توانید مرحله چهارم را دوباره تکرار کنید اما باید این کار را با حساسیت بالایی انجام دهید.

اگر به دنبال راه حلی برای جلوگیری از داغ شدن موتور ماشین هستید و می خواهید دلایل بالارفتن امپر ماشین در انواع خودرو را بررسی کنید، به صفحه دلیل بالا رفتن آمپر آب مراجعه کنید.

بهترین پولیش برای خط و خش ماشین

همانطور که می دانید پولیش های بسیاری با برندها و کاربردهای مختلف در بازار وجود دارد که این امر انتخاب را برای مشتریان کمی سخت می کند. بدون شک زمانی که با خط و خش هایی روی بدنه خودرو مواجه می شویم، اولین چیزی که به ذهنمان می رسد، تهیه بهترین پولیش برای خط و خش ماشین است که در کوتاه ترین زمان مشکل ما را حل کند.

یکی از بهترین پولیش برای خط و خش ماشین، پولیش پوچمی است که در فروشگاه های لوازم خودرو می توانید ان را تهیه کنید. علاوه بر این پولیش هایی مانند کوکمی، مفرا، تری دی، نانوتیس و… از جمله بهترین پولیش برای خط و خش ماشین در بازار محسوب می شوند.

شاید بخواهید بدانید که ویژگی بهترین پولیش برای خط و خش گیری بدنه خودرو چیست که در ادامه به ان می پزدازیم. یک پولیش خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد :

  • دارای قدرت لایه برداری بسیار بالا
  • شفافیت و براقیت قوی
  • آب گریزی و خاک گریزی هوشمندانه و قدرتمند
  • فاقد سیلیکون و هرگونه ترکیب غیر طبیعی
  • ضد خط و خش های عمیق
  • ضد آفتاب سوختگی قوی
  • آنتی هولوگرام و غیر قابل بازگشت
  • ماندگاری بالا
  • دارای تکنولوژی ضد حرارت بالا جهت جلوگیری از سوختگی رنگ خودرو
  • دارای خاصیت لایه برداری و ایجاد لایه محافظتی قدرتمند روی بدنه
  • دارای گارانتی اصالت کالا و مرجوعی

 

بهترین پولیش برای خط و خش ماشین
بهترین پولیش برای خط و خش ماشین

رفع خط و خش ماشین نانو

در بعضی مواقع خط و خش هایی که بر روی سطح بدنه خودرو ایجاد می شود ممکن است به قدری عمیق باشد که تا حد زیادی به رنگ بدنه خودرو اسیب وارد کند. در چنین شرایط ممکن است رفع خط و خش ماشین کار بسیار سختی باشد.

خبرخوب این است که شما می توانید با استفاده از محصول رفع خط و خش ماشین نانو، این مشکل را به راحتی حل کنید. این محصول شبیه به یک پماد سنباده ای عمل می کند و تمام خط و خش های سطحی و عمقی بدنه خودرو را از بین می برد و همینطور رنگ زدگی ها را برطرف می کند به همین جهت می توان به عنوان یک محصول رفع خط و خش ماشین آن را در نظر گرفت. برای تهیه این محصول می توانید به فروشگاه های لوازم خودرو مراجعه کنید.

این محصول رفع خط و خش ماشین نانو، نه تنها برای رفع خط و خش ماشین کاربرد دارد بلکه برای انواع موتور سیکلت و همینطور رویه های لاکی خودرو، کاروان، موتورسیکلت، دوچرخه، قایق، وسایل خانه، ظروف لعابی، کاشی، ظروف برنجی، آلومینیوم، سرامیک، ظروف چینی، شیرآلات فلزی، فلزهای اکسید شده و… مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر به دنبال روش هایی برای براق کردن رینگ و لاستیک خودرو هستید، می توانید مقاله براق کردن رینگ و لاستیک خودرو را مطالعه کنید تا با سریعترین و ساده ترین روش برق انداختن ماشین آشنا شوید.

هزینه رفع خط و خش ماشین

هزینه رفع خط و خش ماشین، به عوامل مختلفی از جمله میزان خط و خش های ایجاد شده، عمیق بودن یا سطحی بودن آن ها، نوع خودرو، رنگ مورد نیاز برای ترمیم و… بستگی دارد. به همین دلیل نمی توان برای هزینه رفع خط و خش ماشین یک قیمت مشخص تعیین کرد چرا که این قیمت نسبت به عواملی که گفته شد متغیر است.

برای اطلاع از قیمت ها بهتر است به یک مرکز معتبر در این زمینه مراجعه کرده و از هزینه ها با خبر شوید. متخصصان در این حوزه با در نظر گرفتن عواملی همچون میزان خط و خش ها و اسیب وارد شده به رنگ بدنه خودرو، به صورت حدودی قیمت را به شما اعلام خواهد کرد.

به خاطر داشته باشید که از انجایی که این کار از حساسیت بالایی برخوردار است بهتر است این کار را به دست یک متخصص بسپارید تا از وارد شدن اسیب جدی تر به بدنه خودرو جلوگیری کنید.

هزینه رفع خط و خش ماشین
هزینه رفع خط و خش ماشین

مرکز تخصصی رفع خط و خش خودرو

زمانی که خط و خش های ایجاد شده بر روی بدنه خودرو عمیق باشد بهترین کار مراجعه به یک مرکز تخصصی رفع خط و خش خودرو است که بتواند این مشکل را با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات خاص انجام دهد.

از انجایی که این کار باید با دقت و حساسیت بالایی انجام شود، بهتر است این کار را به دست یک متخصص بسپارید که در این زمینه مهارت و توانایی های لازم را داشته باشد.

برای از بین بردن خط و خش ماشین با کمترین هزینه و انجام لیسه گیری ما به شما مرکز تخصصی اتوصافکار را پیشنهاد می کنیم که با چندین سال سابقه و خدمات توانسته خدمات ارزنده ای را به مشتریان ارائه دهد و در این زمینه موفقیت های لازم را کسب کند.

جمع بندی 

اگر به دنبال راه هایی برای پاک کردن خط و خش ماشین با کمترین هزینه هستید و میخواهید به راحتی از شر خط و خش روی‌ بدنه خودرو خلاص شوید، در این مقاله چند روش برای اینکه خط و خش ماشین را برطرف کنیم توضیح داده ایم.

سوالات متداول

ایا برای رفع خط و خش ماشین می توان از خمیر دندان استفاده کرد؟

بله در صورتی که خط و خظ های ایجاد شده بر روی بدنه خودرو به صورت سطحی باشد و به رنگ برنه خودرو اسیب جدی وارد نکرده باشد، با خمیردندان به راحتی قابل حل است که در مقاله نحوه انجام این کار را توضیح داده ایم.

بهترین پولیش برای خط و خش ماشین چه ویژگی هایی دارد؟

برای رفع خط و خش ماشین با پولیش بهتر است به چند نکته توجه داشته باشد. یک پولیش خوب باید ویژگی هایی از جمله شفافیت و براقیت قوی، ضد خط و خش های عمیق، قدرت لایه برداری بسیار بالا، فاقد سیلیکون و هرگونه ترکیب غیر طبیعی، ضد آفتاب سوختگی قوی و… داشته باشد در غیر این صورت علاوه بر اینکه خط و خش ها را برطرف نمی  کند بلکه باعث اسیب جدی تر می شود.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات